Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on asua tehostetussa palveluasumisess?

Vierailija
27.08.2022 |

Oon 18v mt-ongelmainen ja lääkäri ehotti tota

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole erittäin huonokuntoisten vanhusten paikka? Jos olet niin hyvässä kunnossa, että osaat kännykkää käyttää, niin et kyllä pääse tuonne.

Vierailija
2/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole erittäin huonokuntoisten vanhusten paikka? Jos olet niin hyvässä kunnossa, että osaat kännykkää käyttää, niin et kyllä pääse tuonne.

Kyseessä nuorisopsykiatrinen paikka. Joten tuskinpa on vanhuksia :D -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei mahtavaa!, Silloin Et ole yksin Saat kaiken turvan, ja uusia ystäviä minusta se tarkoittaa sitä , että on Joku hoitaja/ ohjaaja

siellä asuntoyksikössä saat tukea Elämässäsi ja hoitajille ohjaajille Voi Luottamuksellisesti kertoa huolesi.

Heillä on Vaitiolovelvollisuus!

Kannattaa käydä tutustumassa vanhempiesi , sosiaalityöntekijän kansa kysymässä paikassa ensin etu käteen.

Ja tietysti pitää Hakea olla perusteluja .

Mutta kuulostaa tosi mahtavalta.

Hyvää päivän jatkoa ja Kaikkea Hyvää sinulle.🌺🤗

Vierailija
5/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei mahtavaa!, Silloin Et ole yksin Saat kaiken turvan, ja uusia ystäviä minusta se tarkoittaa sitä , että on Joku hoitaja/ ohjaaja

siellä asuntoyksikössä saat tukea Elämässäsi ja hoitajille ohjaajille Voi Luottamuksellisesti kertoa huolesi.

Heillä on Vaitiolovelvollisuus!

Kannattaa käydä tutustumassa vanhempiesi , sosiaalityöntekijän kansa kysymässä paikassa ensin etu käteen.

Ja tietysti pitää Hakea olla perusteluja .

Mutta kuulostaa tosi mahtavalta.

Hyvää päivän jatkoa ja Kaikkea Hyvää sinulle.🌺🤗

Juu!

Vierailija
6/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse osastolla töissä, joten sen kautta kokemus! Mielestäni asukkaat viihtyivät ja heille oli aina mahdollisuus saada seuraa tai vastaavasti olla omissa oloissaan. Osasto auttoi monia nuoria ja pääsivät (ajan kanssa) elämässä eteenpäin. Suosittelen! :) 

Vierailija
7/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut itse osastolla töissä, joten sen kautta kokemus! Mielestäni asukkaat viihtyivät ja heille oli aina mahdollisuus saada seuraa tai vastaavasti olla omissa oloissaan. Osasto auttoi monia nuoria ja pääsivät (ajan kanssa) elämässä eteenpäin. Suosittelen! :) 

En puhunut sairaalahoidosta tai -osastosta

-AP

Vierailija
8/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin noin vuoden siellä ja periaatteessa tosi rentoa. Olin sen aikaa kunnes tuli mitta täyteen ja halusin elää ihan itsenäisesti ja nyt oon toipunu jo täysin ja ei tuo välietappi tuossa palveluasumisessa huonoa kuitenkaan tehnyt. Siinä vaan saattaa itse laiskistua kun ei tarvi edes ruokia laitella vaan ne tulee naaman eteen kuin tilauksesta ja kaikki muukin apu löytyy vähän liian helposti.

Vierailija
9/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehostettu = henkilökunta ympäri vuorokauden käytettävissä.

Palveluasuminen = ruoat ja lääkkeet tulee varmuudella sen lisäksi, että sinulla on oma huone. Jotain päivätoimintaa voi olla lisäksi.

Vierailija
10/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehostettu = henkilökunta ympäri vuorokauden käytettävissä.

Palveluasuminen = ruoat ja lääkkeet tulee varmuudella sen lisäksi, että sinulla on oma huone. Jotain päivätoimintaa voi olla lisäksi.

Ok. Kiva kuullla

-ap

Vierailija
11/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Eikö se tehostettu tarkoita juuri sitä että siellä on henkilökunta yötä päivää? Eli aika lailla osastoa muistuttaa.

Vierailija
12/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Eikö se tehostettu tarkoita juuri sitä että siellä on henkilökunta yötä päivää? Eli aika lailla osastoa muistuttaa.

tarkoittaa joo mutta kyseessä ei ole kuitenkaan osasto

Vierailija
13/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Tarkoittaa. Tehostettu on yhtä kuin yövuoro. Pelkästä palveluasumisesta puhuttaessa, iltavuoron lähtiessä kotiin sinne ei jää kuin asukkaat.

Vierailija
14/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paikasta. Oman pojan kohdalla (asperger) mentiin vain taaksepäin. Ne syyt, miks tuo asuminen järjestettiin alunperin, kerrottiin järkiään että ei kuulu heidän toimialaansa tämä. Eli ei kuulu avustaa siinä että lähtee aamuisin kouluun tai että siivoaa huoneensa - vaikka nämä olivat ne suurimmat ongelmakohdat. En kerro paikkaa, koska henkilökunta on vaihtunut sen jälkeen. 

Vierailija
15/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Meidän nuori asui omassa asunnossa, mutta henkilökuntaa oli toimistossa kyllä koko ajan, yöllä yksi ja päivällä kaksi/vuoro. 

Vierailija
16/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paikasta. Oman pojan kohdalla (asperger) mentiin vain taaksepäin. Ne syyt, miks tuo asuminen järjestettiin alunperin, kerrottiin järkiään että ei kuulu heidän toimialaansa tämä. Eli ei kuulu avustaa siinä että lähtee aamuisin kouluun tai että siivoaa huoneensa - vaikka nämä olivat ne suurimmat ongelmakohdat. En kerro paikkaa, koska henkilökunta on vaihtunut sen jälkeen. 

Harmi

Vierailija
17/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halluun kannatusta

Vierailija
18/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi

"Ei me vaan saada siivoamaan ja minkä me sille teemme ettei lähde". Syy miksen itse voinut auttaa oli se, että hän aloitti koulun eri paikkakunnalla. Kotona meni ihan hyvin yläasteen ajan, samoin se siivoaminen. Eivät kuulemma saaneet siivoamaan, mutta kun menimme käymään ja sanoimme, että täällä  pitäisi varmaan siivota että sulla olis mukavampi olla, aloitti heti, ilmaan mitään uhkailua, lahjontaa tai kiristystä. Pelkkä motivointi riitti. Alunperin se painostus tällaiseen asumsieen tuli sieltä koululta, "kun se on niin hyvä paikka". Ei ollut. 

Vierailija
20/20 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, tehostetussa palvelutalossa asuu ikäihmisten lisäksi mt-asiakkaita ja kevalaisia.