Miten pitkät hiukset toimii kypärämyssyn kanssa?
Aion kulkea polkupyöräillä nyt ainakin loppusyksyyn tai alkutalveen asti ja tarvitsen siis kypärämyssyn, mutta onko se hankala pitkien hiuksien kanssa?
Kommentit (22)
Hyvin toimii, pyyhkäisee enimmät hiukset korvan taa ja myssy päähän. Karanneet suortuvat survoo takaisin helposti. Tarpeeksi napakka pipo niin varmaan karkailee vähemmän, ponnari toimii paremmin mutten tykkää käyttää aina.
Mitä materiaali kannattaa olla? Villako paras?
Niitähän on kahta mallia. Toinen on aluskypärä, joka on ohut ja siihen pitää olla tavallinen pipo päälle. Sitten on paksuja, jota voi käyttää sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Niitähän on kahta mallia. Toinen on aluskypärä, joka on ohut ja siihen pitää olla tavallinen pipo päälle. Sitten on paksuja, jota voi käyttää sellaisenaan.
Mulla on molemmat. Paksumpi pyöräilyyn ja ohuempi muuhun ulkoiluun. Ei näytä munalta, kun tosiaan käyttää toista myssyä sen päällä.
Laita ponnari. Tai voit vetää hiukset siitä naamakolosta, ehkä ne lämmittää siinä matkalla. Sit et jää kiinni, kun poljet vastoin sääntöjä, kun etsivät parrakasta miestä.
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä on hankalaa
Jos on paksut pitkät hiukset?
Mä melkeinpä itse laittaisin hiukset letille siksi aikaa, että on kypärämyssy päässä. Ainakin lasketellessa, kun pitää saada hiukset pysymään pipon ja kypärän alla on letti toiminut mulle parhaiten.
Ei ongelmaa hiuksista, mutta onko kenelläkään muulla ollut "nolosteluongelmaa" kypäräpiposta? Itse olen 25 ja päätin viime talvena voittaa nolostelun ja ruveta aktiivisesti käyttämään kypäräpipoa pyöräillessä ja muussakin ulkoilussa, koska se on ylivoimaisen mukava viileillä keleillä. Mutta silti joskus tulee sellainen, että näyttääköhän tämä nyt nololta... Esim. kaupassa kun otaa pyöräilykypärän pois, mutta kypäräpipo jää päähän, kun ei sitä viitsi riisua, koska se on sitten vähän hankala taas laittaa hyvin paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ongelmaa hiuksista, mutta onko kenelläkään muulla ollut "nolosteluongelmaa" kypäräpiposta? Itse olen 25 ja päätin viime talvena voittaa nolostelun ja ruveta aktiivisesti käyttämään kypäräpipoa pyöräillessä ja muussakin ulkoilussa, koska se on ylivoimaisen mukava viileillä keleillä. Mutta silti joskus tulee sellainen, että näyttääköhän tämä nyt nololta... Esim. kaupassa kun otaa pyöräilykypärän pois, mutta kypäräpipo jää päähän, kun ei sitä viitsi riisua, koska se on sitten vähän hankala taas laittaa hyvin paikalleen.
Tunnistan tuon tunteen kyllä, mutta kyllähän se nolous on yleensä omien korvien välissä. Jos joku edes huomioi sen kypäräpiposi, todennäköisesti ajattelee vain, että aha tuo on liikkeellä pyörällä.
Mulla on työmatkapyöräilyssä hiukset auki (kampaan taakse), kun käytän kypärämyssyä. Jos taas lähden ihan kunnon hikilenkille fatbikella kypärämyssy päässä, laitan hiukset ponnarille.
En häpeä kypärämyssyn käyttöä. En edes sen kovimmille pakkasille tarkoitetun balaclavan käyttöä, mikä peittää kasvoista kaiken muun paitsi silmät.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on työmatkapyöräilyssä hiukset auki (kampaan taakse), kun käytän kypärämyssyä. Jos taas lähden ihan kunnon hikilenkille fatbikella kypärämyssy päässä, laitan hiukset ponnarille.
En häpeä kypärämyssyn käyttöä. En edes sen kovimmille pakkasille tarkoitetun balaclavan käyttöä, mikä peittää kasvoista kaiken muun paitsi silmät.
Silloin on kasvanut aikuiseksi, kun voi käyttää käytännöllisiä, lämpimiä, suojaavia jne. vaatteita ilman, että tuntuu nololta! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä on hankalaa
No mulla on paksut hiukset lantiolle eikä oo hankalaa. Kahdelle letille, ne niskan takana ristiin, olkapäiden yli rinnan päälle ja takin alle niin ei oo yhtään hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä se on osa sporttista pukeutumista. Jakkupuvun kanssa kypäräpipo saattaisi näyttää vähän oudolta, mutta jos on muutenkin liikunnalliset vaatteet, se mätsää siihen.
Vierailija kirjoitti:
Meidän lukiotyttökin oppi viime talvena käyttämään kypärämyssyä aloitettuaan talvipyöräilyn. TAisi se alkuun vähän epäröidä ja mallaili pitkään peilin edessä ennen ulos lähtöä, mutta nopeasti meni on tuollainen. Kaupassa tai vastaavassa käydessä on tainnut pitää pyöräilykypärän päässä.
Minäkin suosittelen letittämään hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä siinä on hankalaa
Kaikilla ei varmasti ole mitään ongelmaa. Mutta mulla on pitkien ja paksujen hiusten lisäksi tuntoyliherkkyys. En voi pitää edes pipoa niin, että hiukset on auki. Tuntuu, että silloin hiukset kutittaa ihan järjettömästi ja ovat koko ajan kaulan ympärillä. Eli ehdottomasti laittaisin hiukset letille (pienempi painava tunne niskassa kuin poninhännästä ja pompulasta). Itse en kovilla pakkasilla pyöräile, mutta lasketellessa käytän kypärän alla tarvittaessa yhdistelmää panta ja ohkainen pipo. Silloin pannalla saa hyvin suojattua korvat ja niskan niin, ettei hiukset kutita.
hyvä idea. minulla oli pipo kypärän alla ja korvat jäätyi. kypärämyssy taitaa suojata korvatkin, kunhan se on riittävän paksu