Asun vuokralla enkä todellakaan säästä sähköä ok-taloasujien iloksi
Kukaan ei ole sanonut koskaan mitään kun vuokria on korotettu, niin ei kai ole mikään velvollisuus olla mukana ok-asujien sähkölaskutalkoissa.
Toivottavasti sähkö nousee yhtä paljon kuin vuokrat ovat nousseet 20 vuodessa. !!!
Kommentit (17)
Kyllähän sää sitä voit käyttää ihan sitä mukaa kun siitä maksat. Paljonko muuten maksat sähköstä?
Tavallaan ymmärrän. Eihän se ole reilua että kituuttaa ilman sähköä yksiössä aamun tunnit jotta joku voi valaista ja lämmittää valtavan kartanon
Kyllä ne vuokratkin nousee ja kuka muuten sinun sähkölaskusi maksaa?
Ei mulla ainakaan sähkö sisälly vuokraan vaan ihan oma sähkösopimus onoltava🤓
Mikset? Etkö maksa sähkölaskuasi itse? Minä ainakin maksan ja siksi säästän ihan siitä riippumatta, missä asun.
Onneksi ei ole enää mistä säästää.
Sama täällä. Tänäänkin pesin kaksi koneellista pyykkiä kuumalla lämpötilalla, lakanat, tyynyliinat ja pussilakanat.
En säästele sähköä, kela maksaa sähkölaskun.
Sähkö minulla 12e/kk, ens kevääseen saakka. En kans ajatellut hirveästi muuttaa tottumuksiani tässä. Valintoja valintoja, sanotaan aina kun puhutaan mm. vuokrista.
T. Kerrostalo, vuokralla, kaukolämpö
Elämme nuukasti, myös sähkönkulutuksemme on minimaalista, mutta pystyn siitäkin vielä nipistämään helposti. En ymmärrä, että mihin ihmeeseen porukka saa sähköä tuhrattua. No, sen ymmärrän, jos lämmitys tapahtuu sähköllä, mutta muuten.
En ikinä mieti sähkön kulutusta ruokaa laittaessani, leivon paljon, pesen vaatteet kuudessakympissä, meillä on halogeenilamppuja, pakastin ja tiskikone. Silti kulutamme vähän.
Sun kannattaa ostaa sähköauto, niin saat vähän katkeruuttasi pienemmälle.
ymmärräthän, että kun sähkön hinta nousee, niin sitten alkaa vuokrienkin hinta nousta (koska yhteiskunnan muutkin kulut nousevat)
että ihan sama: älä vaan säästä sähköä, kuluta vieläkin enemmän. lämmitä sauna vaikka kahdesti päivässä.
Vierailija kirjoitti:
ymmärräthän, että kun sähkön hinta nousee, niin sitten alkaa vuokrienkin hinta nousta (koska yhteiskunnan muutkin kulut nousevat)
että ihan sama: älä vaan säästä sähköä, kuluta vieläkin enemmän. lämmitä sauna vaikka kahdesti päivässä.
Vuokrat nousevat aina. Eli koko rahan edestä kyllä myös eletään siinä missä voidaan.
Toivottavasti olet minun vuokralaiseni.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan ymmärrän. Eihän se ole reilua että kituuttaa ilman sähköä yksiössä aamun tunnit jotta joku voi valaista ja lämmittää valtavan kartanon
Tämä.
Pertti ja Marja käyttävät omakotitalossaan kuukaudessa sähköä 500 kWh eli 250 kWh per naama.
Minttu käyttää kuukaudessa vuokrayksiössään sähköä 80 kWh.
Silti myös Mintun pitää vähentää sähkönkulutustaan vaikka käyttää vain kolmasosan Pertin tai Marjan kuluttamasta määrästä. Ennemmin pitäisi jakaa tietty määrä sähköä per talous.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt kun tietäisi, missä Suomen noin 400 kartanosta on pelkkä sähkölämmitys.
Itsellä kuuluu sähkö vuokraan jonka summa määrätty ainakin kevääseen asti. En minäkään ala säästämään sähköä toisten iloksi, oikeastaan olisi kiva katsoa kun sähköautoilijat ei saa ladattua autoaan :)
Kyllä ne suunnitellut sähkökatkot koskevat vuokra-asujiakin, että ihan omaapa oksaasi siinä sahaat.
Riidankylväjä trolli.