Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarikin sen näköjään tietää: The Wire-Langalla on maailman paras tv-sarja. Ikinä.

Vierailija
26.08.2022 |

5 tuotantokautta joissa Baltimore tongitaan perinpohjaisesti.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli todella hyvä sarja!

Vierailija
42/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Attack on Titan on kylläkin maailman paras TV-sarja. Ja kirja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan wire netflixissä?

Vierailija
44/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan boomerit alapeukutatte. Tämä on tunnettu fakta. Te ette ole tarpeeksi vahvoja muuttamaan sitä.

Vierailija
45/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täynnä rasismia, naisvihaa ja huumeiden ihannointia. Ei kuulu enää nykypäivään, eikä tuota kyllä kukaan alle 40v katsokkaan. Järkyttävää minkälaista kuraa on joskus tehty, onneksi ei enää ikinä. 

Usein käynti optikolla auttaa, mutta jos vikaa on yleisemmin hoksottimissa, silloin tilanne on vakavampi. 

Vierailija
46/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltäni mennyt vallan ohi tällainen Wire, googlella selviää että kyllä sitä pirusti joka paikassa kehutaan. Pitääpä tsekata kun HBOlta näkyy ainakin löytyvän

Vierailija
47/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan HBO:lla.

Vierailija
48/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseltäni mennyt vallan ohi tällainen Wire, googlella selviää että kyllä sitä pirusti joka paikassa kehutaan. Pitääpä tsekata kun HBOlta näkyy ainakin löytyvän

Olen kateellinen, kun pääset katsomaan sen ensimmäistä kertaa. Voi kun menettäisi muistinsa ja pääsisi katsomaan Wiree ekaa kertaa. Nyt 5 kertaa katsottuna.

49/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sarjasta pitäis tehdä uusittu versio. Esimerkiksi niin, että Barksdale-suku vaihdettaisiin kokonaan valkosiin näyttelijöihin. Valkoisena koen, että terrace house-väkeen tulee saada lisää monimuotoisuutta ja oman näköistä presentaatiota, jotta jaksaisin katsoa muuten ihan hyvää sarjaa.

Vierailija
50/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä tietysti myös semmoinen, että näitä tuotantokausiboxeja on ollut saatavilla järkevään hintaan myös DVD:nä käytettyinä (jos nyt jollakin on vielä siihen sopiva laite...). Kannattaa ehkä ottaa sellainen versio, jossa on suomenkielinen tekstitys, sillä Baltimoren slummien slangi on tottuneellekin haasteellista kuultavaa.  

Vierailija
51/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nikkilä kirjoitti:

Mun mielestä sarjasta pitäis tehdä uusittu versio. Esimerkiksi niin, että Barksdale-suku vaihdettaisiin kokonaan valkosiin näyttelijöihin. Valkoisena koen, että terrace house-väkeen tulee saada lisää monimuotoisuutta ja oman näköistä presentaatiota, jotta jaksaisin katsoa muuten ihan hyvää sarjaa.

Lähdes Nikkilä provoilemaan tasoistesi pariin. 

Vierailija
52/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ainakin top3, en kyllä tiedä mitä ne kaksi muuta olisivat😀

Sopranos ja Twin Peaks menevät edelleen, ja komediapuolella Seinfeld.

Vierailija
53/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkinä tietysti myös semmoinen, että näitä tuotantokausiboxeja on ollut saatavilla järkevään hintaan myös DVD:nä käytettyinä (jos nyt jollakin on vielä siihen sopiva laite...). Kannattaa ehkä ottaa sellainen versio, jossa on suomenkielinen tekstitys, sillä Baltimoren slummien slangi on tottuneellekin haasteellista kuultavaa.  

DVD-levyjä voi katsoa aivan ongelmitta Blu-ray-soittimella.

Vierailija
54/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wire vaatinee kohtuullisen hyvää englannin taitoa että se avautuisi. Ja kannattaa varautua siihen, että kunkin kauden alkupää käytännössä pohjustellaan ja sitten loppumetreillä alkaa jännitys tiivistymään. Vastineeksi saa sitten hienoa suurkaupunkikulttuurin eri puolien kuvausta ja värikkäitä hahmoja joiden tarinoille löytyy kaarta. 

Vierailija
55/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksanu katsoa 10 min enempää.

Jos keskittymiskyky ei ole normaali ja viiden kauden mittaisen sarjan katsomisen joutuu lopettaa 10 minuutin jälkeen, niin ei tietty mahda mitään. Otan osaa, oletko saanut jotain diagnoosia ja lääkitystä?

Itse olen tainnut sen vuosien varrella kolme kertaa katsoa kokonaan. Viimeksi vuoden sisällä.

The Wiren aloitus oli kyllä suoraan sanottuna yhtä tuskaa. Siinä kesti suurimman osan ykköskaudesta, että imaisi mukaansa ja alkoi edes ymmärtää sitä ghetto-englantia (katsoin englanninkielisillä tekstityksillä, mutta silti). Alun taistelun jälkeen kyllä kaiken vaivan arvoinen, vähintään top 5 kaikkien aikojen parhaissa sarjoissa.

Vierailija
56/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos keskittymiskyky ei ole normaali ja viiden kauden mittaisen sarjan katsomisen joutuu lopettaa 10 minuutin jälkeen, niin ei tietty mahda mitään. Otan osaa, oletko saanut jotain diagnoosia ja lääkitystä?

Itse olen tainnut sen vuosien varrella kolme kertaa katsoa kokonaan. Viimeksi vuoden sisällä.

The Wiren aloitus oli kyllä suoraan sanottuna yhtä tuskaa. Siinä kesti suurimman osan ykköskaudesta, että imaisi mukaansa ja alkoi edes ymmärtää sitä ghetto-englantia (katsoin englanninkielisillä tekstityksillä, mutta silti). Alun taistelun jälkeen kyllä kaiken vaivan arvoinen, vähintään top 5 kaikkien aikojen parhaissa sarjoissa.

Kun sarja alkoi 2000-luvun alussa, oli hyvin harvinaista, että sarjassa oli monta kymmentä tärkeää hahmoa, joiden tarinat menivät ristiin ja iloisesti päällekkäin ja sekaisin. Arvattavasti siksi sen seuraaminen oli aluksi vaikeaa. Iso kuva kuitenkin tulee sieltä lopulta selväksi ja keskeiset henkilöt näkyviksi.   

Vierailija
57/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wire = parhautta

Vierailija
58/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aloitin tän hypen takia mut oli kyllä todella tylsä, kahta jaksoa pidemmälle en katsonut.

Mikä tossa on pointti? Puuduttavan tylsä ja pitkäveteinen. Sopranosista tykkäsin ja tarina saa edetä hitaasti, mut joku raja

Vierailija
59/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, se alku on yksinkertaisesti mokattu enkä olisi itsekään ikimaailmassa jaksanut sen yli ellen tietäisi että paranee. Mulla kun on elämässä vähän muutakin tekemistä kuin ruutujen tuijottaminen. Huvittaa nää ketjun triggeröityjät jotka alentuu tuohon ala-arvoiseen solvaamiseen kun joku ei ole saanut sarjasta kiinni, ihan kuin se olisi joku henkilökohtainen loukkaus

Vierailija
60/75 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, se alku on yksinkertaisesti mokattu enkä olisi itsekään ikimaailmassa jaksanut sen yli ellen tietäisi että paranee. Mulla kun on elämässä vähän muutakin tekemistä kuin ruutujen tuijottaminen. Huvittaa nää ketjun triggeröityjät jotka alentuu tuohon ala-arvoiseen solvaamiseen kun joku ei ole saanut sarjasta kiinni, ihan kuin se olisi joku henkilökohtainen loukkaus

Mikä siinä alussa mätti?