Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on prosentuaalinen todennäköisyys että plussa-testi muuttuu keskenmenoksi? ov

Vierailija
25.10.2006 |

Eli jos testaa plussan kun kuukautiset on jo myöhässä (päivän tai pari) niin mikä mahtaa olla todennäköisyys että saa lopulta lapsen? jos otetaan huomioon tuulimunat ja kohdunulkopuoliset ja muut keskenmenot? Kyselen vaan koska tuntuu NIIN epätodelliselta että meillä voisi käydä sellainen tuuri että saamme lapsen. Onko edes 50/50-mahdollisuudet että lapsi todellakin syntyy?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo plussatuista en tiedä, mulla oli neljäs kohdunulkoinen.

Vierailija
2/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi yleisiä noi varhaiset keskenmenot kyllä on :( Itse olen saanut kuusi plussaa ja yksikään niistä ei ole edennyt yli 12 viikon... Eikä mitään syytä ole löytynyt :( Sanoisin että sitten kun 13 viikkoa on täynnä ja kaikki ok niin todennäköisyys keskenmenoon on aika pieni?! Turha sitä kuitenkaan on tämmöisiä murehtia!!! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 5 raskautta, 2 lasta, 1 kohdunulkoine, 1 km ja nyt raskaana ja taitaa mennä kesken ;((

Vierailija
4/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5% oli kyllä aika huuhaata, totuus on että ei TIEDETÄ kuinka paljon raskauksia menee " kesken" ennen kuin edes näkyisivät plussana. Mutta sit kun plussa on tehty niin prosentti on jo ihan hyvä, kyllä se reilusti yli 50 on ja paranee päivä päivältä. Jos syke näkyy ultrassa niin sen jälkeen alkaa olla jo 90% luokkaa ja muistaakseni rv 14 alkaen on jo ihan 98% tai jotain että etenee synnytykseen asti.

Vierailija
5/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 raskautta, 1 lapsi ja 2 keskenmenoa. Eka raskaus onnistui, 2 seuraavaa menneet kesken n. 2 vkoa plussasta.

Vierailija
6/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta! www tekay fi käy noilla sivuilla siellä on jotain prosenttejakin annettu. Sinne pitää kyllä rekisteröityä mutta sitä suosittelen koska ainakin mun mielestä on hyvät raskausaiheiset sivut.

Vierailija
7/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaus onnistuu. Toki ensimmäisillä 12 vkolla on suuri riski keskenmenoon, muistelisinko ekan keskenmenoni yhteydessä kuulleen jotain 30% riskistä. Itselläni 3 raskautta, 2 lasta, joten menisin ihan tuon todennäköisyyden mukaan.

Vierailija
8/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kaikki neljä raskautta on intopiukkana testattu ekoina mahd. päivinä ja ne kaikki ovat jo syntyneet. En tosin ollut kuullutkaan tuommoisista proseteista..

Vierailija
9/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mukana myös ne joita ei ole plussattu ja joista äiti ei edes tiedä.

Luulisi että plussatuissa on ainakin tuon 80% mahdollisuus onnistua. Minulla kaksi plussaa ja kaksi lasta.

Vierailija
10/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli noihin prosenntteihin jos tuijotetaan mulla pitäs nyt sit mennä loppuun saakka tää raskaus??? mut vuodot kertoo toista!!

Vierailija
11/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitäs olla siis vielä suuremmat mahkut kun sykekin on pongattu!? voi miks mä sit vuodan??

Vierailija
12/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottavatko niin aikaisin neuvolaan? Vai pitääkö mennä yksityiselle jos haluaa aikaisin ultraan?

ap

Vierailija
13/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 6 jälkeen sykkeen pitäisi näkyä

Vierailija
14/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se 5 % : a tarjonnut, jonka olen jostain lukenut

Vierailija
15/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmessa raskaudessa. Keskenmenon kohdalla vuoto oli kuukautisten luokkaa, onnistuneissa raskauksissa sellaista vessapaperituhrua. Rv 7:lle asti.

Vierailija
16/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa näkee jo tosi alussa, mutta se pitää varata yksityiseltä.

Minä tosin pääsin neuvolan kautta jo alussa aiemman vaikean raskauden takia tarkastamaan että kaikki on kunnossa.

Vierailija
17/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KESKENMENO

Aivan normaalisti alkaneista raskauksista noin 30% menee kesken. Nämä ovat ns. kemiallisia raskauksia eli nainen ei välttämättä ole edes tiennyt olevansa raskaana, vaikka kuukautiset ovat olleet myöhässä. Keskenmeno tapahtuu 3-4 päivää myöhemmin kuin kuukautisten pitäisi alkaa. Nämä varhaiset keskenmenot johtuvat siitä, että alkio on poikkeava tai ei kiinnity kunnolla kohtuun.

Hyvin varhaisten keskenmenojen lisäksi keskenmenoon päättyy n. 10% raskauksista. Suurin osa keskenmenoista tapahtuu ennen 12. raskausviikkoa. Jos raskaus on kestänyt 12 viikkoa ja ultraäänitutkimuksessa nähdään sikiön sydämen syke, raskaus harvoin päättyy keskenmenoon. Suurimmassa osassa keskenmenoja alkiossa on niin vakava kehityshäiriö ettei raskaus ei jatku. Kolmen peräkkäisen keskenmenon jälkeen on jo aiheellista tutkia, voisiko keskenmenoihin olla jokin erityinen syy. Tällaisia syitä voivat olla esimerkiksi vanhempien kromosomitranslokaatio tasapainoisessa muodossa (piilevänä), tai kohdun poikkeavuus tai kohdunkaulan kanavan vajaatoiminta.

Vierailija
18/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovatko ne sellaisia jotka eivät olisi näkyneet r-testissä vaikka nainen olisi testannut?

Aydin Tekay:n sivuilta löysin tiedon että raskaus joka on edennyt rv:lle 3-5 jatkuu 80%:n todennäköisyydellä loppuraskauteen asti, tosin sen lisäksi on 8 %:n riski että sikiö kuolee kohtuun. Mutta hyvät todennäköisyydet kuitenkin! Huoli pois, ap, koita rentoutua! Ja soita vaikka neuvolaan ja kerro huolistasi. Tietysti yksityiselle voisi varata ultran, mutta jos siellä ei kuulu mitään niin huolestut vaan enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän