Koska viimeksi olet käyttänyt aromisuolaa, mihin käytit?
Eli sitä mikä keltasessa purkissa jossa vihree korkki, Aromat nimeltään.
Itse käytin eilen, ja käytän taas kohta, kurkkuviipaleiden päälle joita laitan juustovoileipäni päälle.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Eli makua purkista kun ei osata itse maustaa.
Ainesosat: Suola, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), MAITOSOKERI, tärkkelys, hiivauute, sipuli 1 , palmurasva, auringonkukkaöljy, mausteet ja yrtit (mm. valkosipuli1 , kurkuma1 , SELLERINSIEMEN), herkkutatti. Saattaa sisältää pieniä määriä gluteiinia, kananmunaa, soijaa, ja sinappia
Ei ihme että Suomi lihoo. Tutkimuksen mukaan aromivahvenne saa syömään enemmän.
Aromisuola pippurisekoitus kulkee mulla aina kalareissuilla ja vaellusreissuilla mukana.
Kotona en juurikaan käytä. Joskus harvoin laitan makaroniruokiin
Knorr Aromat maustesuolaseos, eli aromisuola, on yleismauste, joka tuo ruoan maun esille. Aromat sopii kaikenlaiseen ruoanvalmistukseen ja pöytämausteeksi. Käytä aromisuolaa korostamaan kastikkeiden, keittojen ja pataruoan makua tai ripottele Knorr Aromatia esimerkiksi keitetylle kanamunalle tai perunoille.
https://www.knorr.com/fi/knorr-products/mausteet/aromat-aromisuola-maus…
Ainesosat
Ainesosat: Suola, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), MAITOSOKERI, tärkkelys, hiivauute, sipuli 1 , palmurasva, auringonkukkaöljy, mausteet ja yrtit (mm. valkosipuli1 , kurkuma1 , SELLERINSIEMEN), herkkutatti. Saattaa sisältää pieniä määriä gluteiinia, kananmunaa, soijaa, ja sinappia.1 Kestävän kehityksen mukaisesti kasvatettuja, lue lisää: www.knorr.. Unilever edistää kestävän kehityksen mukaista palmuöljyn tuotantoa.
https://www.s-kaupat.fi/tuote/knorr-maustesuola-aromat-tayttopussi-90g/…
Ranskalaisten päälle, viime viikonloppuna. Namm.
Käyttänyt bloody mary drinkissä, koska sellerisuolaa ei ole täällä yleisesti saatavilla. Olen välillä sitä itse tehnyt merisuolaan.
Meillä lapsuudessa sitä laitettiin aina kalakeittoon ja kesäkeittoon jotka olivat kaikkien suosikki ruokia ja menekki taattua. Siihen aikaan ei mitään kalliita piperryksiä tehty.
Tykkään laittaa sitä juustoviipaleen päälle, jonka sitten käärin kurkkuviipaleen ympärille ja syön :D ja kananmunaan.
Joskus laitan tuorekurkkusiivujen päälle kun teen juustopaahtoleipiä. Niin ja perunamuusiin laitan ripauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joskus muutama vuosikymmen sitten. Maistuu pahalta!
M 48
Tämä. Maistuu metalliselta.
Taisit syödä kaliumkloridista tehtyä "yrttisuolaa," joka on siis korvike aromisuolalle.
Kurkkujen ja tomaatin päälle leivällä, vissiin eilen.
En muista mihin käytin. Tykkään siitä kyllä, mutta mulla tuppaa paakkuuntumaan purkkiin, joten en pidä säännöllisesti kaapissa.
Kai se oli joskus 90-luvulla. En käytä enää mitäään natriumglutamaatti- tai hiivauutetuotteita, tai ainakin mahdollisimman vähän.
Varmaan joskus 80-luvulla lapsuudessa. Laitoin leivän päälle voita ja aromisuolaa. Ei ollut paljon valinnanvaraa.