Lääkäri määräsi uuden lääkkeen ja siinä lukee, että skitsofrenian hoitoon
Olen ollut nyt ihan poissa tolaltani tuon tekstin johdosta. Aiemmin on ollut psykoosipiirteinen persoonallisuushäiriö mutta on tullut yöllisiä harhoja ja haluaisin, ettei kukaan tunne minua. Haluaisin erakoitua.
Jotenkin olen osannut odottaa että milloin lääkäri tarkentaa diagnoosia mutta nyt kun reseptissä on mustaa valkoisella niin olen ihan poissa tolaltani. Skitsofrenia ei ole mikään pikkujuttu
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Kommentit (21)
Kai olet huomannut palstahulluista mitä tapahtuu jos jättää lääkkeet ottamatta.
Neuroleptejä käytetään myös unettomuuteen sekä ahdistukseen.
Ei se niin nokon nuukaa ole. Kerran kävin astmatesteissä ja hakemassa reseptit niin olin muuttunut skitsofreenikoksi epikriisissä, sitten yksi lääkäri muutti epilepsialääkkeeni kaksisuuntaisen mielialahäiriön alle ja viimeksi kun hain lääkityksen migreeniini niin kantaan oli ilmestynyt käynnin diagnoosiksi transsukupuolisuus. Migreenistä ei diagnoosia ole vieläkään ja sitä on vuosia hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Alkavaa skitsofreniaa sekin.
Vierailija kirjoitti:
Jolloin siihen paketin lipukkeeseen ei tule tekstiä "skitsofrenian hoitoon" eli miten tämä liittyi aloitukseen?
Ei se nyt mikään iso asiakaan ole:) hyvällä ystävällö on skitsofrenia eikä se vaikuta millään lailla meidän ystävyyteen tai hänen elämäänsä sen kummemmin muutenkaan kun on hyvä hoitotasapaino. Yksi sairaus muiden joukossa. Tsemppiä!
Parempi sulle, kuitenkin. Psykoosi jos on vaihtoehtona sille lääkkeelle, niin kumman kanssa on helpompi elää? Otat vaan lääkkeen ajallansa, niin voit päästä harhoistakin, ne kun helposti alkavat nousta valveillakin. Ja todennäköisesti lääkkeeseen kuuluu säännölliset labrakontrollit, tärkeät, ja niillä käy moni. Nou panic.
Mulla on psykoosin estolääkkeenä skitsofreniaan kehitetty lääke vaikkei ole skitsofreniaa:)
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit ei edes tiedä mitä skitsofrenia on saati että osaisivat hoitaa sitä.
Kaverilla on skitsofrenia hyvässä hoidossa, hänestä ei huomaa mitenkään eikä tietäisi koko asiasta ellei olisi kertonut. Ei kaikki lekurit oo osaamattomia.
Eikös ne saa halvalla sitten ne lääkkeet?
Sinullahan lukee siinä lipareessa mihin vaivaan se on.
Monia lääkkeitä käytetään muuhunkin kuin sen pääkäyttötarkoitukseen. Myös annostuksessa voi olla eroa eri käyttötarkoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sinullahan lukee siinä lipareessa mihin vaivaan se on.
Monia lääkkeitä käytetään muuhunkin kuin sen pääkäyttötarkoitukseen. Myös annostuksessa voi olla eroa eri käyttötarkoituksiin.
Niin, siinä ap:n lipareessa lukee että skitsofrenian hoitoon.
Nuo lääkkeet on ihan humpuukia. Itsellä oli ja nyt vierottautunut pois ja tuntui että sai elämän takaisin kun pääsi irti nuista lääkkeistä. Jos olisin sinä ap niin voin kokemuksesta sanoa ettei kannata alkaa näihin lääkkeisiin, vie todellisuuden tajun ja vaan turruttaa sitä oloa mutta ei auta korjaamaan juurisyytä. Ja viekkarit on next leveliä näissä neurolepteissä ja muissa psykoosilääkkeissä. Ei jatkoon ap! Tsemiä.
Ei noi kyllä aina ees lue oikein. Mulla on pakko-oireinen häiriö ja joskus reseptiin on kirjoitettu masennus. En ole ikinä masennuksesta kärsinyt.
Ei sun tarvitse uskoa yhtä ihmistä tuhansista. Hae vaikka useamman eri ihmisen mielipide jos se oloa helpottaa. Kuka tahansa tekee päivittäin virheitä töissään. Ei lääkäri ole mikään poikkeus. Työ tehdään välillä hutiloiden ja joskus osuu oikeaan, joskus ei.
Sinuna ottaisin rohkeasti yhteyttä lekuriin keskustellakseni asiasta. Siten saat itsellesi selvyyden asiaan.
Lääkärit ei edes tiedä mitä skitsofrenia on saati että osaisivat hoitaa sitä.