Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko pituuskasvu loppua näin aikaisin?

Vierailija
26.08.2022 |

12v tyttö ei ole kasvanut vuoteen. 15v isosiskonsa taas kasvaa vielä

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme tytärtä. Vanhin kasvoi 16-vuotiaaksi ja on nyt 179 cm.

Keskimmäinen on 17 ja kasvu loppui 14-vuotiaana sitten. Pituus 173 cm.

Nuorin on 13 eikä ole kasvanut enää tänä vuonna. Pituutta 177.

Minä ole 175 cm ja mies 183 cm.

Ruumiinrakenteensa tytöt on saaneet minulta. Pitkiä ja hoikkia. Mies on sellainen tasapaksu.

Vierailija
22/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni oli vielä aikuisena aika tasan saman pituinen kuin mitä oli joskus 12-vuotiaana, n. 160 cm. Kuukautisensa alkoi hänen ollessaan 11v., joten pituuskasvu loppui pian sen jälkeen, ehkä joitain senttejä kasvoi vielä niiden jälkeen. Hänellä oli tosin aiemmin ollut melko nopea pituuskasvuspurtti.

Minä puolestaan kasvoin tasaisesti ja hitaammin, eikä minulla koskaan ollut mitään varsinaista kasvupyrähdystä. Olin 12-vuotiaana ehkä 150 cm pitkä ja nykyään olen 169 cm. Menkkani alkoivat kun olin 13v., mutta senkin jälkeen kasvoin vielä n. 10 cm.

Miten kuukautiset voi alkaa noin eri ikäisenä? Oletteko varmasti sukua onko testit tehty? Kuukautiset alkaa keskimäärin 12v ja harvoin sitä aikaisemmin. Taas 13v alkaa myöhään. Kävittekö tutkimuksissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin aina kaikista pisin kunnes täytin 10 ja pituuskasvu loppu siihen. Yläasteella kaikki kasvoi ohi. Mut mulle jotenkin jäi kuitenkin sellasen pitkän ihmisen identiteetti ku olin tottunu aina antaa luokkalaisille ja kavereille ylhäältä kaikkea. Ni kuvittelen edelleen olevani jotenkin pitkä :D Ja sit välillä hätkähdän ku nään itteni porukassa peilistä tai valokuvista :D 

Vierailija
24/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

170 cm on hyvä pituus, ylettää ruokakaupassa ylähyllylle ottamaan ruokatavaroita, vaatteet on sopivan kokoisia, kun ostaa kaupasta, kun pesee normi asunnossa ikkunoita niin ei tarvitse kiivetä tuolille, ei ole kiva esim. kiipeillä, kun on eläkeikäinen, vielä en ole. 170 cm pituus helpottaa myös monessa työssä esim. ikkunanpesu siivousfirmoissa, monessa työssä ylettyy ottamaan arkistokansioita ja muita tavaroita ylähyllyiltä ilman kiipeilyä.

Huonona puolena on, että osa miehistä lyhyempiä.

Vierailija
25/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se mahdollista, että pituuskasvu loppuu käytännössä kokonaan jo 11-vuotiaana. Mutta toisaalta yleensä juuri ennen nopeinta kasvuspurttiakin on hitaamman kasvun aikaa ja silloin vuodessa voi tulla vain 3-4 cm lisää pituutta.

Vierailija
26/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla tulee kasvupyrähdys saattavat sitten nopeasti lopetaakin kasvamasta. Ne joilla ei luultavasti kasvavat tasaisesti ja pidempään

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän