Avoimella hakemuksella töihin
Kommentit (8)
Olen päässyt kolme kertaa. Kaksi ensimmäistä työtä olivat määräaikaisia sijaisuuksia. Kolmas työpaikka oli kunnalla vuoden viransijaisuus. Sen loputtua perustettiin uusi virka ja sain sen. Olin siinä 15 vuotta siihen saakka kunnes jäin eläkkeelle. Kaikkiin kolmeen työhön oli joku tuttavani vinkannut, että kannattaa laittaa avoin hakemus.
Monet firmat eivät viitsi alkaa vaivalloiseen ja kalliiseen rekrytointipuuhaan vaan selaavat jo valmiiksi olevia hakemuksia, varsinkin silloin, jos työntekijä pitää saada heti. Minä menin jokaiseen työhön heti seuraavana päivänä yhteydenotosta.
En koskaan. Moni firma ei myöskään säilytä tietoturvasyistä tms niitä hakemuksia kuin ehkä 4-6kk eli laitettava sitten uutta perään.
Voi päästä, itse käyn niitä välillä aina läpi ja kutsun haastatteluin jos on potentiaalia
Reilu 20 vuotta takaperin sain määräaikaisen työn avoimella hakemuksella. Tosin minullekin tästä mahdollisuudesta vinkkasi tuttava, jolla oli suhteita kyseiseen työpaikkaan ja uskon, että se on vaikuttanut. Avoimia hakemuksia olen senkin jälkeen rustannut aimo pinon, mutta niistä ei ole koskaan kuulunut yhtään mitään.
Viikko sitten aloitin työssä, jonka sain avoimella hakemuksella. Nyt olen työmatkalla ja 15 min kuluttua jo töiden ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Voi päästä, itse käyn niitä välillä aina läpi ja kutsun haastatteluin jos on potentiaalia
Missä olet töissä?
Asiantuntijatyö ja olen päässyt. Edellisellä kerralla olin töissä kolme vuotta. Viikon päästä aloittamassa uuden työn, niin ikään avoimella hakemuksella.
En kuitenkaan ole ihan summanmutikassa lähetellyt hakemuksia, vaan molemmissa tapauksissa olin jo kuullut jotain kautta, että tarvetta työvoimalle mahdollisesti kyseisissä organisaatioissa olisi. En niin ollen päätynyt mihinkään pinoon vaan sain molemmilla kerroilla heti kutsun haastatteluun.
Ei pääse. Koskaan.