Missä iässä aloitte naiset meikkaamaan?
Itse aloitin n. 14v, peitin akneani peitepuikolla :)
Kommentit (18)
Täytin 13 vuotta joulukuussa yläasteen seiskalla. Juuri sitä ennen aloitin meikkaamisen.
varmaan joku 11-12v. Aluksi käytin huulikiiltoa, sit meikkivoidetta, kajalia ja ripsaria. Jossain vaiheessa keksin aurinkopuuterin. Voi luoja :'D se kokeilu olisi voinut jäädä väliin. t. oranssit posket.
Yläasteella, 7-luokalla. Sitä ennen olin toki jotain tuhrinut naamaani silloin tällöin kun satuin muistamaan.
Ala-asteella laitoin silloin tällöin kynsilakkaa. Eräs opettaja nosti siitä metelin. En välittänyt.
15-vuotiaana. En varmaan muuten edes muistaisi tätä, mutta luokkatovereilta tuli jotain kommenttia, kun aloin meikkaamaan.
Olin salaa harjoitellut jo vuosia, mutta seiskalle mennessä aloin meikata arkisin. Sillä tiellä edelleen, meikkaaminen on kivaa ja tein sitä pitkään ammatiksenikin.
14-15 vuotiaana. Muutettiin kevättalvesta uuteen paikkaan ja kävin luokan loppuun vanhassa koulussa niin opettelin meikkaamaan siinä muuton ja uuden koulun aloittamisen välissä.
20+ mutta sitä kesti joitakin vuosia.
15 v. kunnolla, sitä ennen olin vaan käyttänyt peitepuikkoa ja puuteria.
Kai se oli yläasteella. Meikkaamiseni on lisääntynyt koko ajan, nyt meikkaan enemmän kuin koskaan, olen 50. Harjoitus on tehnyt mestarin!
14-vuotiaana. Serkku meikkasi minut rippijuhlia varten ja tykkäsin siitä miltä näytin. Meni kyllä kauan ennen kuin osasin meikata yhtä hienosti.
15 vuotiaana merkkasin, huonosti.
Sen jälkeen olen käyttänyt satunnaisesti ripsiväriä ja kulmakynää 30v. jälkeen, koska olen etäpalaverissa lakanan näköinen.
12-vuotiaana ja lopetin lähes kokonaan nyt n. 30 vuotta myöhemmin.
Olen 52 v, enkä ole vielä aloittanutkaan. Ei meikkaaminen ole mikään pakko naisille, eikä ulkonäkö ole elämän tärkeimpiä juttuja. Keskittykää mieluummin opintoihin ja uraan.
14v. Pakko meikata, koska Juutalainen kertoi minulle näin televisiossa. Harmittaa sikana vaan koska pojat ainoastaan tykkää luonnollisista naamoista :/. Aikuisena varsinkin ärsyttää kun niitä tatskoja pitää ottaa ja nyt en kelpaa naimisiin enää :/
12 v jonkun verran, 13 v eli yläasteelle mennessä kunnon rajut pakkelit, tupeerattu ja värjätty tukka yms.