Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mista lisavoimaa arkeen? Olen 24/7 3 alle 3v lapsen kanssa kotona keskella ei mitaan, mies kotona vkloppuisin, ei turvaverkostoa tai naapureita lahella, ei harrastuksia.

Vierailija
24.10.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa rupea ensimmäiseksi miettimään muuttoa aivan uudelle paikkakunnalle, varinskin kun vauvat kasvavat koko ajan.

Vähintään miehesi pitää maksaa teille siivoja vähintään kerran viikossa.

Mitä muita palveluja teillä päin on? Voitko tilata välillä ruokaa kotiin, niin ettei sinun tarvitse kokata? Esim, jos lähellä on joku palvelutalo tms. voisitko saada sieltä ateriat pientä maksua vastaan?

Nämä eivät auta yksinäisyyteen, vaan säästää voimia, joita tarvitset paljon.

Onko lähellä jotain oppilaitosta, jonka kautta voisit saada jonkun lastenlikaksi muutamaksi tunniksi viikossa?

Voitko silloin tällöin reilusti ottaa taksin kylälle?

Suomalaiset on vielä tosi huonoja käyttämään palveluja, mutta on tilanteita, joissa pitäisi siihen pystyä. Kaveri asuu Lontoossa ja hän tilaa ruuatkin netin kautta kotiin, kun on vauvan kanssa kotona ja mies vetää pitkää päivää. Ei tarvi sitten vähää yhteistä aikaa käyttää ostoskiin, vaan voivat sen ajan todella vain nauttia perheen kanssa olosta.

Vierailija
2/27 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman tukiverkkoa, joten tutulta kuulostaa... Vaikka itse pääsinkin paikasta toiseen, niin ei ollut mitään paikkaa, minne mennä...

Silloin oli pakko alkaa etsimään kavereita ympäristöstä, ettei pää olis hajonnu.. Ja kyllä kannatti, sillä silloin sai aikalailla sisältöä elämään, kun pystyi kylästelemään ja soittelemaan tuttaville ;)

Laita ihmeessä ilmoituksia etsin ystävää palstoille ja jos vaikka kaupunkisi äideillä on msn yhteisö, tee hakemus sinne ;) Tuon pari kilometriäkin kävelee varmasti kaupunkiin, kun on jokin hyvä syy, miksi sinne mennä ;)

Voimia sinulle ja onnea ystävien metsästykseen ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku vinkki: älä tee enää lisää lapsia!

Vierailija
4/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen oli taas tosi välkky..

Vierailija
5/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pikku vinkki: älä tee enää lisää lapsia!

Vierailija
6/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei ihan noin tiukkaa, mutta kotona hoidan.

Minua auttaa jaksamaan se, että teen omia töitä ja omia opintoja täällä arjen keskellä eli kun saan uppoutua ihan muuhun ja tarpeeksi haastavaan ihan itse.

Aika paljon voi nykyään opiskella kotona, netin kautta tai muuten.

Vierailija
7/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmäkin tajuaa kuinka tärkeä sosiaalinen verkosto on kun aletaan niitä lapsia tekemään..

Vierailija
8/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti kaveri lapsineen kylään? Sinulle joku viikonloppuharrastus? Tai lapsenvahti viikolla?

Vierailija
9/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 3 vuotiaat kaksoset ja vauva tulossa.

Voin vain kuvitella, sillä jaksaminen on joskus tiukoilla kaupungissa, harrastusten, kavereiden ja isovanhempien avunkin keskellä...

Vierailija
10/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan voi antaa mitään vinkkejä, kun itsellä on aika erilainen elämäntilanne.

Vierailija
11/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes iltakävelyä? Mulla auttaa reipas lenkki tuulettamaan aivoja tai käyn yksin kaupassa tai vaikka ajelulla. -kaksosten äiti myös ja lisää toiveissa-

Vierailija
12/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oot soppas keittäny!

Vierailija
13/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kirjoittelen monen äidin kanssa ja on tosi mukavaa vaihtaa ajatuksia!!

Shoppailen netistä pientä kivaa, esim. huuto. nettiä selailessa menee kummasti aikaa;)

Käyn lenkillä, olen pihalla niin paljon kuin mahdollista.

Askartelen, ompelen, luen (nyt menossa Cathy Kellyn hömppäkirjoja, ihania sellaisia)

Vierailija
14/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sun miehes on?

Vierailija
15/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä oli just noihin aikoihin kova väsymys (kun lapset oli 5-6kk). Sun pitää ottaa omaa aikaa, että jaksat.

Vierailija
16/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

energiaa? Kaupunkiin on aika lyhyt matka, jos menet vaikka kahville tai johonkin hoitoon (kasvohoito, hieronta etc) tai leffaan tai jotain? Otat vaikka joka lauantai pari tuntia itsellesi. Entä ulkopuolisen hoitajan palkkaaminen, niin että arkisin pääsisit vaikka kerran viikossa pariksi tunniksi johonkin? Jos MLL ei toimi teilläpäin, niin laita vaikka kaupan seinälle ilmoitus. Muuta ei nyt äkkiseltään tule mieleen.

Vierailija
17/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sympatiat ap:lle! Varmasti olet tosi tiukilla.

Nukkuvatko lapset yhtä aikaa esim. päiväunet? Oma hetki päivässä tekee terää ja silloin sitten EI tehdä kotitöitä!

Lukeminen on hyvää eskapismia. Ei tarvitse lukea mitään hienoa, sarjiksetkin käy tai joku Harlekiinisarja.

Mulla on messengerissä oikeastaan aina tavoitettavissa toinen monen lapsen äiti, jolle voi kesken kaiken valittaa lasten tappeluista ja harmaasta säästä, ihan mistä vaan ja aina saa ymmärrystä, tai ainakin kuuntelevan korvan.

Tsemppiä!

Vierailija
18/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä että missäpäin asut? Terveisin: Toinen mökkihöperö

Vierailija
19/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sua. Meillä myös tukiverkosto vähissä: mun vanhemmat kuolleet ja miehen vanhemmat vanhoja / kaukana. Sisaruksia on, ja auttavatkin, jos pystyvät. Ovat kuitenkin tosi kiireisiä ihmisiä, eikä apua kehtaa pyydellä kuin hätätapauksessa.

Muutama ystäväpariskunta onneksi auttaa tarvittaessa mutta kyllä mulla sinnekin suuntaan kynnys on kova pyytää.

Meillä mies osallistuu tosi paljon perheen asioiden hoitamiseen ja järjestää mulle parhaansa mukaan omaa aikaa. Välillä epäilen miestäni ikiliikkujaksi, niin tramokkaasti hän jaksaa haastavan duuninsa lisäksi hoitaa kotia ja puuhata lapsien kanssa vaikka mitä iltaisin ja viikonloppuisin.

Olisiko sun mahdollista palkata edes silloin tällöin MLL:stä tai jostain muualta hoitajaa lapsille, että pääsisit vähän tuulettumaan tai relaamaan? Uskon että se on inevestointi joka kannattaa. Entä millaisin panoksin miehesi pystyy viikonloppuisin kantamaan vastuuta perheestä ?

Vierailija
20/27 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa luettavaa! Tottakai saa kaivata elämäänsä muutakin vaikka on lapsia halunnut ja niitä rakastaa ja hoitaa kotona! En osaa edes kuvitella kuinka tiukalle oma jaksaminen voi jo noiden puitteiden puolesta mennä; mulla kaksi alle 3-vuotiasta, mies suht säännöllisesti kotona, eikä asuta korvessa ja silti kaipaan elämääni kyllä paljon muutakin kuin lasten kanssa olemista vaikka haluan heitä kotona hoitaakin.