Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon energiakriisi on jo vaikuttanut kulutukseesi?

Vierailija
24.08.2022 |

Säästätkö energian kulutuksessa vai ylipäätään kaikessa ja kuinka paljon?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt muussa kulutuksessa. Ei mitään kesäaleista.

Vierailija
2/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telkkaria en katso hintapikkien aikana ja lataan puhelimen yöllä. Lisäksi yritin ajoittaa pyykinpesun viikonloppuun, jolloin on halvempaa pörssisähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetin energiakriisi? Polttoaine maksaa enemmän, mutta ei siitäkään voi säästää.

Vierailija
4/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhlaan e tistä enemmän, onneksi on rahaa.

Vierailija
5/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Telkkaria en katso hintapikkien aikana ja lataan puhelimen yöllä. Lisäksi yritin ajoittaa pyykinpesun viikonloppuun, jolloin on halvempaa pörssisähköä.

Ei se paljoa halvemmaksi tule, jos puhelimen lataus yöllä maksaa vain kaksi senttiä eikä kolmea. Tosin kertyyhän siitäkin tuhannessa vuodessa iso raha.

Vierailija
6/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään ole vaikuttanut. Lopetin ryyppäämisen niin jää useita satasia säästöön kuukaudessa. Minulla ei ole ikinä ollut näin paljon tilillä rahaa.

Vierailija
7/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään ole vaikuttanut. Lopetin ryyppäämisen niin jää useita satasia säästöön kuukaudessa. Minulla ei ole ikinä ollut näin paljon tilillä rahaa.

Itsekin lopetin kaljan ostamisen ja siirryin kokonaan kotiviiniin. Juon aina kotona tai kavereilla ja tuo on vieläpä parempaa kännäysjuomaa kuin kalja.

Vierailija
8/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinnan nousu vaikuttaa vain niihin ihmisiin joiden asunto lämpiää sähköllä, joku kuka asuu kerrostalossa niin sen sähkölasku nousee vain muutaman kympin kuukaudessa kun taas sähkölämmittäjän sähkölasku nousee talvella useita satasia kuukaudessa.

Vierailija
9/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt mitään sen kummempaa, kun on tuo halpa sähkösopimus, jota fortum varmaan nyt kiroilee :D Jos nyt muutama sähkökatko tulee talvella, ei tunnu missään. 

Vierailija
10/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin pyörän ja laitoin auton seisontaan. Kunto kasvaa ja lompakko tykkää.

Vierailija
11/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole vielä säästellyt missään, ainakaan tietoisesti.

Vierailija
12/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinnan nousu vaikuttaa vain niihin ihmisiin joiden asunto lämpiää sähköllä, joku kuka asuu kerrostalossa niin sen sähkölasku nousee vain muutaman kympin kuukaudessa kun taas sähkölämmittäjän sähkölasku nousee talvella useita satasia kuukaudessa.

Minä asun sähkölämmiteisessä asunnossa, en ole suuressa pulassa jos nousee 100-200 euroa sähkölasku, uskon että selviän, mutta jos nousee tonnilla, niin sitten olen kyllä pulassa. Siinä tapauksessa pitäisi varmaan laittaa asuntolainan maksu tauolle, tosin maksan sitä niin vähän muutenkin, että ei se kompensoi hirveästi. Ehkä tulis hetkeksi muutto äidin nurkkiin asumaan sitten? Pitää katsoa.

Vierailija
13/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon alkanut keskittyä sähkön käyttöön enemmän. En jätä valoja päälle, en käytä nyt ilmalämpöpumppua viilennykseen, pesen vähemmän pyykkiä ja käytän vähemmän lämmintä vettä.

En usko että olen kauheasti näillä vielä säästänyt, ehkä muutama prosentti kulutusta. Talvella ois tarkoitus pärjätä ainakin joulukuuhun asti ilman pattereiden käyttöä, mutta koko talvea ei varmasti onnistu.

Vierailija
14/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin varastoon niin paljon polttopuita, ettei sinne mahdu kuin yksi matkailuajoneuvo talveksi. Olemme jo ystävien kalustolle luvanneet paikan, joten sukulaisten ajoneuvo ei sinne mahdu. Siitäkös sukulaiset ovat mielensä pahoittaneet.

Vierailija
15/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa laskut. Kulutus pitää olla tasaisen suurta, niin laskut menee helpommin maksuun. Jos koittaa säästää, siitä rangaistaisiin tulevaisuudesa pienemmällä osuudella sähkölaskusta. Ei siis kannata tehdä yhtään mitään energiansäästötoimia.

Vierailija
16/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asun sähkölämmiteisessä asunnossa, en ole suuressa pulassa jos nousee 100-200 euroa sähkölasku, uskon että selviän, mutta jos nousee tonnilla, niin sitten olen kyllä pulassa. Siinä tapauksessa pitäisi varmaan laittaa asuntolainan maksu tauolle, tosin maksan sitä niin vähän muutenkin, että ei se kompensoi hirveästi. Ehkä tulis hetkeksi muutto äidin nurkkiin asumaan sitten? Pitää katsoa.

Monella on entinen sähkösopimus ollut luokkaa 5snt/kwh ja nyt sähkösopparin saa hintaan 30snt/kwh.

5snt/kwh sopimuksella sähkölämmittäjän sähkölasku on talvisin ollut varmaan noin 100e/kk ja voit itse laskea paljon sillä tulee olemaan sähkölasku talvella kun soppari onkin 30snt/kwh.

Tuleva talvi tulee olemaan todella paha heille kenellä on sähkölämmitys ja ketkä on joutunut tekemään nyt kalliin sähkösopparin, heidän sähkölaskut tosiaan talvella voi hyvin olla luokkaa 500-1000 euroa kuukaudessa.

Vierailija
17/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Asumme pienehkössä kerrostaloasunnossa ja sähkölaskut ovat varsin maltilliset. Eletään kuten ennenkin ja saunotaan 2 x viikossa. Kerrostalossa lämpöä riittää, vaikka patterit ovat olleet nollilla jo vuosia.

Myöskään muut hinnannousut eivät ole vielä vaikuttaneet.

Vierailija
18/18 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sähköstä ole pulaa. Talvella voi olla, mutta miksi sitä vielä pitäisi säästää, kun ei sitä voi edes varastoida?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän