Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos olisit Alkossa töissä, lähtisitkö juoksemaan varkaan perään? Vartijoita ei olisi lähistöllä

Vierailija
26.08.2022 |

Näin sattumalta kun yksi kepin kanssa "klenkannut" äijä nappasi hyllystä viinapullon ja lähti juoksemaan. Myyjä lähti perään, mutta palasi parin minuutin päästä takaisin, koska oli myymälässä töissä sillä hetkellä yksin. Vartija tuli ehkä 5 min tapahtuneen jälkeen.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahtaisin niin kauan että "saalis" väsähtää ja soittaisin poliisin paikalle.

Vierailija
2/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ohjeistuskin varmasti on, että sankaritekoihin ei ryhdytä, eikä myymälää jätetä miehittämättömäksi. Sillä aikaa kun olet juoksentelemassa ulkona, sen klenkkaajan kaverit voi hakea hyllystä omat juomansa.

Vartija tarkistaa videotallenteen ja tekee rikosilmoituksen. Poliisi hyvällä tsäkällä tuntee tekijän jo ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan puutu. Ei kuulu mulle.

Vierailija
4/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahtaisin niin kauan että "saalis" väsähtää ja soittaisin poliisin paikalle.

Ja jäisitkö sinne "väsähdyspaikalle" odottelemaan poliisipartiota, jolla usein menee yli tunti saapua paikalle? 

Mitä luulet siellä myymälässä tapahtuvan sillä aikaa? Vai meinasitko sen varkaan raahata jotenkin takaisin sinne myymälään syyllistymättä itse pahoinpitelyyn?

Vierailija
5/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan lähtisi yhtään minkään varkaan perään. On noita nähty, ravintolassa yksi kokki lähti juoksuruoat ottaneen perään, ei saanut kiinni, lähikaupan kassa (vanhempi nainen) lähti kanssa taannoin varkaan perään, sai kyllä kiinni melkein ovella, mutta myös mustelmia vaivanpalkaksi. Ihan turhaa yrittää olla sankari.

Vierailija
6/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei kannata koskaan jahdata varasta. Jos rytäkässä varasta sattuu leukaan niin sinä saat syytteen pahoinpitelystä.

Vierailija
7/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, no en todellakaan. Ei siitäkään duunista niin paljon makseta. Kerran luin jostain Siwan myyjästä, joka oli heittäytynyt kassalippaan päälle, kun tultiin ryöstämään. Mikä ihme ihmisiä oikein vaivaa? Kiva sitten mahdollisesti saada puukosta tai nyrkistä. Onko sen arvoista?

Olen opettaja, enkä todellakaan ala esimerkiksi juosta pihalta karkaavan teinin perään. Minun vastuuni ulottuu välituntialueeseen. Ja jos oppilas sanoo, että mitäs teet, jos lähden nyt tunnilta luvatta, minä vastaan, että älä luule minun alkavan painia kanssasi ovella. Merkkaan Wilmaan ja vastuu on oppilaalla ja huoltajalla.

Kenenkään muun kuin esimerkiksi poliisin tai vartijan ei tarvitse ottaa työssään tuollaisia fyysisiä riskejä. Mitä tapahtuu, kun saa varkaan kiinn? Voi olla, että saa tavaran takaisin, mutta voi olla myös, että päätyy väkivallan kohteeksi.

Vierailija
8/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en lähtisi. 

Vierailija
9/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sun homma vaan vartijan. Jos sattuu ehtimään karkuun niin se on voi voi, shit happens.

Vierailija
10/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi, ellei varas liikkuisi todella hitaasti ja varmasti saisin hänet kiinni

Vierailija
11/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Ei se ole myyjän pussista pois.

Vierailija
12/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
13/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei kannata koskaan jahdata varasta. Jos rytäkässä varasta sattuu leukaan niin sinä saat syytteen pahoinpitelystä.

Pätee myös tilanteisiin, jossa sinut ryöstetään tai kotiisi murtaudutaan - sinä et saa puolustautua millään tavalla tai saat syytteen väkivaltarikoksesta. Näin Suomessa.

Vierailija
14/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en

Vierailija
15/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut alkossa töissä. 3 vuoden ajan olin 2012-2015. Meille sanottu ettei pidä lähteä varkaan perään. Kyllä siellä aika hyvin vartija oli usein paikalla. Aina joku yrittää viinaa pölliä ja ne oli ne samat juopot aina. Myyjiä kun ei ollut kuin 2-4 usein ja kaksi kassaa niin ei siinä sitten lähdetä perään. Tärkeintä on toisten työntekijöiden turvallisuus.

Vierailija
16/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pölliköön mun puolesta.

Vierailija
17/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan kuinka juosta itse itsensä perässä?

T: viinakaupan täti

Vierailija
18/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa voi edes itseään puolustaa. Jos kotiin joku hullu murtautuisi niin pitäisi vaan kohteliaasti kysyä että raiskaus vai tappo vai molemmat ja odota hetki niin soitan poliisille...

Vierailija
19/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin ja ottaisin pari pulloa  mukaani ja antaisin ne hänelle.

Vierailija
20/36 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nej, för jag skulle knappast jobba i affären om jag mot förmodan skulle vara anställd av Alko.