Piilolinssien sovitus, saako linssit mukaan?
Eli kysymys otsikossa. Kun käy piilolinssien ensisovituksessa liikkeessä, saako sieltä piilarit mukaan?
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
😀 seuraava asiakas sovittaisi samoja?
Tietysti saat ne mukaasi.
En sentään noin tyhmä ole! :D Mietin vain, että jos kyseessä jotkin ei-vahvuudelliset kokeilulinssit, eikä ns. oikeat linssit. Mutta hyvä tietää, että saa siis poistua linssit päässä. Olen viemässä lapseni ensisovitukseen, joten siksi olen vähän tietämätön asioista.
Ihan ekaa kertaa, kun otin, niin ne ei jäänyt päähän, kun samalla sain opastuksen miten ne poistetaan. Myöhemmillä käynneillä ne kokeilulinssit on saanu halutessaan saanu jättää silmiin. Viimeks hintaan kuulu muutama kokeilupari jotka sain vielä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En sentään noin tyhmä ole! :D Mietin vain, että jos kyseessä jotkin ei-vahvuudelliset kokeilulinssit, eikä ns. oikeat linssit. Mutta hyvä tietää, että saa siis poistua linssit päässä. Olen viemässä lapseni ensisovitukseen, joten siksi olen vähän tietämätön asioista.
Kyllä ne on ne oikeet vahvuudet siinä kokeiltu, että varmasti näkee niillä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne on ne oikeet vahvuudet siinä kokeiltu, että varmasti näkee niillä hyvin.
Tuossa on järkeä, kiitos vastauksesta. Entä voiko siellä valita ottaako kuukausi- vai päivälinssit, ja voiko niitä ostaa mukaan jonkun pienen määrän? Ovatko linssit paljon kalliimpia liikkeessä kuin netistä tilatessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa on järkeä, kiitos vastauksesta. Entä voiko siellä valita ottaako kuukausi- vai päivälinssit, ja voiko niitä ostaa mukaan jonkun pienen määrän? Ovatko linssit paljon kalliimpia liikkeessä kuin netistä tilatessa?
Siellä käydään läpi millaiseen käyttöön tulee, niin saattavat myös suositella sen mukaan. Se onko mahdollista ostaa heti mukaan riippuu vahvuuksista, itellä toinen linssi niin vahva ettei ole heti myydä hyllystä.
Olen saanut useamman parin kertislinssejä kokeiluun Specsaversilta. Ei tuntunut kauheesti varastossa olevan. Ja kokemukseni mukaan liikkeissä ihan tuntuvasti kalliimmat.
"Ja kokemukseni mukaan liikkeissä ihan tuntuvasti kalliimmat"
Esim. Nissenillä oli joitakin vuosia sitten että jos oli vuoden aikana tehnyt ostoksia sen verkkokaupasta, sai piilolinssikontrollin ilmaiseksi.
Saa mukaan ne, jotka on silmissä ja mahdollisesti optikkoliike tilaa lisäksi kokeilupakkauksen, jos liikkeessä ei ole sopivia vahvuuksia saataville.
Viimeksi sain kymmenen paria kertakäyttölinssejä kokeiltavaksi, edellisellä kerralla kuukausilinssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netistä tilatessa ainakin (muuten tosi kalliit) monitehopiilolinssit saa jopa puoleen hintaan. Ennen tilasin Lenswaylta, viimeksi Mister Spexilta, koska oli selkeästi Lenswayta halvempi. Kummastakaan ei ole mitään valittamista.
Olen käyttänyt piilolinssejä yli 30 vuotta. Aiemmin kertakäyttöpiilolinssejä (ainakin sitä merkkiä mikä itselläni oli) oli vaikeampi saada silmiin ja joitakin meni hukkaan, mutta nykyiset eivät varmaan ole niin löperöitä.
Jos kovin harvoin käyttää, kertakäyttölinssit tulevat halvemmaksi. Itse suosin kuukausilinssejä (ja aikoinaan sellaisia puolen vuoden linssejä) - tosin en koskaan niitä heitä kuukaudessa pois. Kertakäyttölinssien kanssa ei tarvitse ostaa desinfiointiaineita.
Älkää käyttäkö piilareita. Tuhoton määrä muoviroskaa tulee niistä. Tai ainakin lajitelkaa muovijätteeseen. Niiden ei saisi myöskään joutua vesistöihin, aiheuttavat suurta tuhoa vesieliöille.