Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suonikohjut vaarallisia?

Vierailija
24.08.2022 |

Mulle on alkanut näin kolmikymppisenä ilmestymään, vaikka äidilläni ei ole niitä koskaan ollut.
Itselläni ne ei pullota, mutta kuulemma silti lasketaan suonikohjuiksi.
Masentaa ja pelottaa että niistä on vaaraa myöhemmin :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli toisesta raskaudesta häpyhuuliin suonikohjuja, menevät lonkeroina sisäreittä pitkin polveen saakka. Helvetin kaunista ja tuntuu ihanalle😄 Eivät julkisessa terveydenhuollossa suostuneet edes katsomaan.

Tekee kipeää esim. pyöräillessä.

Vierailija
2/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli toisesta raskaudesta häpyhuuliin suonikohjuja, menevät lonkeroina sisäreittä pitkin polveen saakka. Helvetin kaunista ja tuntuu ihanalle😄 Eivät julkisessa terveydenhuollossa suostuneet edes katsomaan.

Voi ei, kuulostaa kyllä kurjalta. Luulisi, että hoidetaan jos aiheuttaa kovia kipujakin! -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alakerrassa olevat suonikohjut pitäisi hoitaa kyselemättä. Minulla on ne operoitu julkisella. Yritä vielä.

Vierailija
4/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallisia, mutta niitä ei saa hieroa.

Vierailija
5/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on erilaisia. Mulla oli sellaisia isoja sisäisiä, jotka oli vaan vähän näkyvillä ja jotka jomottivat kovasti ja kai siinä joku tukosriski oli, koska hoidettiin ihan julkisilla. Rumiahan ne on myös, mutta se ei oo riittävä syy kai päästä hoitoon.

Vierailija
6/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niitä syytä käydä heti näyttämässä että arvioidaan millaisia ne on? -ap

Vierailija
7/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mullakin. Oon 30v. Äidilläni on mennyt tosi pahaksi ne, ikää hänellä 60v. Ei ne kai vaarallisia ole, mutta voi mennä pahaksi ajan myötä. Äidilläni aiheutti sitten vanhemmiten tukoksia. Sai niihin kyllä lääkkeet. Harkitsee nyt leikkausta mutta siinäkin suuret riskit kun niin pahat kohjut. 

Vierailija
8/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niitä syytä käydä heti näyttämässä että arvioidaan millaisia ne on? -ap

Mulla ei ainakaan olla kunnallisella sanottu että niille mitään pitäis tehdä ainakaan tässä vaiheessa, ei edes säre tai mitään, on vain esteettisesti ällön näköiset möllykät jalassa , mutta enpä minä hameita tai sortseja käytäkään. :) Tietty saahan ne halutessaan yksityisellä varmaan heti pois, eikö ne nykyään suihkuteta pois tai jotain. 

Vierailija
9/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yksityisellä kysäsee kannattaako pientä polven sivussa olevaa suonikohjua hoitaa.Lääkäri oli sitä mieltä että kannattaa. Tutki suonten virtaukset ja kuulemma oli toisessakin jalassa vikaa. Tämä mehiläinen vaahtiruiskutti jalkojen suonet sillä seurauksella että jalkaani tuli 40cm pitkä suonipullistuma. Piti sitten maksaa uudestaan hoidosta, millä ei ollut mitään vaikutusta. Eli kannattihan se! Ei tosin minua vaan lääkäriä taloudellisesti. Valitin, mutta on "tunnettu haittavaikutus" minun olisi pitänyt tietää tuo. No, nyt tiedän ja haluan valistaa muitakin. Köyhdyin  reilu 2600e ja sääressäni kiemurtelee kunnon suonimato.

Vierailija
10/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka äkkiä julkisella ees tutkitaan tommosia?

Vierailija
11/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suonikohjuja nivusista jalkapöytiin asti. Joskus niitä särkee, mutta muuten ei ole ollut haittaa lukuunottamatta nivusen kohjua. Se ilmestyi muutaman vuoden sisään ja se on siitä kiva, että se vuotaa välillä verta. Kerään rohkeutta, että lähtisin käymään verisuonikirurgilla.

Vierailija
12/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin ensimmäisen 12-vuotiaana. Sittemmin niitä on tullut lisää, eniten toisessa raskaudessani 26-vuotiaana. Rumia ovat, ei muuta vaivaa minulla.

Vierailija
13/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet näyttämässä niitä? Pelkään, että lääkäri nauraa ulos kun omani on tosiaan vaan pinnassa eikä pullota, mutta saisipa ainakin mielenrauhan. -ap

Vierailija
14/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä vihloo ja kerran luulin saaneeni veritulpan, kun juuri suonikohjun kohtaan tuli reeneissä kolaus ja se turposi ja kipeytyi. M40

Vierailija
15/15 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Tätini kuoli, kun suonikohjuun tuli haava. Ei tiennyt, että se oli vaarallista, eikä tehnyt vuodolle mitään. Mies sen sitten löysi myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi