Tullauksen tekeminen OmaPostissa, miten?
Mistä kohtaa pystyn tekemään tullauksen OmaPostissa? Eikö olekaan niin että tullauksen pystyy tekemään OmaPostissa jo kun paketti on matkalla?
Kommentit (9)
OmaPostin kautta ei pysty tekemään tullausta.
Täytyy mennä tullin omille sivuille ja tehdä se siellä.
Älä unohda maksaa Postin käsittelymaksua, mikäli pulitat lähetyksestäsi arvonlisäveron.
Mites kun postin sivuilla lukee näin:
Tullaa lähetys helposti OmaPostissa
Lähetys, jonka arvo on enintään 150 €
Tullauksen voi tehdä heti, kun lähetys on matkalla Suomeen
Olet itse ostanut tavaran
Palvelun hinta vain 0,90 €
En vain löydä OmaPostista kohtaa missä tullauksen voisi tehdä.
-Ap
Menet nyt tuonne annettuun linkkiin ja hoidat homman tai sitten jätät tullaamatta!
Om paketet oskatt har tagit sig till Finland är det säkrast att avhämta det från tullen som gör jobbet. Posti förstör eller tappar bort din försändelse så glöm Posti, för all evighet. Ett skitbolag utan like.
Vierailija kirjoitti:
Om paketet oskatt har tagit sig till Finland är det säkrast att avhämta det från tullen som gör jobbet. Posti förstör eller tappar bort din försändelse så glöm Posti, för all evighet. Ett skitbolag utan like.
Postihan lähettää ohjeen. Tullauksen ja maksut voi hoitaa netissä. Vaikeinta voi olla löytää sopiva tullinimike, mutta sehän on lähinnä tilastointia varten, joten pieniarvoisissa tullauksissa ei niin väliä, kunhan veroluokka oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mites kun postin sivuilla lukee näin:
Tullaa lähetys helposti OmaPostissa
Lähetys, jonka arvo on enintään 150 €
Tullauksen voi tehdä heti, kun lähetys on matkalla Suomeen
Olet itse ostanut tavaran
Palvelun hinta vain 0,90 €
En vain löydä OmaPostista kohtaa missä tullauksen voisi tehdä.
-Ap
Mene nyt vaan suosiolla sinne tullin omille sivuille ja tullaa itse se lähetykses.
Sen jälkeen hoida Postin käsittelymaksu 2,90 ja ala odotella lähetystäs.
Helpommalla pääset.
Itse tullasin tänä aamuna yhden lahjalähetyksen.
Suoraan tullin sivuilla.
Koska kyseessä lahja mulle ja arvo alle 45 euroa, ei tarvinnut maksaa mitään ja näin ollen ei tarvitse vaivautua ainakaan niiden tietojen perusteella, jotka tulli antoi, sitä Postin käsittelymaksuakaan.
Onko joku onnistunut tullaamaan itse OmaPostin kautta? Se olisi 2 euroa halvempaa kuin hoitaa Tullin sivuilla.
-Ap
https://asiointi.tulli.fi/asiointipalvelu/import/onboarding/1
Tuonne seikkailemaan