Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tutkimuksia teille on tehty ennenkö diagnoosiksi on asetettu long covid? Mitä sairuksia on suljettu pois?

Vierailija
13.08.2022 |

Kiinnostaisi miten laajasti tutkimuksia yleensä tehdään. Läheiseltäni on otettu perusverenkuva, kilpirauhasarvot, verensokerit ja sydänfilmi, ja nämäkin vasta kovan pyytelyn jälkeen. Oletus long covidista on ollut lääkärellä niin vahva, mutta henkilö itse miettii millaisia tuhoja virus on tehnyt elimistössä kun hänellä on vointi edelleen todella, todella väsynyt ja vetämätön eikä hän kykene lähellekään samaan mitä ennen koronaa.

Mitä tutkimuksia teille on tehty ja mitä sairauksia suljettu pois?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kenellekään mitään? Onko teille vaan suorilta sanottu 3 kk kohdalla, että nyt muuttui tauti long covidiksi?

Vierailija
2/10 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi tämä. Koronapaskaa nyt takana melkein kolme kuukautta eikä valoa näy :(

Verikokeita on otettu, niillä kai lähinnä suljettiin pois tulehduksia. Perusverenkuva siis. Keuhkot ja sydän on kuunneltu. Ja annettu lämmintä kättä. Aivan järkyttävää tämä kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyone?

Vierailija
4/10 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä useimmiten tutkita mitenkään sen kummemmin, ei riitä resurssit, hyvä kun ees joskus lääkärille pääsis. Puhelinaikoja ja nettilääkäriä vaan....

Vierailija
5/10 |
13.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkojen ja sydämen kuuntelut, valtavasti verikokeita, sydänfilmi.

Vierailija
6/10 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat mullekin. Nyt puoli vuotta takana ja alkaa vähän helpottaa.

Vierailija
7/10 |
14.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika heitteillä tunnut olevan jos epäonneksesi satut saada pitkäoireisen koronan. Ketään ei kiinnosta, kukaan ei osaa sanoa mitään, mikään taho ei osaa auttaa mitenkään. Työnantajaa ehkä kiinnostaa kun työntekijä ei pysty töihin, mutta pienyrittäjänä olet täysin sairaan itsesi varassa, ihan painajaismaista.

Järkyttävää. Niin järkyttävää, kun osuu omalle kohdalle.

Vierailija
8/10 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin Koronan huhtikuussa ja olin todella sairas kolme viikkoa.

Olen jo seniori-iässä, eikä minua ole rokotettu ,allergisten reaktioiden vuoksi.

Olen voinut todella huonosti nyt kuukausia. Kova väsymys ja huonovointisuus jatkuvasti, myös yskä vaivaa jatkuvasti.

Kuukausi sitten todettiin ,että sydämessä on muutoksia. Eteisvärinä jatkuvana ja vajaatoiminta.

Suuri aivohalvauksen vaara.

Verenohennuslääkkeet aloitettiin heti ja myös pitkäaikaisnitro, verenpainelääkkeiden jo ennestään neljää erilaista.

Kokeita otettiin paljon ja lääkäri oli sitä mieltä, että väsymys ym. oireet,voi kestää vuodenkin.

Joitain päiviä on ,että nukun kolmetkin päikyt päivisin.

Ulkona ei jaksa käydä, kun hengästyttää ja ahdistaa jo pienikin rasitus.

Kyllä vielä haluaisin jotain jaksaa, muutakin, kun nukkua vuorokaudet ympäri.

Onneksi asun yksin, ei ole vastuussa, kuin omasta olostaan.

Mutta ei ole kivaa tämä jatkuva väsymys ja voimattomuus 🥺😵💫

Vierailija
9/10 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastamisesta 13kk. On otettu sydänfilmit, verikokeita, röntgeniä, ja testattu ties mitä. On syöty rautaa, D-vitamiinia ja C-vitamiinia. En tiedä kuinka kauan tämä vielä jatkuu, lääkäreillä ei ole mitään, samaa lämmintä kättä saanut kuin moni muukin. Tuntuu, että pitävät mentaalipuolen potilaana. Väsymykseen ei oteta mitään kantaa koska veriarvot hyvät. Tuntuu, että kuvittelen kaiken väsymyksen, aivosumun ja neurologiset ongelmat.

Vierailija
10/10 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toivoa ? kirjoitti:

Sairastin Koronan huhtikuussa ja olin todella sairas kolme viikkoa.

Olen jo seniori-iässä, eikä minua ole rokotettu ,allergisten reaktioiden vuoksi.

Olen voinut todella huonosti nyt kuukausia. Kova väsymys ja huonovointisuus jatkuvasti, myös yskä vaivaa jatkuvasti.

Kuukausi sitten todettiin ,että sydämessä on muutoksia. Eteisvärinä jatkuvana ja vajaatoiminta.

Suuri aivohalvauksen vaara.

Verenohennuslääkkeet aloitettiin heti ja myös pitkäaikaisnitro, verenpainelääkkeiden jo ennestään neljää erilaista.

Kokeita otettiin paljon ja lääkäri oli sitä mieltä, että väsymys ym. oireet,voi kestää vuodenkin.

Joitain päiviä on ,että nukun kolmetkin päikyt päivisin.

Ulkona ei jaksa käydä, kun hengästyttää ja ahdistaa jo pienikin rasitus.

Kyllä vielä haluaisin jotain jaksaa, muutakin, kun nukkua vuorokaudet ympäri.

Onneksi asun yksin, ei ole vastuussa, kuin omasta olostaan.

Mutta ei ole kivaa tämä jatkuva väsymys ja voimattomuus 🥺😵💫

Oletko sitä ivermektiiniä koittanut (jota jotkut mainostaneet d-vitamiinin ohella, ei vain taida olla enemmistö mainostajista kovin luotettavia tahoja mutta ei kai se haittaa koittaa)