Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

päiväkodissa vaikeuksia

15.05.2008 |

Pojallamme on ollut kuluvana päiväkotikautena ja jo aikaisempina vuonna erilaisia käytös vaikeuksia. Kävimme jopa niiden vuoksi psykologisissa tutkimuksissa ja saimme hyviä ohjeita, joiden avulla voisimme helpottaa tilannetta kotona ja päiväkodissa. Kotona menee jo melko hyvin, toki sisarusten välistä kinaa on edelleen ja epäilenpä ettemme pääse siitä koskaan täysin eroon. ;)

Päiväkodissa vaikeuksia tuntuu yhä olevan. Nämä vaikeudet vähenevät kuulemma kun poikamme pääsee pienempään ryhmään, jossa saattaa olla kolme lasta ja yksi lastentarhanopettaja. Päiväkodissa harjoitetaan aika paljon tällaista eriyttämistä. Kuitenkin isossa ryhmässä käytösvaikeuksia on ollut (karkailua, muiden huomioimattomuutta, sääntöjen noudattamattomuutta ja huutoa yms.). Holdingin käyttöön on jouduttu turvautumaan monia kertoja.

Lapsemme on kokoajan puhunut eräästä lastentarhanopettajasta, ettei hän tykkää tästä ja että "se on tyhmä" ja vihainen.

Meille ilmoitettiin epämääräisesti, että "kyseinen lastentarhanopettaja ei enää ole töissä meillä huhtikuun alusta alkaen". Nyt muutama päivä sitten kuulin kyseisellä lastentarhanopettajalla olevan pahan alkoholiongelman ja tämän joutuneen lähtemään sen vuoksi.

Minä olen kokoajan potenut syyllisyyttä siitä, miten minä olen onnistunut olemaan huono vanhempi ja kasvattaneeni lapsen, jolla on asiat huonosti minun vuokseni. Nyt herääkin kysymys siitä, millainen mahtaa olla tämän juopon vaikutus lapsiin ja erityisesti herkkään poikaamme.

Lastentarhanopettajan oma ongelma aivan varmasti on vaikuttanut koko päiväkodin henkilökunnan ilmapiiriin ja sitä kautta tietysti lapsiin. Ja onhan lapset päiväkodissa melkoisen tovin joka arkipäivä ja luulisi ilmapiirin siellä vaikuttavan lasten käyttäytymiseen, ainakin jonkin verran. Aika hurja yhtälö, vai mitä!? ?:|

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
15.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa, että päiväkodissa on ollut alkoholiongelmainen. Sinun ei kannata kuitenkaan siirtää poikasi ongelmia hänen kontolleen. Poikasi ongelmat ovat pahempia päiväkodissa (ei siis kotona), koska ylipäätänsä kaikki lasten ongelmat (levottomuus, aggressiivisuus yms) tulevat esiin yleensä ryhmätilanteissa. Kotona ja pienessä ryhmässä yleensä kaikki käyttäytyvät paremmin. Iso ryhmä on haaste ns tavallisillekin normaalilapsille. On hyvä, että poikasi on pääsemässä pienryhmään. Siellä hän pärjää varmasti paremmin. Sinusta tuntuu varmasti kurjalta, mutta sinun syysi ei ole, millainen poika on. Hän on omanlaisensa, ihana sellaisenaan. Yritä olla etsimättä syntipukkia ja hyväksyä lapsesi sellaisenaan. Niin autat häntä parhaiten. Yksittäisen lastentarhaopettajan käytös tuskin on poikasi käytöstä aiheuttanut. Jotain vaikutusta on voinut toki olla, mutta jos käytös olisi ollut kovin silmiinpistävää, olisi hänet erotettu jo aikaisemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla