Koetko että etunimesi vastaa identiteettiäsi?
Oletko reipas Reima, iloinen Ilona tai hento Virpi?
Kommentit (33)
Ei vastaa. Minulla on 15-20 vuotta nuoremman nimi.
Vierailija kirjoitti:
Nimeni tarkoittaa yksin hallitsevaa ja pitää paikkansa.
Putin?
No mä nyt en tiedä tarkoittaako nimeni jotain, mutta tykkään siitä ja mielestäni se sopii mulle. En kuitenkaan koe, että se erityisesti liittyisi identiteettiini.
En oikein. Nimeni on vähän tätimäinen tyyliin Kaarina, mutta itse olen enemmän iloinen ja kevyempi. Mieluummin olisin vaikka täällä aiemmin mainittu Emmi tai Heidi. Sukunimeni vaihdoin jo tympeästä nimestä toiseen, joten en tiedä jaksaisinko vaihtaa etunimeä. Ainahan voi esitellä itsensä ihan millä nimellä tahansa, koska kutsumanimen ja laillisen nimen ei tarvitse olla sama.
Vierailija kirjoitti:
Eräs Urho-poika on hyvin pikkuruinen ikäsekseen, ujo ja arka. Noh, saattaapi siitä iän myötä kasvaa niin kooltaan kuin luonteeltaan.
Ajatella, jos nimi on Sofia ("viisaus") mutta olisikin vähä-älyinen. Tai "Sulo hakkasi x:n".
Jo tosi nuorena koin ettei etunimeni vastaa identitettiäni ollenkaan, joten vaihdoin sen sitten sellaiseen nimen jonka koin itselleni sopivaksi. En ole katunut päivääkään.
Alkuperäinen etunimi tulikin minulle ihan vahingossa, sillä synnyin pikkukeskosena ja sain hätäkasteen. Äitini oli hätäpäissään heittänyt vain nimen. Kuitenkin tämä onneton heitto jäi oikeaan kasteeseen, en tiedä miksi, ehkä äiti siitä piti kaikesta huolimatta.
Mulla on erikoinen nimi - voi olla ettei nimeä ole muilla naisilla Suomessa (ei ole ulkomaalainen nimi), ei niin että siinä olisi mitään kehuttavaa, olen naispuoleinen ihminen ja nimi ei ole mitenkään kaunis eikä sointuva. Nimeen liittyy tarina, mutta en lähde avaamaan. Vastaako minua, no, ei ihan, olen enemmän poeettisen tyyppinen. Nimi on aika ruma. Toisaalta nimi tarkoittaa eri kulttuurissa (no tämä ei ollut tiedossa alkujaan) pyhyyttä, niin se on sentään jee.
Nimeni on Mia ja siitä olen lukenut että tarkoittaa mm. meren jumalatarta / kuningatarta. Se voi myös tarkoittaa oikeuden puolustajaa, mikä sopii hyvin sillä horoskooppimerkkini on vaaka ;-P
Vierailija kirjoitti:
Ei vastaa. Nimeni on tyyliä Tarja, Ritva jne. ja olen vasta kolmekymppinen.
Jos viihdyt palstalla on henkisesti Ritva-Tarja-Tuula, ikä 55 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimeni tarkoittaa yksin hallitsevaa ja pitää paikkansa.
Putin?
Ei kai Putin nimenä tarkoita yksin hallitsevaa
Aikalailla. Nimeni ei ole kylläkään ole merkitysnimi ja on loppujen lopuksi aika neutraali. Mutta siinä reipas sävy ja olen aika rempseä, nopea ja itsenäinen, vaikka herkkä ja ahdistuva puolikin on.
En äkkiseltään keksi, mikä muu nimi kuvaisi erityisen paljon paremmin. Mutta mieleen tulee lukuisia, jotka sopisivat huonommin.
Koen, pidän sekä ensimmäisestä että toisesta etunimestäni, ja samastun niihin.
Ensimmäinen etunimeni on aika yleinen. Toinen on harvinaisempi ja minulta on kysytty, miksi en ota sitä käyttöön. Syy on se, että suomalaiset eivät osaisi lausua sitä oikein.
Sopii sinänsä, että on vähän harvinaisempi ja koen sen itselleni sopivaksi.
Toisaalta se on pikkutyttömäinen ja söpö, minä olen jo 41-vuotias.