Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt eletään muutoksen aikoja

Vierailija
27.08.2022 |

Olen varma, että nyt eletään muutoksen aikoja. Suuria muutoksia on tulossa 20-luvulla, niin että entiseen (esim. kymppäri [2010-luku]) ei ole paluuta.

- Etätyö on tullut jäädäkseen. N. 1/3 työvoimasta etäilee. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että autoilu on vähentynyt suuresti. Työtä tehdään mökeiltä, jolloin myös maaseutu hyötyy.

- sota. Sota muuttaa historiaa. En itse tiedä mihin suuntaan.

- Suomi ja Ruotsi Natoon. Suomessa ollaan lopullisesti osa länttä. Jo 1000 vuotta sitten olimme katolilaisia, emme idän ortodokseja. Kuulumme vahvasti länteen.

-Sääilmiöt. Tämä on sellainen jota voidaan tutkia vasta tulevaisuudessa. Tuleeko Suomeen Saksan säät?

Muita ajatuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoijaa mitä aivopierua

Vierailija
2/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hohhoijaa mitä aivopierua

Kerro toki, mistä olet eri mieltä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, maailma muuttuu jatkuvasti ja on niin tehnyt aina. Kivikaudella tulen haltuunotto ja esim. pyörän keksiminen, hevosten ja susien kesyttäminen muuttivat ihmisten maailman pysyvästi. Myöhemmin metallien käyttöönotto ja vaikkapa höyrykoneen keksiminen mullisti maailmaa. Esimerkkejä mullistuksista on kaikilta aikakausilta.

Vierailija
4/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu jatkuvasti, mitä ihmeellistä siinä nyt on? Tietysti jollekin tynnyrissä eläneelle voi olla kova järkytys, mutta asia on ollut aina näin.

Vierailija
5/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos miettii, niin suuria muutoksia on ollut:

1. Maailmansota 1910 luvulla

2. Maailmansota 1940 l.

1990 Neuvostoliiton romahdus

2020 korona, sota ja energiakriisi

Vierailija
6/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyö? Jo ennen koronaa 42% oli etätyössä ja luku nousi vain vajaalla 20%.

Joku parikymppinen likka siellä keksii polkupyörää uudelleen?

Vierailija
7/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oot saanut ilkeitä vastauksia. Mä oon pohtinut ihan samaa, että isoja myllerryksiä on nyt menossa, mihin tämä kaikki johtaa ja onko tunnelin päässä valoa? Millainen maailma meitä odottaa jossain tulevaisuudessa?

Vierailija
8/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma muuttuu jatkuvasti, mitä ihmeellistä siinä nyt on? Tietysti jollekin tynnyrissä eläneelle voi olla kova järkytys, mutta asia on ollut aina näin.

Maailma muuttuu ja on aina muuttunut, totta. Mutta nyt saattaa olla kyseessä ainutlaatuinen tilanne, kun niin monta isoa asiaa on globaalisti muuttumassa samanaikaisesti, eikä yhteisvaikutuksista tiedetä.  Ilmastonmuutos, luonnon muuttuminen asuinkelvottomaksi kuivuuden  tai tulvien takia , niistä seuraavat pakolaisvirrat joista voi seurata kapinoita, Ukrainan sodan seurannaisvaikutukset, mm. ydinonnettomuuden tai -sodan uhka, uusien kulkutautien ilmestyminen... monia uhkakuvia. 

Vierailija
9/16 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa eletään aina muutoksen aikoja. Ei sellaista aikaa ole ollutkaan, ettei muutosta olisi tapahtunut. Mieti nyt maailmaa 2010 verrattuna vuoteen 2022... Aika paljon on muuttunut.

Vierailija
10/16 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin pelkään että muuttuu paljon, eikä suinkaan hyvään suuntaan.

Vierailija
11/16 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinka se "New World Order" alkaa?

Vierailija
12/16 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paskaa Ap jauhaa. Oikein ruskeaa ja mustaa ripulia. Yök.

Vierailija
13/16 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, missä sanotaan että 1/3 etäilee?? Oisko nyt pikkasen liioittelua.

Vierailija
14/16 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu jatkuvasti. 1880-luvulla oli ihan erilaista kuin 1980-luvulla. Samoin 1920-luvulla oli erilaista kuin 2020 -luvulla. Mutta ymmärrän aloittajan pointin. Olen jo 60-vuotias ja sitä mieltä, että mun elinaikanani muutoksen tahti vain kiihtyy. 

Vierailija
15/16 |
10.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisi myös niitä positiivisia muutoksia kuten kannabiksen laillistaminen. Maailmalla se muutos etenee hyvää kyytiä mutta suomi vaan jumittaa kieltoa.

Vierailija
16/16 |
11.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oot saanut ilkeitä vastauksia. Mä oon pohtinut ihan samaa, että isoja myllerryksiä on nyt menossa, mihin tämä kaikki johtaa ja onko tunnelin päässä valoa? Millainen maailma meitä odottaa jossain tulevaisuudessa?

Näkisipä edes vuoden päähän. Tuntuu että muutokset on nyt todella nopeita ja jotain ihan muuta kuin vielä muutama vuosi sitten kuvitteli.