Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

oliskos muita juuri plussanneita ihmettelemässä raskautta?

27.10.2006 |

En ole vielä kirjotellu tääl odotuspuolella mihinkään pinoon, mutta kuumeilupuolella olen palstaillu clomisteissa.

Nyt olis kiva jutella muitten plussanneitten kans näistä ihan alkuraskauden olotiloista. Lyhyesti omasta navasta. Olen luultavasti viikoilla 5+0, ihan varmuutta asiasta ei nyt ole ja la olis kait 30.6. Voi olla että menis heinäkuisekskin. Kaikki epävarmaa siksi, että plussasin suoraan edellisestä keskenmenosta, eli menkkoja ei ehtiny tuleen.

En edes osannu toivoo, että olisin raskaana. Vatsaoireiden takia olin naistentautien polilla viime viikolla ja verikokeessa selvis että hcg oli yli 900. Hih jee. oli siinä sit vatsaoireita.

Nyt oon tääl kotona ihmetelly rintojen arkuutta ja iltasin on tuntemuksia alavatsassa, mutta eipä täs muuta.

Olin kyl jo kamalan hätänen ja varasin yksityiselle alkuraskauden ultran, on jo 6+3, mutta pitäiskö sitä vielä viikolla siirtää? Näkyykö siellä kohdussa jo sillon jotain?

Kova pelko mulla on keskenmenosta. Vessassa joka kerta pelottaa, että onko verta tullu ja koko ajan kuulostelen kroppaani, että olenkohan nyt todella vieläkin raskaana vai meneekö tääkin kesken?

Onko kellään kokemuksia? Onko tää nyt jatkuvaa pelkäämistä kesään asti vai rauhottuuko tää olotila?

Siskot auttakaa!!!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikko sitten ekan haaleaisen viivan saanut, eilen aamulla olikin sit jo selvä plussa.

Viikoista ei tietoakaan, siis välillä 4+5 - 6+6 mennään. Tämä siksi että edeltävä kierto oli 43pv ja tästäkin kierrosta tuo eka haamu oli kp42... Että ota tolkkua sitten. Tekayn kiekko antaa la:ksi 4.7.07 ja siihen mä itse eniten uskon, ja sen mukaan ois tosiaan vasta 4+5 menossa. Mutta ultrassa tuo sitten tarkentunee.

Neuvolaan soitin kanssa tänään ja vasta 20.11. pääsen sinne. Miten JAKSAA odottaa sinne asti.. =) Ja lupaili terkka vähän ultraakin sitten jo la:n selvittämikseksi, siis jo ennen niskapoimu-ultraa. Jepujee. Ehkä maltan odotella sinne saakka niin ei mene sitten rahjoa yksityiselle.

On vaan niin outoa kun ei tunnu millekään.

Esikoista tässä kanssa nyt sitten kanniskellaan mukana ympäriinsä. Tuntuu hassulle että eikö kukaan muka huomaa mun onnellisesta lehmähymystä että raskaana ollaan. =)

Vierailija
2/17 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jushka:

On vaan niin outoa kun ei tunnu millekään.

Esikoista tässä kanssa nyt sitten kanniskellaan mukana ympäriinsä. Tuntuu hassulle että eikö kukaan muka huomaa mun onnellisesta lehmähymystä että raskaana ollaan. =)

Pakko kommentoida tohon sun loppuosaan...Rupes niin paljo hymyilyttää kun luin ton.

Kannetaan siis esikoista masuissamme ympäri maailmaa mukanamme hetken aikaa, koska se ei vielä tunnu missään.. Ja kerrotaan sitten kun aika on se ilo uutinen muillekin. Elleivät itse arvaa mikä niin hymyilyttää.. Eix juu? =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ajattelin et pinouduttais tyyliin viikkojen mukaan. Et olis vaik pino just plussanneille 4-vaikka 8, pudotaan ite pois jossain vaiheessa ja uudet samassa tilanteessa jatkaa alkuoireista ja alkuraskauden yksityisestä ultrasta jne. Jatketaan sit seuraava pino viikot 9-12 kun käydään ekat neuvolat ja np ultrat ja sen sellaset.

Olis aina uusille pino mihin tulla. Vai kuulostaako hankalalta?

Soittelin kans ja varailin ekan neuvolan. Meen 13.11 ja saan luultavastikin kunnallisena alkuraskauden ultran niin saadaan noi viikot määriteltyä. Kun kerran plussasin suoraan km:sta, niin ei ihan tarkkaa tietoa.

Oireista uutena on alkanu tuleen aika voimakas eklotus, Yök ja kaikki hajut tuntuu voimakkaina.

Kattellaas jos tosiaan saatas uusien pino pystyyn.

Kihara 5+3

Vierailija
4/17 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tein ensin lauantaina haamuplussan ja sitten sunnuntaiaamuna ihan oikean plussan. Tänään sitten eri merkkisellä testillä haamuplussa joten huomenna aamulla vielä uusi yritys tuolla sunnuntain plussatestin merkillä. Jos plussa on ja pysyy, niin heinäkuun alkupuolelle menee laskettu aika. Kovasti toivon, että kyseessä ei ole väärä hälytys ja pientä lohtua tuo se, että ihan oikeita oireitakin on: vatsaa on nyt nippaillut viikon verran ja välillä on sellainen puolietova olo. Hassuna oireena myös ilmavaivat eli mua röyhtäilyttää tosi helposti. Mitäs muuta? Ensimmäistä odotellaan ja monen, monen pettymyksen jälkeen on vihdoinkin edes saatu se positiivinen testitulos näkymään.

Huomenna olen sitten ehkä hitusen viisaampi. Ultraa ajattelin tarvittaessa varailla vasta marraskuun loppupuolelle.

Vierailija
5/17 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla ainaki jotenki on vieläki (rv 17+3) sellanen pieni pelko ja sama homma ton vessassa käymisen kaa, kai se tästä jossain vaiheessa :)

Onnittelut!!

Vierailija
6/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskauden johdosta! :)

Mulla oli aluksi menkkaoireita ja mahannipistelyä aika pitkäänkin. Nyt ei sit yhtään mitään. Ei väsymystä, ei pahoinvointia.. Viikkoja nyt 12+4. Sydänäänet ollaan kyllä saatu kuulumaan neuvolassa, että kyllä siellä jonku pitäs asustella :) Mua pelottaa edelleen, ehkäpä olotila rauhottuu sit np-ultran jälkeen, joka on ens viikolla.

Itse kävin alkuraskauden ultrassa vk 6+2, kun halusin varmistaa asian. Kyllä siellä pieni sykkivä sydän näkyi mutta eipä juuri muuta. Se voitiin kyllä varmistaa, että kaikki oli niin kuin pitääkin, alkio oikeassa paikassa eikä tuulimuna.

Täällä on jo oma pino niille, joilla on LA kesäkuussa ja varmasti tulee myös heinäkuisillekin omansa, kunhan heitä alkaa ilmaantuun enemmän. Siellä voipi jutella samoissa viikoissa menijöiden kanssa. Toki voi löytyä muitakin pinoja...

Tsemppiä raskauteen, toivottavasti kaikki menee hyvin! :)

Vierailija
7/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lueskelin tällävälin tuolla lapsettomuudesta kärsineiden plussanneiden juttuja ja sainkin sieltä paljon tietoo noista alkuraskauden ultrista ja muiden hcg arvoista.

Ei vaan meinaa vielä uskaltaa pinoutua tälle puolelle, kun niin kovasti pelkää, että jotain sattuu ja menee taas kesken.

Tarrasukkia kaikille alkuraskauden peloista kärsiville kanssasiskoille!

Vierailija
8/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu täällä myös ollaan ihan alkumetreillä :) rv nyt kai 5+3. eka neuvola jo varattu 6.11. mulla on vaan alkanut jotenkin inhottavasti särkemään selkää ja kylkiä ja valkovuoto on runsasta. onkohan ihan normaalia?

Vierailija
9/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on vasta ihan alussa, 4+ jotain ja la 29.6 (mistä ihmettelenkin ketjun aloittajan viikkoja, olenkohan minä laskenut jotenkin väärin?).

Mulla on jo nyt ihan " hirveitä" oireita, rinnat on arat ja turvoksissa, ihan kamala vilu koko ajan ja uuten eilen tuli se, että en voi istua enää lytyssä, vaan olo on kuin olisi viimeisillään raskaana, ja vauva ei tykkää kyyryssä olosta.

Eilen tuli hieman verta vessassa käydessä ja nyt pelkään, että tämä menee kesken. Ihan senkin takia voisin käväistä siellä alkuraskauden ulltrassa, ihan oman mielenterveyteni takia.

Muuta taustaa: odotan kolmatta ja aloitan pian työt kotivuosien jälkeen. Oman haasteensa tuo siis raskauteen töihinmeno, joka taitaa osua juuri samaan, kun pahoinvointi alkaa :/ Kyllä jännittää, sekä työt, että raskaus!

Vierailija
10/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tuolla pesun sivuilla laskurilla laskemassa ton oman la:n, mutta ongelmani todellakin on toi edellinen keskenmeno. Laitoin laskuriin keskenmenon ekan vuotopäivän 23.9 ja kierron kestoks 28 päivää.

Mulla varmaan varmistuu noi oikeet viikot vasta ekassa ultrassa.

Olisko tääl ketään muuta joka olis raskautunu suoraan keskenmenon jälkeen, ilman yksiäkään menkkoja?

Vierailija
11/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä ihmetellyt koko viikkoasiaa.. Tekayn laskuri sanoo, että nyt on menossa 4+5, neuvolaan kun soitin äsken, niin viikkoja on kuulemma 5, ja vauva-lehden laskurin mukaan menossa on 6. viikko. Eli en kyllä enää itsekään tiedä, missä mennään :) Vaikka kolmatta odotan, ja luulisi asioiden olevan jo vähän selvempiä!

Soitin tosiaan neuvolaan tuosta verenvuodosta, ja " kannustava" täti siellä sanoi, että voi olla kyse keskenmenosta tai kohdun ulkopuolisesta raskaudesta tai sitten ihan normaalia. Arvatkaa, mitä minä täällä nyt sitten mietin, en ainakaan ole rauhallinen!

Vierailija
12/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharan kanssa tunnetaankin tuolta clomistien kuumeilupinosta. Noista viikoista, että kyllä mulle kaikki laskurit näyttää samaa. Eli kun viimeiset menkat alkoivat 23.9., niin laskurit näyttää nyt 4+6. Kaikki eivät näytä tota täydet viikot+päivät, jolloin ne pyöristää sen ylöspäin. Mulla siis vauvan laskurin mukaan menossa 5. viikko. Huomenna se sit näyttää 6. Ultrassahan se voi sitten muuttua vielä vähän suuntaan tai toiseen. Mulla on suht tarkkaan tiedossa myös ovis-/hedelmöittymispäivä, kun mulle tehtiin inssi.

Runsasta valkovuotoa ollut mullakin ja sen pitäisi olla ihan normaalia. Sit jos se on kokkareista tai haisevaa, niin voi olla hiiva.

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille!

Vierailija
13/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ihmetellään ja iloitaan siis raskaudesta!! Onko alku mennyt hyvin? Minä tääl kärsin pienestä paniikista :)

Mä olen vilijonkanperhe ymmärtäny että sellaset pienet tuhruttelut on aika yleisiä alussa. Itellä kokemusta km:sta ja vuoto oli heti alusta, kun hanan olis aukassu. Kun se alko, niin tiesin kyllä heti, että kesken meni.

Vierailija
14/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta testiviivasta on nyt tasan viikko. Alussa oli muutama päivä kuumetta ja huonoa oloa. Nyt fiilis vakiintunut rintojen särkyyn ja valkovuotoon. Ja eka neuvola varattuna 6.11. Neuvolatäti sanoi toissa päivänä että meen viikolla seitsemän. Tosiasiassa tiedän, että hedelmöittyminen on ollut 8.10., joten musta mennään vasta viikon viisi alussa. No, ultrassa sitten näkee, minkä kokoinen sikiö on. En ajatellut mennä yksityiselle ultraan, jos ei tuu mitään erityisiä oireita, vaikka on tosi jännä odottaa onko sikiö " oikea" ja onko oikeassa kohdassa. Oon kuitenkin ymmärtänyt, että kohdunulkoinen alkaa kyllä antaa merkkejä, kivut jne. Koskahan mun laskettuaika on? joku laskuri antoi 18.6. toinen 2.7. Vähän hankalaa kun on epäsäännöllinen kierto..

Iloista odotella yhdessä. Kukaan paitsi mies ei vielä tiedä tilasta ja on kova hinku päästä kertomaan jollekin hyviä uutisia.

Vierailija
15/17 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihara, ihan hyvin on mennyt alku. Oireita ei juurikaan ole, paitsi huippailee vähän ja niitä repäsykipuja on erityisesti illalla. Valkovuotoa tulee melkein kuin tuota vettä taivaalta tällä hetkellä. Kyllähän tämä jännittää. Ehkä jännitystä/pelkoa lisää se, että tällä niissä pinoissa, joihin olen kirjoitellut, on tapahtunut ihan älyttömän monta keskenmenoa ja tuulimunaa. Siis todella monta. Toisaalta olen aina ajatellut, että jos meikäläinen vaan jollain konstilla tulee raskaaksi, niin kyllä se siitä sitten eteenpäin sujuu. Mutta päivä kerrallaan, ei tässä muu auta.

Vierailija
16/17 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki. Täällä siis myös plussaa. Omien laskujen mukaan la 21.6. Tiedä sitä sitten kun aikasemmin oli kierto tasanen, viime kierto oli pidempi joten odotellaan ajan tarkentumista. Varasin jo ajan neuvolaan kun teen kolmivuorotyötä ni ihan kaikki ajat ei käy eikä kyl neuvolatätilkään juuri ollut aikoja tarjota. Kahdesta ajasta sain valita, että sillee. Kovasti täti selitteli että hyvä kun soitit mutta mul on niin kiire.....

Vähän toi pelko tietenkin kaivaa mieltä mut ei mitään...Odotellaan. ja aikahan sen näyttää. Juu ja esikoista odotellaan. Miehelle totesin testin teon jälkeen että meil on nyt sit positiivinen raskaustesti ni menipä herra kerrankin hiljasex. mut muutaman päivän miettimisen jälkeen jo näyttää asiasta muutamia sanoja puhuvan.

Vierailija
17/17 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse plussasin viikko sitten. Kolmatta lasta odotan. Laskuri kerto et 29.6 olis laskettu. Eilen alko tulla pientä vuotoa ja se kanssa hermostuttaa mua. Edellisissä kun ei ole sellaista ollut yhtään. Pitääkin huomenna heti soitella neuvolaan.