Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen nuori terve aikuinen ja helle vie täysin voimat, olen huonovointinen koko ajan.

Vierailija
28.08.2022 |

En jaksa tätä enää. Tämän päivän piti olla viimeinen hellepäivä täällä tältä vuodelta, mutta juuri katsoin säätiedoituksia niin alkuviikko ainakin luvattu vielä lähemmäs 30 astetta. Olen aivan loppu. Asun pienessä yksiössä, josta tulee sauna, kun lämpötila ulkona kohoaa yli 25 asteen. Huimaa, heikottaa, ruoka ei maistu ja veto on täysin pois ja saan rytmihäiriöitä välillä. Juon paljon, etten pyörtyisi. Makaan ilman vaatteita sängyllä. VIHAAN TÄTÄ.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen miksi hellettä mediat niin hehkuttavat Suomessa, mutta haitoista ei puhuta juurikaan muuten kuin ääritilanteissa(Euroopan 40 asteen tappohelteet), mutta jo tällainen 27-30 astetta on terveysriski perusterveillekkin ihmisille. Miksei siitä puhuta vaan laulu on se ah ihanaa hellettä aiettä.

Nää hellettä hehkuttavat luulevat että jos ei kestä on pakko olla lihava, huonokuntoinen ja sairas. Hoetaan vaa ettei lämpö luita riko. Hoikempi ja terve ei siis voi kärsiä kuumasta.

Hellefanit yleensä myös väittävät palelevansa siinä vaiheessa kun lämpötila laskee alle hellerajan. Tämähän on selvä merkki siitä, että jotain on kehossa vialla.

Itse olen tällainen ihminen, mutta kun en tiedä mitä kehossa on vikana?? Olen hoikka ja ihmiset vain käskevät lihottaa itseäni, jotta olisi rasvakerros lämmittämässä. En sitäkään halua.

Vierailija
22/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, siis varailin matkoja pohjoiseen elokuun alussa koska en vain yksinkertaisesti kestänyt enää tätä koko kesän jatkunutta, lähes tauotonta hellettä. Olen ihminen joka tarvitsee voidakseen hyvin paljon fyysistä aktiivisuutta ja raikasta ulkoilmaa, sekä tietysti hyvät yöunet. Helteillä noista voi vaan haaveilla. En ymmärrä miten ihmiset voivat nauttia tästä kuumuudesta, eikö ne tosiaan tee muuta kun löhöä paikoillaan tai istu terassilla? Sillon tuskin helteet haittaa. 

Liika jatkuva lämpö (ja valo) saa mut vain väsyneeksi ja ahdistuneeksi, en jaksa mitään enkä voi keskittyä mihinkään. Sitten säätiedotukset ja media hehkuttaa kun ON IHANA ETTÄ KUUMA KESÄSÄÄ JATKUU. Ei todellakaan ole, painajaista tämä on.

Helteistä "nauttijat" ovat aamusta iltaan rannalla varjossa tai sitten paikassa jossa on ilmastointilaite. Eivät hekään oikeasti kuumuudesta nauti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helle? Ulkona on 21 astetta.

Vierailija
24/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel u bro

Vierailija
25/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kajaanissa vihdoinki alko syksy.. oli kans todella huono olo helteillä. Niinku krapulainen. Yäk..

Vierailija
26/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuorella terveellä ihmisellä tulee helteestä heikko olo, jos ei syö tai juo tarpeeksi nestettä. Nesteellä tässä tarkoitetaan täysin alkoholittomia juomia.

Hanavesi, suolapähkinät ja hedelmät helpottavat. Jäätelö helpottaa hetken, mutta ei poista nesteen tarvetta. Hedelmistä hyviä vaihtoehtoja ovat jääkaappikylmät melonit.

Tärkeätä olisi juoda ennenkuin tulee janon tunne. Kahvi on pahasta, joka kahvikupillists kohti pitäisi juoda lasillinen vettä.

Vierailija
27/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latviassa asun tosiaan vielä syyskuun ennen takaisin muuttoa Suomeen. Tätä juuri kaipasinkin: vertaistukea tähän olotilaan, jota käyn läpi :D

-Ap

Forecan ennusteesta tsekkasin muutamat latvialaiset kaupungit. Kaikissa huominen oli viimeinen hellepäivä, tiistaina jo viileämpää.

En kylläkään tunne Latviaa ollenkaan. Oletko kenties ihan eteläosissa maata (oletus, että siellä ehkä olisi lämpimintä)?

Vierailija
28/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä helle? Ulkona on 21 astetta.

Ihan täällä Suomessakin on omalla paikkakunnalla tällä hetkellä 27 astetta, se helle.

Vierailija
29/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, siis varailin matkoja pohjoiseen elokuun alussa koska en vain yksinkertaisesti kestänyt enää tätä koko kesän jatkunutta, lähes tauotonta hellettä. Olen ihminen joka tarvitsee voidakseen hyvin paljon fyysistä aktiivisuutta ja raikasta ulkoilmaa, sekä tietysti hyvät yöunet. Helteillä noista voi vaan haaveilla. En ymmärrä miten ihmiset voivat nauttia tästä kuumuudesta, eikö ne tosiaan tee muuta kun löhöä paikoillaan tai istu terassilla? Sillon tuskin helteet haittaa. 

Liika jatkuva lämpö (ja valo) saa mut vain väsyneeksi ja ahdistuneeksi, en jaksa mitään enkä voi keskittyä mihinkään. Sitten säätiedotukset ja media hehkuttaa kun ON IHANA ETTÄ KUUMA KESÄSÄÄ JATKUU. Ei todellakaan ole, painajaista tämä on.

Helteistä "nauttijat" ovat aamusta iltaan rannalla varjossa tai sitten paikassa jossa on ilmastointilaite. Eivät hekään oikeasti kuumuudesta nauti.

Ai, mä suppailen aamusta iltaan keskellä järveä hellepäivinä. Ja käyn lenkillä ym.

Vierailija
30/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensi viikolle on luvattu öisin +6 ja päivisin +12 niin teidän ei tarvitse kärsiä enää.

Vierailija
31/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin, minussakaan ei pitäisi olla mtn 'vikaa' ja olen nuori, mutta helteellä ei ollut yhtään energiaa, ulkoilu oli vaikeaa ja ei kans ruoka maistunut. Elin mehujäillä, jogurteilla, salaateilla hedelmillä ja voileivillä ja sipseillä jokusen päivän silloin kun mikään muu ei maistunut. :D Voimia sinulle! Kyllä se tästä.

Vierailija
32/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ensi viikolle on luvattu öisin +6 ja päivisin +12 niin teidän ei tarvitse kärsiä enää.

Kuulostaa taivaalliselta.

Vierailija
33/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä taas on luvattu huomiselle 18 ja tiistaille 20 astetta, ensi yönä on vielä 18 astetta ja tiistain vastaisena yönä 14 astetta. On tietysti viileämpää mutta ei ihan noin viileää mitä teillä.

Vierailija
34/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan viileät ilmat alkavat ensi viikolla. Toivottavasti pysytään kirpeässä ja lumettomassa syksyssä pitkään.

Vierailija
35/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, ulkomailla helle tarkoittaa +30 lämpöä ja ihan syystäkin.

Vierailija
36/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho paloi taas kun jo piti aurinkoa harmittomana jo melkein tähän alkusyksyyn.

Vierailija
37/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkka osoite niin tulen nussimaan sinusta tuon kitinän pois.

Vierailija
38/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kestäisin kyllä ja nauttisin helteistä jos asunnot olisivat viileämpiä. Uudet asunnot tulee niin äkkiä järkyttäviksi pätseiksi ja se vie voimat.

En vuokra-asuntoon hommaa ilmalämpöpumppua, mutta viileämpää asuntoa alan etsimään. Suomessa rakennetaan nykyään huonoja taloja ja asuntoja.

Päätä särkee nytkin. Ilma ei vaihdu sisällä tai ehkä tulee ukkonen.

Vierailija
39/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on matala verenpaine, niin helle & kuuma asunto laskee sitä edelleen ja tulee helposti huono olo. Riittävästä nesteytyksestä kannattaa huolehtia eli ei odotella janon tunnetta vaan opetetaan vettä säännöllisesti. Osalla auttaa urheilujuomat, toisaalta ne eivät ole hyväksi hampaille.

Vierailija
40/53 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on matala verenpaine, niin helle & kuuma asunto laskee sitä edelleen ja tulee helposti huono olo. Riittävästä nesteytyksestä kannattaa huolehtia eli ei odotella janon tunnetta vaan opetetaan vettä säännöllisesti. Osalla auttaa urheilujuomat, toisaalta ne eivät ole hyväksi hampaille.

*otetaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän