Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 8-9h liian pitkä hoitopäivä pian 3v:lle lapselle?

Vierailija
24.10.2006 |

Uudessa työssä olisi hoitopäivät vajaan 9h mutta mietityttää vaan miten pieni jaksaa päivän. Kokemuksia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ees kyselet?

Vierailija
2/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa tyttöäni noin kauan olemaan hoidossa, hänkin kohta 3v. Menen töihin 7ksi ja mies vie tytön hoitoon n klo 8 ja minä haen 15 ja tämäkin on mielestäni pitkä päivä. Mut kun mulla iltavuoro vien 10 ja mies hakee 16, silloin lyhyempi. Ja hoitopäiviä vain 12 kk:ssa. Huom ja to me ollaan kahdestaan kotona. Aion ainakin tehdä 75% kunnes hän on 4v et pärjätään näillä 12 päivillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun lapsia hakee ovat innoissaan lähdössä kotiin ja aamulla menevät hyvillä mielin. Lyhyiden päivien ansiosta ehdin itsekkin olemaan lasteni kanssa ja lapset jaksavat hoidossa hienosti. kesällä oli vikko jolloin olivat pitkää päivää 8½ tuntia ja kyllä oli väsyneitä ja kiukkuisia lapsia vastassa päiväkodilla ja illalla kotona oleminen oli riitelyä ja kitinää.

Kai jokainen tottuu pakosta mihin vain mutta itse en suosittele pitkiä hoitopäiviä jos ei ole ehdoton pakko.

Vierailija
4/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyden työpäivän verran hoidossa. Parempi tietysti olisi, jos hoitoaika olisi lyhyempi. Meillä on puoli vuotta nuoremmalla 7h ja se tuntuu hyvältä pituudelta. Ei läheskään aina hingu kotiin vaan jatkaisi mielellään leikkejä kavereiden kanssa ja aamuisin kirmaa nauraen ovesta sisään. Mutta on paremmalla tuulella kun ei ole niin pitkään hulinassa.

Vierailija
5/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 3v poika joutuu olemaan 8,5h hoidossa 5xviikossa. Olen yh ja töitä on pakko tehdä. Miten kaikki muka voi järjestää elämänsä noin??!

Vierailija
6/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole mahdollisuutta osittaiseen hoitovapaaseen (vaatii 6kk aiemman työssäolon), työaikaliukumiin, työmatkat saattavat olla pitkät jne. Puhumattakaan tilanteesta, jossa työajan lyhennys ei ole mahdollista tulotason vuoksi esim. juuri perheissä, joissa vain yksi tuo leivän pöytään.

T.5

Vierailija
7/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nukkuvat päiväunet n. 12-14.30, jonka jälkeen välipala ja ulkoilemaan. Ei ole koskaan kiukkuisis lapsia vastassa, tykkäävät olla ulkona :) Itse asiassa ei päiväkodin puolesta edes suositeltu hakemista 14 aikoihin vaan myöhemmin.

Normaalin mittaiselta päivältä kuulostaa.

Vierailija
8/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on pienempi mutta kompensoituu asumistuessa, päivähoitomaksuissa ja kelan maksamassa osittaisessa hoitorahassa.

lapsi hoidossa 7.45-14.30

Vierailija
9/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ VARTEN SÄ TOLLASIA TÄÄLLÄ KYSELET???? Vai haluatko vakuutteluja että ei ole, siitä vaan koko päiväksi hoitoon. Kuuntele sydäntäsi!

Vierailija
10/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

verrattuna meihin jonka 3v on tarhassa tänäänkin kello 18-08.30! Molemmat on vuorotyössä.

Vierailija
11/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on hoidossa n.8 tuntia-9 joskus, riippuu monelta voin töistä lähteä, rahan takia oli pakko mennä töihin... vaikka on mieskin mutta on myös laskuja ja kun vantaa lakkasi maksamasta hoitolisää, oli pakko mennä töihin! Työ sen luontoista että en voi tehdä 6 tuntista päivää ja mieskin vaihtoi päivä hommiin, saa saman palkan kuin 3vuoro töistä! ku ei jaksanut enään 3vuoroa tehdä. Poika viihtyy hyvin hoidossa, eli miksi ei olisi sit siellä jos huutais vaan niin sir miettisin kaks kertaa...

Vierailija
12/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onko harvinaisen pitkiä päiviä ton ikäiselle. Jos sydäntäni kuuntelisin niin en veisi hoitoon ollenkaan, mutta jollain on meidänkin ELETTÄVÄ!

Vierailija
13/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kunnassa menee sama maksu, mikäli teen osittaista hoitovapaata niin, että jaan lyhennyksen joka päivälle. Vain jos on kokonaisia päiviä poissa niin hoitomaksu alenee.

Vierailija
14/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menen talvella töihin ja lapsi on silloin 1v8kk. Teen 7 tuntia päivässä töitä ja työmatkat laskettuna mukaan lapsen hoitopäivän pituus on 8,5-9h.

Vierailija
15/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaan on mahdollista toki koitamme päivää lyhentää, mutta kun työmatkat vievät 90 min päivässä ja vielä työpäiväkin pitäisi hoitaa... Elämä on!

Vierailija
16/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja suoraan sanottuna ainakin 9 h on aivan liian pitkä aika lapsen olla erossa vanhemmistaan :( Olipa hoitopaikka ja kaverit siellä kuinka kivoja tahansa. Eli antakaa lapsille aikaa! Tehkää vaikka lyhennettyä työaikaa! Itse teen 10-11 h päivässä, mutta samalla hoitelen nuo omatkin lapset :)

Vierailija
17/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että äitinä tiedostat päivän pituuden merkityksen pienelle lapselle. Omassa ryhmässäni on yksi juuri 2-vuotta täyttänyt joka tekee lähes joka päivä 9-10 tuntisia päiviä. Lapsi alkaa olla jo tosi väsynyt pitkän iltaulkoilun aikana ja usein itkeskeleekin jo silloin vanhempiaan. omat vanhemmat muistuvat mieleen, kun toisia lapsia haetaan. surullisinta on se, että tiedämme ettei lapsen vanhemmat tee niin pitkiä päiviä vaan saattavat välillä käydä jopa kotona ennen kuin lapsi tullaan hakemaan. Yh äideillä on usein vaikeuksia saada lapselleen " lyhyempiä" päiviä ymmärrettävistä syistä.

Vierailija
18/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis suinkin pystytte jollakin tavalla lyhentämään päivää edes parina iltana viikossa, niin se varmasti tekisi arjesta mukavampaa. Työpäiväkin tuntuu aikuisesta pitkältä (huomaat sen varmaan pian). Hoitopäivä on ihan samalla tavalla rasittava lapselle, vaikka mukavaa siellä olisikin. Ikävä saattaa vaivata myös, samoin väsymys.

Eli jos JOKA PÄIVÄ ja AINA hoitopäivä venyy 9-tuntiseksi, on se aika paljon lapsen kannalta. Siinä ei arkisin vanhemmat ehtisi paljonkaan lastaan nähdä :( Mutta hyvin nuo silti näyttävän pärjäävän elämässä, sellaiset vauvanakin " hoitouransa" aloittaneet (mieheni esim.), eli siitä ei kannata potea morkkista. Kasvatusvastuu on enemmän kuin pelkkä tunneissa mitattava aika lapsen kanssa!

Vierailija
19/19 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkää mennä tarhaan, mutta riittävästi on tuon ikäiselle. Itse teen 75% työaikaa. Mies tekee kolmea vuoroa. Sairaanhoitajia ollaan molemmat, joten liksat ei ole häävit, mutta meillä on mahdollisuus tuohon hoitoon, lisäksi maksellaan pois opintolainoja, asuntolainaa ja autolainaa. Välillä käydään jopa matkoillla ja ulkona syömässä. Rahat saa riittämään kun haluaa. Tavallista ruokaa syödään, pari kertaa viikossa parempaa ja kumpikin vanhemmista harrastaa, mulla ratsastus (ei ole halpaa) ja mies käy vaan salilla. Lapsellakin on kerta viikkoon oma harrastus, joka myös maksaa. Priorisoikaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi