Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei noista hedelmäkärpäsistä pääse mitenkään eroon p#€@&le!!!!!!

Vierailija
25.08.2022 |

Ansat toimivat heikosti vaikka muut hedelmät sun muut on piilotettu. Laita limeä purkkiin, se toimii... no ei toimi! Ja ne viihtyvät ihan huonekasveissakin!!! Miten mä piilotan kaikki kasvitkin?? Tai seinillä jos ei ole mitään hedelmiä tarjolla!!! Hermot menee ihan just!!!!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohta on on räntää ja pakkasta niin katoavat

Mutta ikäviähän ne on. Mulla toimi kyllä ansa.  Lasipurkin kanteen oli laitettu reikä ja imelää , ja hapanta purkissa. 

Vierailija
2/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla imelä neste, johon on laitettu pari tippaa asianpesuainetta. Pölyimuri on hyvä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 ansaa, joissa on viinietikkaa, hunajaa ja vähän fairya. Muutama on jäänyt sinne mutta niitä fiksuja, jotka eivät ansaan jää, vaan riittää ja riittää. Onko nyt joku ennätysbanaanikärpäsvuosi😱

Vierailija
4/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 ansaa, joissa on viinietikkaa, hunajaa ja vähän fairya. Muutama on jäänyt sinne mutta niitä fiksuja, jotka eivät ansaan jää, vaan riittää ja riittää. Onko nyt joku ennätysbanaanikärpäsvuosi😱

Ilmeisesti 😵🤬

Vierailija
5/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus minulla oli tuo ongelma ja muussasin lopulta kelmuansan pohjalle jotain mätänevän hedelmän (hunajameloni muistaakseni) paloja, joka houkuttikin otuksia hyvin. Biojäte meni kannelliseen astiaan etteivät pääse sinne lisääntymään ja muuten kuurasin keittiön putipuhtaaksi jotta ansaan tulisi ruuhkaa.

Joku kerta odotin myös että kärpäset lentävät avoimeen biojäteastiaan, suljin sitten pussin nopeasti niin että jäivät vangiksi ja vein samantien roskakatokseen. Asuntoon jääneet pari oli nopea tappaa.

Vierailija
6/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: huuhtele KAIKKI hedelmät tulikuumalla vedellä, heti kun tuot ne kaupasta kotiin.

Näin ei kuoriudu yhtäkään kärpästä.

Imuroi huolella kaikki jo olemassa olevat öttiäiset sekä kopistele huonekasvien ruukut/mullat läpi, jotta lähtevät lentoon. Tai vaihda päälimmäinen multakerros.

Kerää kuolleet kasvinosat (oksat, lehdet, kukat) heti ruukusta pois. Märkä ja avoin multa on otollinen paikka kärpäsille, joten älä ylikastele. Mullan peittäminen esim.katteella tai pienillä koristekivillä voi myös auttaa.

Vierailija
7/26 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut tällainen sekoitus: matalahkoon astiaan (esim. muovirasia) vettä, kunnon loraus väkiviinaetikkaa, sokeria vaikkapa muutamia teelusikallisia ja hieman astianpesuainetta. Sekoittele hyvin ja anna ansan /ansojen olla useita päiviä esillä.

Hedelmät jääkaappiin säilöön tään pahimman kärpäskauden ajaksi.

Vierailija
8/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kaikki pienet lentävät kärpäsen näköiset eivät ole hedelmäkärpäsiä. Jos sinulla on kotona huonekasveja tai parvekekukkia, saattaa niissä olla harsosääskiä. Ne tunnistaa lentotavasta, joka on sellaista nopeaa ja vaappuvaa. Hedelmäkärpästen lento on haahuilevaa. Harsosääskiä tulee huonekasveihin, jos niitä kastellaan liian runsaasti. Niiden hävittäminen on ihan oma juttunsa ja siitä löytyy runsaasti tietoa netistä.

Harsosääsket tunnistaa myös siitä, että ne lähentelevät ihmisiä. Tykkäävät erityisesti sierainten lämmöstä.

Vierailija
9/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan syrjijä, et sä saa syrjiä niitä niiden ulkonäön perusteella, kauhea rasisti.

Vierailija
10/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos siivoisit ja pitäisit kämppäsi puhtaana?

Mä olen nähnyt tänä vuonna 3 kertaa banaanikärpäsen.

Vierailija
11/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kuivatavarat roskiin. Muu ei auta. Meillä tepsi hyvin.

Vierailija
12/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole hedelmäkärpäsiä. Miksi? Huuhdon heti kaupasta tuodut esim. Omenat,appelsinit, pananit, tomatit ,kurkut, vesimelonit, jne.Veden alla.Piojäte pussini laitan pohjalle paperisen ilmaislehden sivuja. Paino mustetta nissä ja se on myrkkyä.Vien myös piojätteet pois joka ilta.Pikkukärpäsen munat silmä ei näe, tulevat kaupasta mitä vihannekset, hedelmät ostatkin ja kodin lämmössä kehittyvät nopeasti kärpäsiksi.

Vierailija
13/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kuivatavarat roskiin. Muu ei auta. Meillä tepsi hyvin.

Banaanikärpäsiä ei kiinnosta kuivatavarat. Niissä on yleensä riisihäröjä ja ne tulevat ihan yksinkertaisesti saastuneesta paketista kaupasta.

Vierailija
14/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kaikki pienet lentävät kärpäsen näköiset eivät ole hedelmäkärpäsiä. Jos sinulla on kotona huonekasveja tai parvekekukkia, saattaa niissä olla harsosääskiä. Ne tunnistaa lentotavasta, joka on sellaista nopeaa ja vaappuvaa. Hedelmäkärpästen lento on haahuilevaa. Harsosääskiä tulee huonekasveihin, jos niitä kastellaan liian runsaasti. Niiden hävittäminen on ihan oma juttunsa ja siitä löytyy runsaasti tietoa netistä.

Harsosääsket tunnistaa myös siitä, että ne lähentelevät ihmisiä. Tykkäävät erityisesti sierainten lämmöstä.

Minulla on juuri harsosääskiä riesanani. Kasveja ei ole eikä muutakaan syötävää, joten ne tulevat lentelemään nenäni ympärille ruoka-aikaan. Tai oikeastaan näen niitä vain yhden kerrallaan, mutta oikeasti se yksi ei koskaan ole ainoa.

Olen tänä ja viime kesänä viritellyt kaikenlaisia ansoja, mutta harsosääsket ja banaanikärpäset eivät niistä piittaa. Muutama kyllä menee etikka-ansaan, mutta useimmat eivät mene. Nyt minulla on ollut viikon verran testattavana vanhanaikainen kärpäspaperi, mutta siihen ei ole tarttunut mitään. En tiedä, millaisen mutanttiarmeijan olen saanut riesakseni, kun edes hyttysmyrkyn suihkuttaminen päin näköä ei saa niitä hengiltä.

Viime kesän havaintojen perusteella olen nyt juonut vain pikakahvia pari viikkoa; kun näille lentelijöille ei ole mitään muuta tarjolla, ne pyrkivät kahvinkeittimeen. Olen pessyt keittimen soodalla, etikalla ja kaupan valmisteilla, mutta lentelijät vain eivät pysy poissa.

Syksy vie lentelijät sisältä ja ulkoa. Alkuviikosta alkaa jo olla öisin niin kylmä, että edes banaanikärpänen ei jaksa pörrätä. Talvi on ihanaa aikaa.

Vierailija
15/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lihansyöjäkasvi. Kaverilla toimi.

Vierailija
16/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just muistelin, että ei ainakaan 10 vuoteen ole ollut tällaista banaanikärpäsräjähdystä kuin nyt. Imurilla vaan sitten, jos oikein pahaksi tilanne pääsee. Ja ansa jatkuvasti keittiön pöydällä.

Vierailija
17/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en kerennyt edes aamukahvimukista hörppäämään kun jo yksi banskukärpänen sukelsi sinne. Siinä se kellui kahvissa. Kahvikin kelpaa niille mielummin kun niitä varten tehdyt ansat. 😤

Vierailija
18/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihme ! IMUROIKAA NE,kyllä lähtee.

Vierailija
19/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole näkynyt banaanikärpäsiä sen jälkeen kun laitoin ötökkäverkot ikkunoihin. Hedelmät säilytän muutenkin jääkaapissa. Ulkoa niitä siis puskee sisään, ainakin täällä Helsingin keskustassa.

Vierailija
20/26 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole näkynyt banaanikärpäsiä sen jälkeen kun laitoin ötökkäverkot ikkunoihin. Hedelmät säilytän muutenkin jääkaapissa. Ulkoa niitä siis puskee sisään, ainakin täällä Helsingin keskustassa.

Banaanikärpänen elää ulkosalla Suomen kesässä. Siinä onkin punaviini-etikka-astianpesuaineansojen salaisuus: ansa täyttyy nopeasti, kun ulkoa lennetään tuoksun perässä laumana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi