Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä, miten opettaa vauva 3kk pullolle?

Vierailija
25.10.2006 |

Erilaisia pulloja koeteltu ja eri tuttiosia.. ei huoli korviketta eikä äidinmaitoa.... ei isiltä eikä äidiltä....

Vinkkejä??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitäisi saada kaveri huolimaan maitoa muualtakin.

Hörppyyttämälläkään ei kelpaa. Ei nokkamukista tai mistään muustakaan huoli. Ainoastaan tissistä.

t: ap

Vierailija
2/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, jos olet itse sairas tms., mutta noin pieni kuuluu vielä tissille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tämä ole mikään tiheänimun kausi vaan tätä on ollut koko 3kk

Tähän asti olen tätä jaksanut mutta tahtoisin edes kerran viikossa käydä rauhassa kaupassa, yksin.

Tai antaa esikoiselle jakamattoman huomioni.

Täysimetyksellä on tarkoitus jatkaa edelleen. Mutta välillä, edes välillä olisi ihana päästä vaikka vain tunniksi, pariksi rauhassa lenkille....

Mutta kaippa tässä on otettava lämminsuihku ja jaksettava tätä siihen asti että vauveli alkaa pärjätä ilman tissiä. Ehkä jo ensikesänä olisi helpompaa....

Vierailija
4/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meilläkin 3kk ikäinen vauva katsoo minua toisinaan kuin olisin tullut hulluksi tarjotessani pulloa. Valitettavasti vain rintani tarvitsevat toisinaan lepoa, kun ovat psorin peitossa. Isä onnistuu tässä paremmin. Toisinaan ei suostu syömään pullosta sylissä ja haluaa istua kaukalossa. Tänään halusi, että kannetaan samalla kun hän syö. Saattaa syödä myös sylissä jos pompitaan sängyllä. Joo vaavi keksii huvituksia meidän vanhempien päänmenoksi, mutta pitää vaan tehdä niin kuin pikkuherra haluaa : )

Vierailija
5/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oli esikoisen kanssa. Toinen taas vain oppi/hyväksyi pullon jossain vaiheessa. Huonosti, mutta silti.

Ymmärrän tuskasi.

Vierailija
6/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoli isiltä pulloa silloin, kun en ollut kotona. Täysimetin vauvaani puoli vuotta, eikä imetys häiriintynyt vaikka silloin tällöin otti pullosta, kun mulla oli jokin pakollinen meno.

Jos menet kauppaan, eikä vauva huoli sillä välin pulloa isiltä, niin en usko sen haittaavan kauheasti. Syötät ennen lähtöä ja heti tulosi jälkeen. Isi voi rauhoitella vauvaa muilla keinoin sillä välin, kun olet poissa. Eihän kauppareissu nyt niin kauan kestä kumminkaan.

Vierailija
7/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka nyt tuntuu siltä, että pää hajoaa kun et pääse mihinkään niin koita ajatella positiivisesti ja ajattele, että teet hienon työn!

Minä ainakin arvostan sinua TOSI paljon!

Tsemppiä!

Äiti ja tissihirmu 6kk :)

Vierailija
8/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sekään että mies lähtee vauvan kanssa pois kotoa. Eikä sekään että vieras koettaa syöttää...

Mitäs muuta tässä olikaan.

Eipä tässä auta sitten muuta kuin jaksaa vielä muutamakuukausi. Ja jaksaahan sen... välillä vain tahtoisi tehdä tuon esikoisenkin kanssa kahdenkeskisiä juttua rauhassa ilman että vauva aina keskeyttää. Käy sääliksi esikoistakin...

Niin ja se että mie vain lähden ei oikein toimi. Sillä sen vartin, puolisen tuntia vauva viihtyy hyvin iskän kanssa. Mutta sitten kun nälkä iskee alkaa armoton huuto... joka ei lopu ennenkuin on tissi suussa.

Vierailija
9/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sama tilanne, täysimetyksellä mennään ja saan maitoa hyvin lypsettyäkin, joten pullosta saisi ihan sitä itteensä eikä korviketta.

välillä ois kiva tehdä vaikka esikoisen kaa jotain, ja antaa isin ja vauvan olla kahdestaan.

esikoinen 2 v huoli samanikäisenä myös pullosta, vaikka täysimetyksellä olikin, mutta tää tyttö ei tajua koko jujua.

Vierailija
10/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä voisi onnistua saamaan maitoa ainakin sen verran, että vauva jatkaa odottaa äidin takaisintuloon asti.

Vierailija
11/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei vaan huolinut pulloa, ei vaikka kuinka yritettiin. Ei lypsymaitoa, ei korviketta, ei vettä, ei velliä... Ei minulta, ei mieheltä, ei mummolta, ei tädiltä. Ei mun ollessa kotona eikä mun ollessa poissa. Huusi kuin hyeena jos edes näki pullon! Joten en käynyt minäkään missään yksin, tai siis korkeintaan kaupassa pika pikaa syöttövälillä ja mies sitten kanniskeli vauvaa kunnes tulin takas.

Mutta sitten ne kiinteät! Aaah sitä ihanuutta, kun tiesi että vauva voi olla jopa pari tuntia ilman äitiä :) Ja pikku hiljaa kiinteiden myötä suostui juomaan taikamukista maitoa, joten jossain vaiheessa (kun vauva oli noin 9kk) sain olla jopa koko päivän ostoksilla vailla huolen häivää vauvan ruokailuista :) Imetin 1v. ikään eikä vauva siis ikinä suostunut pullolle, vain tuosta taikamukista sitten pikku hiljaa oppi juomaan.

Tsemppiä!

Vierailija
12/12 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupea antamaan mössöjä. niin loppuu se turha tissuttelu:)

Mun viides muksu ei ikinä oppinut pullolle ja imuttelikin 1v3kk. mutta aloitti tosaan kiinteät jo 3kk kun tisumaito ei vaan sitä nälkääpitänyt.