Nuori koira ei aina halua kävellä ulkona
Meillä 1,5v terrieri uros, joka aina ollut melko jääräpää. Nyt viimeisten kuukausien aikana alkanut usein varsinkin perheen nuorten kanssa lähtemään lenkille. Välillä tekee samaa myös miehen kanssa. Minun kanssani kävelee ihan ok, välillä selkeästi pistää jarrut päälle kun haluaa eri suuntaan kuin minä
Koirapuistoon menee aina todella mielellään ja kovaa vauhtia ja juoksee sekä leikki siellä muiden koirien kanssa.
Luulisi, että jos kipuja ei myöskään puistoon lähtisi. Myös minun kanssani kävelee päivän mittaan usein yli 10km lenkkejä, vaikea tosiaan uskoa että kävelyhaluttomuus johtuisi kivusta. Ei millään lailla aristele tassujaan ym.
Lääkäriin meinattiin huomenna soittaa ja varata aikaa.
Myös kotona leikkii rajujakin leikkejä meidän teinien kanssa, eikä mitenkään tunnu kipuilevan .
Voisiko johtua pelkästä jääräpäisyydestä koiralla tälläinen?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Minkä rotuinen koira on kyseessä?
Saattaa olla ihan hyvin kipukäytöstä. Se, että koira riehuu ja liikkuu, ei vielä kerro etteikö kipuja olisi. Kaikki koirat eivät vaan osaa varoa ja toisaalta, jos koiralla on ollut syntymästä saakka kipuja, se ei ymmärrä kivun ja kivuttomuuden ero ja oireet ova silloin mitä moninaisimmat.
Pidättehän myös huolta, että koiralla on riittävästi aikaa palautua? Pitkät lenkit, koirapuistoilu ja rajut leikit kotona vaativat kunnon palautumisen. Varsinkin nuorilla koirilla on haasteita hahmottaa tätä itse, eivätkä ne aina malta levätä kun tarve on. Koiraa kannattaa tukea rouhoittumaan laittamalla sille oma paikka ja viemällä sinne luun tai kongin, jota koira jää jäystämään.
Koira on Irlanninterrieri
Minkä rotuinen koira on kyseessä?
Saattaa olla ihan hyvin kipukäytöstä. Se, että koira riehuu ja liikkuu, ei vielä kerro etteikö kipuja olisi. Kaikki koirat eivät vaan osaa varoa ja toisaalta, jos koiralla on ollut syntymästä saakka kipuja, se ei ymmärrä kivun ja kivuttomuuden ero ja oireet ova silloin mitä moninaisimmat.
Pidättehän myös huolta, että koiralla on riittävästi aikaa palautua? Pitkät lenkit, koirapuistoilu ja rajut leikit kotona vaativat kunnon palautumisen. Varsinkin nuorilla koirilla on haasteita hahmottaa tätä itse, eivätkä ne aina malta levätä kun tarve on. Koiraa kannattaa tukea rouhoittumaan laittamalla sille oma paikka ja viemällä sinne luun tai kongin, jota koira jää jäystämään.