Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakiasioista tietävät, apuanne kaipaan

Vierailija
24.10.2006 |

Tälläinen juttu:

Erottiin avomieheni kanssa viimekesänä.

Minulla oli paljon kulutusluottoja jotka sitten jätin kaikki maksamatta (velkaneuvoja neuvoi näin) jotta kun kaikki velkani ovat menneet perintään, hakeudun sitten velkajärjestelyyn.

No mutta, meillä oli exän kanssa Sammosta MasterCard jossa mies oli rinnakkaiskortin haltija ja jo silloin ennen kun jätin velkani maksamatta olin kahteen kartaan yhteydessä tuonne Sampo pankin luotto puolelle ja sieltä sanottiin molemmilla kerroilla että vain minulta menee luottotiedot sillä minä olin päävelallinen, miehelle ei tule mitään merkintää mihinkään. Mutta tänään sitten tuli exältä niin vihainen soitto: hänellä on merkintä luottorekisterissä tuosta Sammon MasterCardista johtuen.

Olen nyt soitellut Sampoon ja sain vain vastauksen tyyliin:

" tässä on nyt joku erehtynyt. Selvitämme asiaa, mutta merkintää ei mieheltäsi voi poistaa muutoin maksamalla velka pois"

Exä ei velkaa maksa pois (enkä hänen sitä olettaakn tekevän sillä minä olen se joka on korttia vinguttanut,exä on vain kerran kortilla maksanut alle 50¿n ostoksen) ja minulla ei sitä todellakaan varaa ole maksaa.

Silloin kun Sampoon olin yhteydessä aiemmin tuosta velasta ja kysyin siitä maksuhäitiömerkinnässtä sanoin useaan otteeseen että JOS siitä tulee miehelle jotain hallaa ja haittaa niin haluan Sammon kanssa sopia maksusuunnitelman ja maksaa velan pois,MUTTA jos vain olen sen merkinnän saaja (niin kuin he minulle useasti sanoivat ja sanoivat vielä tämänkin jälkeen) niin antaa mennä perintään sillä minulla on siellä muitakin lainoja turhia kulutusluottoja.

Voiko tuota merkintää mitenkään poistaa?

T:Ihminen joka ei osaa käsitellä rahaa

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammon verkkosivuilla sanotaan, että pää- ja rinnakkaiskorttien haltijat ovat yhteisvastuullisia myönnetystä luottorajasta. Todennäköisesti tämä sama lause on myös sinun/teidän korttisopimuksessanne.

Tämä tarkoittaa sitä, että ex-avomiehesi on velasta yhtä lailla vastuussa kuin sinäkin - ja että sitä voidaan yhtä lailla periä häneltäkin. Tämä aiheuttaa kyllä valitettavasti sen, että tuo miehellesi tullut maksuhäiriömerkintä on aiheellinen - ja että sitä ei oikein millään saa poistettua.

Vierailija
2/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan voi maksuhäiriöön saada viitemerkinnän, että velka on maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ymmärsinkö oikein?

Vierailija
4/4 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sinun pitää lukea huolella minkalaisen sopimuksen olet allekirjoittanut. joten edellinen vastaaja jo sinulle selitti et molemmat olette vastuussa velasta.