Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska viimeksi olet käyttänyt aromisuolaa, mihin käytit?

Vierailija
26.08.2022 |

Eli sitä mikä keltasessa purkissa jossa vihree korkki, Aromat nimeltään.

Itse käytin eilen, ja käytän taas kohta, kurkkuviipaleiden päälle joita laitan juustovoileipäni päälle.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joskus 80-luvulla lapsuudessa. Laitoin leivän päälle voita ja aromisuolaa. Ei ollut paljon valinnanvaraa.

Vierailija
22/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli makua purkista kun ei osata itse maustaa.

Ainesosat: Suola, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), MAITOSOKERI, tärkkelys, hiivauute, sipuli 1 , palmurasva, auringonkukkaöljy, mausteet ja yrtit (mm. valkosipuli1 , kurkuma1 , SELLERINSIEMEN), herkkutatti. Saattaa sisältää pieniä määriä gluteiinia, kananmunaa, soijaa, ja sinappia

Ei ihme että Suomi lihoo. Tutkimuksen mukaan aromivahvenne saa syömään enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aromisuola pippurisekoitus kulkee mulla aina kalareissuilla ja vaellusreissuilla mukana.

Kotona en juurikaan käytä. Joskus harvoin laitan makaroniruokiin

Vierailija
24/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Knorr Aromat maustesuolaseos, eli aromisuola, on yleismauste, joka tuo ruoan maun esille. Aromat sopii kaikenlaiseen ruoanvalmistukseen ja pöytämausteeksi. Käytä aromisuolaa korostamaan kastikkeiden, keittojen ja pataruoan makua tai ripottele Knorr Aromatia esimerkiksi keitetylle kanamunalle tai perunoille.

https://www.knorr.com/fi/knorr-products/mausteet/aromat-aromisuola-maus…

Ainesosat

Ainesosat: Suola, arominvahvenne (mononatriumglutamaatti), MAITOSOKERI, tärkkelys, hiivauute, sipuli 1 , palmurasva, auringonkukkaöljy, mausteet ja yrtit (mm. valkosipuli1 , kurkuma1 , SELLERINSIEMEN), herkkutatti. Saattaa sisältää pieniä määriä gluteiinia, kananmunaa, soijaa, ja sinappia.1 Kestävän kehityksen mukaisesti kasvatettuja, lue lisää: www.knorr.. Unilever edistää kestävän kehityksen mukaista palmuöljyn tuotantoa.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/knorr-maustesuola-aromat-tayttopussi-90g/…

Vierailija
25/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisten päälle, viime viikonloppuna. Namm.

Vierailija
26/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaan käytän

Vierailija
27/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttänyt bloody mary drinkissä, koska sellerisuolaa ei ole täällä yleisesti saatavilla. Olen välillä sitä itse tehnyt merisuolaan.

Vierailija
28/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudessa sitä laitettiin aina kalakeittoon ja kesäkeittoon jotka olivat kaikkien suosikki ruokia ja menekki taattua. Siihen aikaan ei mitään kalliita piperryksiä tehty. 

Vierailija
29/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laittaa sitä juustoviipaleen päälle, jonka sitten käärin kurkkuviipaleen ympärille ja syön :D ja kananmunaan.

Vierailija
30/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus laitan tuorekurkkusiivujen päälle kun teen juustopaahtoleipiä. Niin ja perunamuusiin laitan ripauksen.

Vierailija
31/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan joskus muutama vuosikymmen sitten. Maistuu pahalta!

M 48

Tämä. Maistuu metalliselta.

Taisit syödä kaliumkloridista tehtyä "yrttisuolaa," joka on siis korvike aromisuolalle.

Vierailija
32/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkujen ja tomaatin päälle leivällä, vissiin eilen.

Vierailija
33/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mihin käytin. Tykkään siitä kyllä, mutta mulla tuppaa paakkuuntumaan purkkiin, joten en pidä säännöllisesti kaapissa.

Vierailija
34/34 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se oli joskus 90-luvulla. En käytä enää mitäään natriumglutamaatti- tai hiivauutetuotteita, tai ainakin mahdollisimman vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi