Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain osa työttömistä joutuu hakemaan 4 paikkaa kuukaudessa

Vierailija
26.08.2022 |

tiedän monia joiden ei tarvitse

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei oo työkykyinen mutta ei pääse eläkkeellekkään.

Vierailija
2/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asuuko Helsingissä vai Lapissa 60km lähimpään kauppaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei oo työkykyinen mutta ei pääse eläkkeellekkään.

mutta ei kaikilla lääkärintodistusta. Onko jotainkin kohtaan vaan kyykytys ja ajojahti. Vaikkei vielä yhtään täyttä tiliä ole kelasta tullut. Jotkut ollut vuosia eikä koskaan mitää pakkopullaa.

Vierailija
4/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muun muassa siksi, että osalla työttömiksi luokiteltavista henkilöistä on osa-aikainen työ ja se asetetaan tietysti etusijalle mutta työttömällä on kuitenkin velvollisuus kysyä lisätöitä muutaman kuukauden välein.

Vierailija
5/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asuuko Helsingissä vai Lapissa 60km lähimpään kauppaan.

Eikä riipu, Helsingissäkään ei kaikkia jahdata ja kyykytetä.

Vierailija
6/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muun muassa siksi, että osalla työttömiksi luokiteltavista henkilöistä on osa-aikainen työ ja se asetetaan tietysti etusijalle mutta työttömällä on kuitenkin velvollisuus kysyä lisätöitä muutaman kuukauden välein.

eikä ole, tiedän n. kymmenen elämäntapa työtöntä, eivät tee mitään ja työkkäri antaa olla rauhassa.

Vierailija
7/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskittyvät vain joidenkin kiusaamiseen ja ottavat silmätikuiksi.

Vierailija
8/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotku saa sitten vaikka soitella kitaraa ja toiset on kuin nurkkaan ahdistettu rotta.

Vierailija
9/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noinhan se on aina ollut. Kai riippuu virkailijasta ja kuinka asiakas osaa asiansa selittää.

Itse aikoinani olin nuoremman lapsen jälkeen puolisen vuotta työttömänä ennen kuin itse löysin paikan ja työllistyin.

Työkkärissä alkoi virkailija heti ekalla käynnillä painostamaan paikkojen hakuun ja vieläpä sellaisten, jotka olivat noin 50km päässä meiltä ja tuolloin minulla ei ollut autoa käytettävissä ja julkiset eivät kulkeneet kyseiseen suuntaan meidän kylältä.

Saman aikaisesti tuttuni oli toista vuotta työttömänä, kukaan ei paahtanut niskaan ja kun hän sanoi, ettei autoa ole, ei edes tarjottu mitään paikkoja. Ja tällä muuten sattumoisin oli auto. ..Oli vain exänsä nimissä.

Vierailija
10/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu asuinpaikasta

Vierailija
11/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei tarvitse, koska krooniset sairaudet heikentävät työkykyäni ja hyivn harvoin on tarjolla sellaisia töitä, joita voisin hakea (haettavan työn pitää olla sellaista, johon on realistiset mahdollisuudet työllistyä). Olen ollut työkokeilussa useaan otteeseen ja tulos on ollut se, että en jaksa tehdä kokopäivätyötä ja osa-aikaisenkin pitäisi olla kevyttä, esim. mihinkään siivous- tai mainostenjakotyöhön en pysty. En kuitenkaan ole niin sairas, että pääsisin eläkkeelle, ja vanhuuseläkkeeseen on vielä monta vuotta aikaa.

Vierailija
12/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikä ole, tiedän n. kymmenen elämäntapa työtöntä, eivät tee mitään ja työkkäri antaa olla rauhassa.

Miten? Mä tiedän yhden ja hänelläkin on ollut paljon pitkiä sairauslomia. Miten kukaan voi tuntea noin paljon? Vai leimaatko vain kaikki tuntemasi työttömät, vaikka olisi työhaluja? Mä en tunne edes kymmentä työtöntä muutenkaan, tiedän kyllä paljonkin ihmisiä jotka ovat olleet työttömänä, mukaan lukien itseni, mutta kaikki heistä jossain vaiheessa ovat menneet opiskelemaan tai saaneet töitä. 

Vierailija
13/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö työn hakeminen kuitenkin edistä mahdollisuuksia saada töitä? Hae ihmeessä pikemminkin vaikka neljäätoista tai neljääkymmentä!

Vierailija
14/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saisi sanoa tätä, mutta koska siitä on 20 vuotta kun olin työkkärissä töissä ja jään pian eläkkeelle, sanon silti. Kyllä sitä patistelua kohdistetaan eniten niihin, joiden katsotaan olevan eniten työllistettävissä. Uskon, että pätee yhä. Ne reppanat sitten laitettiin harjoitteluun tai mikä nyt milloinkin tämän ilmaistyön nimike on ollut, lähinnä itse valitsemiinsa paikkoihin. Käytännössä johonkin yhdistykseen.  

Vierailija
15/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri kannattaisi lakkauttaa aivan ensimmäisenä. Kallista ja turhaa byrokratiaa harjoittavat. Se ei edistä Suomea lainkaan missä määrin joku työvoimaviranomainen tutkii työttömän oikeuksia opiskeluun jne. Asiat voitaisiin tehdä helpommiksi ja työkkärin virkailijatkin oitis etsimään oikeita töitä.

Vierailija
16/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työttömänä en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Ihan kuntakokeilun työntekijä totesi ongelmieni olevan suuria ja niitä olevan paljon ja työllistymiseni olevan erittäin vaikeaa. Eläkkeelle en kuitenkaan pääse. Tuota eläkkeelle pääsyä siis itse toivon.

Vierailija
17/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan se on aina ollut. Kai riippuu virkailijasta ja kuinka asiakas osaa asiansa selittää.

Itse aikoinani olin nuoremman lapsen jälkeen puolisen vuotta työttömänä ennen kuin itse löysin paikan ja työllistyin.

Työkkärissä alkoi virkailija heti ekalla käynnillä painostamaan paikkojen hakuun ja vieläpä sellaisten, jotka olivat noin 50km päässä meiltä ja tuolloin minulla ei ollut autoa käytettävissä ja julkiset eivät kulkeneet kyseiseen suuntaan meidän kylältä.

Saman aikaisesti tuttuni oli toista vuotta työttömänä, kukaan ei paahtanut niskaan ja kun hän sanoi, ettei autoa ole, ei edes tarjottu mitään paikkoja. Ja tällä muuten sattumoisin oli auto. ..Oli vain exänsä nimissä.

Samoin. Minua alettiin jahdata ja painostaa jo viisi vuotta sitten ollessani vielä ansiosidonnaisella.

Joten turha väittää, että saisi olla ansiosidonnaisella rauhassa ja se olisi jokin kannustinloukku. Samaan aikaan joku muu vetää lonkkaa jo viidettä vuotta kenenkään hätistelemättä.

Vierailija
18/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tiedän tutun jolla on vaan 2 haettavaa paikkaa /kk eikä ole sairas eikä masentunut, ihan vaan työtön työnhakija :o

Vierailija
19/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairilla henkilökunta kolmatta vuotta lomautettuna ja melkein täydellä liksalla.

Vierailija
20/37 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työttömänä en joudu hakemaan yhtään työpaikkaa. Ihan kuntakokeilun työntekijä totesi ongelmieni olevan suuria ja niitä olevan paljon ja työllistymiseni olevan erittäin vaikeaa. Eläkkeelle en kuitenkaan pääse. Tuota eläkkeelle pääsyä siis itse toivon.

Kenenkään ei tietenkään täällä tarvitse avautua ongelmistaan, mutta yleisellä tasolla ihmettelen, mitä nämä ongelmat mahtavat olla, mitkä estävät työnteon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi