Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko monesta meistä elämän mittaiseen sinkkuuteen?

Vierailija
17.08.2022 |

Mietin juuri miten raskasta olla aina yksin ja olla se joka hoitaa kaiken.
Ja mietin että jos se olisi koko elämän tälläistä niin en jaksaisi.
Ja kaiken päälle yksinäisyys.

Kyllä pitäisi olla todella vahva ihminen henkisesti että pystyisi.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki tai valtaosa kansasta olisi myös sinkkuja niin sitten varmaan voisi.

Hyvinkin.

Mutta kun valtaosa on suhteissa ja pariskunnat hyppää omaan kuoppaansa, voi jäädä todella yksinäiseksi tai tuntea itsensä ulkopuoliseksi.

Itse olin kerran lähes seitsemän vuotta putkeen sinkkuna ja sanoisin että se oli rankkaa.

Ja kyllä kasvatti ja vahvisti minua enemmän kuin mikään muu.

Ja tuttavat jotka hypänneet suhteista toisiin ei selvästikään omista sitä vahvuutta.

Vierailija
2/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että moni pystyisi.

Se tuki ja turva.

Kumppanuus, tehdä valintoja toisen kanssa.

Vastuun jakaminen.

Ihan sosiaalinen hyväksyminen.

Arjen jakaminen.

Että on aina se oma tyyppi siinä.

Kyllä nämä vaikuttaa niin vahvasti ihmisen hyvinvointiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jakasaisi olla joka päivä panematta.

Vierailija
4/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäistä omalla kohdalla, mutta siis voihan se kokemus yhdessäolosta olla sellainen, että ei tulisi mieleenkään enää ryhtyä suhteeseen kenenkään kanssa. Että ymmärrän niitäkin.

Vierailija
5/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se aikamoiisia hiertymiä tuottaaa alapäähän.

Vierailija
6/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ottaen huomioon että kaikki haluavat parisuhteeseen.

Monesti uudestaan ja uudestaan, niin täytyyhän sen olla jotain sellaista mitä ihmiset haluaa

Vierailija
7/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
8/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole muuta ollutkaan joten helposti tämä menee loppuun saakka

Vierailija
9/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

Vierailija
10/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha olet?

31

Vierailija
11/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se tietyllä tapaa ahdistaa ja pelottaa.  Varsinkin nyt, kun terveydessä on ongelmia niin toivoisi, että olisi joku pitämässä kädestä kiinni. Mutta näillä korteilla on pakko pelata. 

Olen joskus miettinyt, että ehdottaisi jollekin reppanamiehelle jotain kumppanuussuhdetta, jossa oltaisiin toistemme tukena ja turvana. 

Vierailija
12/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena aikuisena joutunut olemaan 6 vuotta sinkkuna, kaipuu kumppanuuteen oli kova.. on se raskasta jos koko ajan haluaa mutta ei saa. Ei ihmistä ole luotu yksinäisyyteen.

M46

Vierailija
13/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio tavismiehenä koskaan luovuttaa vaikka vaikuttaa tosi huolestuttavasti siltä että kelpaisin vain epäviehättäville naisille.

Vierailija
14/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap olet sitä mieltä että pitää olla vahva henkisesti? Ei se ole kaikille mikään valintakysymys, itsellenikään ei ole ja sillä ei ole mitään tekemistä henkisten voimavarojen kanssa. Minä olen päinvastoin henkisesti heikko ihminen, ei se ominaisuus taio minulle parisuhdetta.

Ikisinkku n 41

Vierailija
15/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet sitä mieltä että pitää olla vahva henkisesti? Ei se ole kaikille mikään valintakysymys, itsellenikään ei ole ja sillä ei ole mitään tekemistä henkisten voimavarojen kanssa. Minä olen päinvastoin henkisesti heikko ihminen, ei se ominaisuus taio minulle parisuhdetta.

Ikisinkku n 41

Minusta vaatii (oli se omasta valinnasta tai pakosta - ja pakosta johtuvat sinkkuus varmaan tekee ihmisestä kaikkein vahvimman, kun on kertakaikkiaan pakko) henkistä vahvuutta että jaksaa elää yksin.

Kun pitää aina olla se itse jonka vuoksi nousee edes sängystä ylös, kaikki pitää tehdä yksin, täysin itse vastuussa valinnoistaan, itse itsensä pitää korjata ja tsempata.

Parisuhteeseen voi ns. kadota. Vielä enemmän jos hankkii lapsia.

Ympäristö ei kannusta yksinäisiä, tosin parisuhteissa olevat - joilla jo se kumppani tukena - juhlitaan.

Minusta se vaatii äärimmäistä vahvuutta.

Ap

Vierailija
16/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut edes vaikeaa. Ruma mies ei ketään rakasta. Luovuin toivosta jo 15 vuotta sitten. En kuulu tähän maailmaan. Pitää olla kaunis ja rohkea, että saa parisuhteita. M37

Vierailija
17/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun, näitä ihmisten juttuja lukee, niin ei voi olla kuin tyytyväinen, että saa elää yksin. Paljon raskaampaa olisi elää jonkun kanssa yhdessä.

Vierailija
18/20 |
17.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, oikeasti se parisuhde on usein yhtä paskaa. Itse nyt yli viisikymppisenä muistelen hyvällä vain yhtä mennyttä suhdetta. Jos nyt saisin valita ja tietäisin kaiken niin en ikinä olisi lähtenyt yhteenkään suhteeseen. 

Muistan nuoruudesta tuon pakon, että olisi oltava edes joku. Älä mene ansaan.

Vierailija
19/20 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikisinkku n 41

Minusta vaatii (oli se omasta valinnasta tai pakosta - ja pakosta johtuvat sinkkuus varmaan tekee ihmisestä kaikkein vahvimman, kun on kertakaikkiaan pakko) henkistä vahvuutta että jaksaa elää yksin.

Kun pitää aina olla se itse jonka vuoksi nousee edes sängystä ylös, kaikki pitää tehdä yksin, täysin itse vastuussa valinnoistaan, itse itsensä pitää korjata ja tsempata.

Parisuhteeseen voi ns. kadota. Vielä enemmän jos hankkii lapsia.

Ympäristö ei kannusta yksinäisiä, tosin parisuhteissa olevat - joilla jo se kumppani tukena - juhlitaan.

Minusta se vaatii äärimmäistä vahvuutta.

Ap

Anteeksi että jankutan, mutta en vieläkään ymmärrä näkemystäsi. Eihän se nyt muuta ihmistä varsinkaan kun siihen ei kaikki pysty vaikuttamaan. Ei naiset tai miehet ole toista vahvempia vain siksi että on sattunut syntymään siihen sukupuoleen mitä on, tai kehitysmaalainen ei ole vahvempi kuin länsimaalainen yltäkylläisyydessä elävä. Juu, heillä ei ole vaihtoehtoa, mutta silti jotkut heistä kuolevat tauteihin tai nälänhätään, tai jopa väkivallan seurauksena samaan aikaan kun hyvinvointivaltiossa voi olla henkisesti hyvinkin vahva, kun se energia ei mene hengissäpysymiseen.

Vierailija
20/20 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v ja ollut koko ikäni sinkku, uskon että tämä jatkuu näin loppuun asti. En edes kaipaa miestä.