Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkyykö veren sokeripitoisuus vielä aamulla verikokeessa, jos olen syönyt suklaata edellisiltana?

Vierailija
22.08.2022 |

Tällainen vain tuli mieleen, kun pitää käydä viimeistään ylihuomenna verikokeessa ja nyt illalla söin 5 geishakarkkia niin pitäisikö lykätä siksi verikoetta keskiviikkoon? Ei tarvi olla syömättä eikä juomatta ennen verikoetta.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin vain, että voiko verikoe näyttää virheellisesti, että sokeriarvot koholla johtuen siitä, että just on mässäillyt makeaa?

Kaikkea vain käy mielessä, kun suvussa diabetesta enkä ite sitä halua :/ Liikun kyllä lähes päivittäin ja syön aika terveellisesti, mutta perintötekijöihin en voi vaikuttaa. Nyt siksi on vähentänyt makean syöntiä, jos ikään kuin 'parantaa' arvoja.

Jos sun elimistö toimii normaalisti niin nuo viisi suklaapalaa ei näy kohonneena arvona. Ymmärrän kyllä tuon tapasi ajatella. Kun itselläni todettiin raskausdiabetes, mietin että johtuiko siitä että olin syönyt niin paljon hedelmiä edellisenä päivänä. Meni aikansa ennen kuin pystyin myöntämään itselleni että elimistö ei vaan toimi normaalisti. Mutta jos se ei toimi niin hyvähän se on saada selville.

Ikävää, kun kävi noin. Uteliaisuudesta kysyn, että onko tuon tyyppinen diabetes vaivana vain raskausaikana, ettei jää iänikuisesti päälle?

Vierailija
22/27 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vastaa tosissaan tähän Marinista inspiroituneeseen trolliin. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mittaustulokset niin tarkkoja ole.otin kerran ensin kotona sormenpäästä mittauksen ennen kuin menin labraan,väliä oli n.45min. Lukemat oli 6,2 ja 6,4. Hoitaja sanoi ettei ne luvut ole niin tarkkoja.

Vierailija
24/27 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin vain, että voiko verikoe näyttää virheellisesti, että sokeriarvot koholla johtuen siitä, että just on mässäillyt makeaa?

Kaikkea vain käy mielessä, kun suvussa diabetesta enkä ite sitä halua :/ Liikun kyllä lähes päivittäin ja syön aika terveellisesti, mutta perintötekijöihin en voi vaikuttaa. Nyt siksi on vähentänyt makean syöntiä, jos ikään kuin 'parantaa' arvoja.

Jos sun elimistö toimii normaalisti niin nuo viisi suklaapalaa ei näy kohonneena arvona. Ymmärrän kyllä tuon tapasi ajatella. Kun itselläni todettiin raskausdiabetes, mietin että johtuiko siitä että olin syönyt niin paljon hedelmiä edellisenä päivänä. Meni aikansa ennen kuin pystyin myöntämään itselleni että elimistö ei vaan toimi normaalisti. Mutta jos se ei toimi niin hyvähän se on saada selville.

Ikävää, kun kävi noin. Uteliaisuudesta kysyn, että onko tuon tyyppinen diabetes vaivana vain raskausaikana, ettei jää iänikuisesti päälle?

Kyllä kai raskausdiabetes jonkinlaista taipumusta sokeriaineenvaihdunnan häiriöihin tarkoittaa. Ainakin riski sairastua kakkostyyppiin on kohonnut. Itselläni oli sillä tavalla epätyypillinen (kuulemma) että mulla ei ollut mitään riskitekijöitä. Raskauden jälkeen itselläni arvot palasi saman tien normaaleiksi ja ovat normaaleina pysyneet jo yli 10 vuotta.

Vierailija
25/27 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kai raskausdiabetes jonkinlaista taipumusta sokeriaineenvaihdunnan häiriöihin tarkoittaa. Ainakin riski sairastua kakkostyyppiin on kohonnut. Itselläni oli sillä tavalla epätyypillinen (kuulemma) että mulla ei ollut mitään riskitekijöitä. Raskauden jälkeen itselläni arvot palasi saman tien normaaleiksi ja ovat normaaleina pysyneet jo yli 10 vuotta.

Hyvä juttu, että pysyneet normaaleina :)

Vierailija
26/27 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkupoika, joka on hiukan yksinkertainen, ei syönyt, mutta joi cokista ennen koetta. Meinasi joutua sairauslomalle, kun sokerit olivat tapissa. On bussinkuljettaja, ei voi ajaa, jos sokerit eivät ole tasapainossa.

Vierailija
27/27 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon käynyt verikokeessa. Jännittää vähän tulokset keskiviikkona, toivottavasti kaikki olisi ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi