Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ulkomaalaisista jotka puhuvat lapselleen suomea?

Vierailija
26.10.2006 |

Mielestäni kertoo jotain sen henkilön suuresta tyhmyydestä ja itsetunnon puutteesta. Slave-mentality.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhytnäköistä toimintaa joka tapauksessa, koska lapsi oppii suomen kielen koulussa ja kavereilta, mutta tarvitsee myös tietoa ja ylpeyttä juuristaan, ja kielen osaaminen on siinä aika olennainen asia. Lisäksi tietysti nykymaailmassa on sitä parempi, mitä useampaa kieltä taitaa.

Vierailija
2/3 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, omaa suunnattoman suuren egon, ja on ylpeä juuristaan, maansa kulttuurista ja historiasta.

Mua ärsyttää suunnattomasti, kun mies puhuu lapsille suomea eikä omaa äidinkieltään. Itse sanoo syyksi sen, että lapset ymmärtävät suomea paljon paremmin. No, tottakai ymmärtävät, koska Suomessa asutaan, ja kaikki ympärillä puhuvat suomea, sitä suuremmalla syyllä miehen pitäisi puhua heille omaa äidinkieltään! Kyllähän mies yrittää puhua omaa kieltään lastensa kanssa, mutta jos on kiire johonkin eikä lapsi ymmärrä (=halua ymmärtää) mitä iskä sanoo, kieli vaihtuu suomeksi. Myös se, että puhumme keskenämme suomea, vaikuttaa asiaan: miehen mielestä on typerää puhua omaa kieltä lapsille, jos kerran puhuu mulle suomea. Olemmekin ajatelleet että voisimme alkaa puhumaan miehen kotikieltä keskenämme (osaan sitä sujuvasti) niin mies automaattisesti alkaisi (ehkä?) puhumaan aina omaa kieltään lapsille.

Tulipa selostus. Niin, ja paljastettakoon vielä se, että mieheni on Kreikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas niitä asioita, joista lapset kiittävät vasta aikuisena... :)

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi