Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan. Taloyhtiön Telian netti. Tilasin reitittimen, olisinko ees tarvinnut?

Vierailija
26.08.2022 |

Mies aina hoitanut ja nyt ero.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan talosta. Ja myös talosta riippuu, millaisen reitittimen tarvitset.

Esim. mä tarvitsisin omaani antennipistokkeeseen kytkettävän reitittimen (kaapelilaajakaista) kun taas tyttären asunnossa ei tarvitse reititintä ollenkaan, vaan saa suoraan laittaa verkkopiuhan seinään.

Tosin jos tilasit reitittimen samalla kun teit liittymätilausta, niin oletettavasti sinulle on tarjottu sellaista reititintä, joka kyseiseen asuntoon toimii (operaattorillahan on tieto siitä, millaisella tekniikalla mihinkin osoitteeseen se laajakaista tulee).

Vierailija
2/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät wi-fiä niin tarvitset reitittimen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tarvinnut reititintä kun muutin uudehkoon taloon jossa kuitunetti, piuha seinästä suoraan koneeseen ja netti auki. Mutta jos wifiä käytät niin silloin reititintä tarvitset.

Vierailija
4/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tarvinnut reititintä kun muutin uudehkoon taloon jossa kuitunetti, piuha seinästä suoraan koneeseen ja netti auki. Mutta jos wifiä käytät niin silloin reititintä tarvitset.

Niin, SINÄ et tarvinnut. Tää ei auta AP:ta, kun me emme tiedä, millaiseen asuntoon hän on muuttamassa.

Vierailija
5/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ihmiset erota vuonna 2022 seuraavia laitteita toisistaan. Modeemi, kytkin, reititin ja langaton tukiasema? Härre guud.

Vierailija
6/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät wi-fiä niin tarvitset reitittimen.

Tarvitsee ainakin wifi tukiaseman. Reititin tulee yleensä mukana.

Vierailija
7/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wifin lisäksi tarvitset reitittimen sen sisältämän palomuurin takia. Eli ulkopuolelta ei pääse tunkeutumaan sinun sisäverkkoon eikä tietokoneelle. Varmista ostaessa että purkki on sellainen johon valmistaja tekee tietoturvapäivityksiä.

Vierailija
8/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ihmiset erota vuonna 2022 seuraavia laitteita toisistaan. Modeemi, kytkin, reititin ja langaton tukiasema? Härre guud.

Mitä luulet nykyajan "diginatiiveista"? No osaa ne kuvata omaa prsettään someen.

Vierailija
9/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on hankalia

Vierailija
10/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäinen asia on opetella hakemaan tietoa ja suoriutumaan asioista itse. Jos olet tähän asti voinut elää aivot off-asennossa kun mies on huolehtinut kaikesta, niin nyt pitää suoriutua itse kuten aikuisen kuuluu.

Kaikkea ei voi tietää, mutta pitää osata hakea tietoa ja apua oikeista paikoista. Kaikkea ei voi eikä etenkään kannata kysyä täältä, eikä täällä voida edes muuta kuin arvailla jos lähtötiedot ovat olemattomat.

Kasva aikuiseksi ja opettele huolehtimaan itsenäisesti asioista niin ehkä se seuraava suhdekin kestää paremmin. Onnea matkaan!

Vierailija
11/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutku mies niiku tiäxä hoiti kaiken ja mä sometin

Vierailija
12/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kiinteistössä on Telian taloyhtiölaajakaista 100M.

Vierailija
13/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan talosta. Ja myös talosta riippuu, millaisen reitittimen tarvitset.

Esim. mä tarvitsisin omaani antennipistokkeeseen kytkettävän reitittimen (kaapelilaajakaista) kun taas tyttären asunnossa ei tarvitse reititintä ollenkaan, vaan saa suoraan laittaa verkkopiuhan seinään.

Tosin jos tilasit reitittimen samalla kun teit liittymätilausta, niin oletettavasti sinulle on tarjottu sellaista reititintä, joka kyseiseen asuntoon toimii (operaattorillahan on tieto siitä, millaisella tekniikalla mihinkin osoitteeseen se laajakaista tulee).

Sä et nyt erota modeemia ja reititintä toisistaan.

Vierailija
14/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin uuteen asuntoon, jossa dna taloyhtiöverkko. Dna:n jakamissa ohjeissa kerrotiin, miten tarvitaan myös modeemi, jonka saa nyt heiltä kätevästi ja edullisesti.

Pöh! Siinä mitään modeemia tarvittu, pelkkä router.

Vierailija
15/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko keskusta vielä auki? Voiko avattua maitoa juoda? Kuinka paljon maksaa tiilitalo? Miten avaan perunan?

Vierailija
16/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla tajuaa millaisia taukkeja keskuudessamme liikkuu. Päähän sattuu kun ajattelee minkälaisilla torspoilla on äänioikeus.

Vierailija
17/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni et tarvi

Vierailija
18/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iha ASIA OLISI IHAN SEVINYT TELIA. ILMAN YHTEYTTÄ TELJAAN VAIKKA ON TALOYHTIÖN VUOKARIN SIDOTTU NETTI. SE EI AUKEA ASUNTOSI.ON PYDETÄVÄ ITSE AVAUS. SAMALLA KUN SEN SOITAMALLA TELJA AVAMALLA YHTYDEN TALOOYHTIÖN VUOKRALAISENA. OLISIT ASIAA KYSYNYT. HE SINUA INHFORMOINEET ASIASTA.VOIT AINA SOITAA HEILLE TAI MEENNÄ LÄHIMPÄÄN TELIA OMAAN MYMÄLÄ.INFORMOIVAT SINUA KAIKESTA. EI MINULLAKAN MIESTÄ JA OLEN TORVI NUO ASIAT. KAIKEN AVUN JA NEVON SAIN TELIA LIKE ITÄ-KESKUS JA TODELLA HYVÄN PALVELUN.

Vierailija
19/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla tajuaa millaisia taukkeja keskuudessamme liikkuu. Päähän sattuu kun ajattelee minkälaisilla torspoilla on äänioikeus.

Lopeta jo. Oot kirjoittanut kaikki hermokimppuviestit. Banni pian tulossa, jos ei lopu.

Moderaattori

Vierailija
20/29 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni et tarvi

Katsoitko kahvinporoista vai arvasitko?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme