Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

******HUHTIhurmurit vko 43******

24.10.2006 |

[size=3][color=EE30A7]Lasketut ajat:[/color][/size]

30.3. violet82

1.4. Net-ta

19.4. Eikka99

21.4. annme

22.4. kesä1999 ja Possukka

24.4. jepuli

26.4. pimpula2

27.4. Avellana81

28.4. kevyt1

[size=3][color=EE30A7]Huhtihurmurit 2007[/color][/size]

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]annme[/color]

Oma ja miehen ikä: 27 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 21.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color] Ehkäisy lopetettu noin vuonna 2000... Ukon kanssa oltu yhdessä jouluna 9 vuotta. Lapsettomuudesta kärsitty vajaa 7 vuotta... Huhtikuussa 2006 ensimmäinen ICSI. Tuoresiirto ->nega, 1.PAS ->kemiallinen raskaus ja nyt 2. PAS -> +.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Avellana81[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 28 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 27.4. Synnytyssairaala: Hyvinkään aluesairaala

Taustat:[/color]Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta ja lapsia on yritetty yli 3 vuotta. Kohdunulkoinen raskaus toisesta yrityskierrosta, joka jouduttiin leikkaamaan sisäisten verenvuotojen takia. Lääkäri epäili keväällä endometrioosia ja meille tehtiin perustutkimukset silloin. Jatkotutkimuksiin lähete oli jonossa siitä asti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Eikka99[/color]

Oma ja miehen ikä: 25 ja 25 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 19.4. Synnytyssairaala: KYS

Taustat:[/color]Lasta yritetty 8/04 lähtien. Hoidoissa oltu reilu vuosi, takana inssi, 2 ivf ja 2 pas:a, nyt hoitotauolla yksityiseltä julkiselle siirryttäessä luomuplussa yllätti.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]jepuli[/color]

Oma ja miehen ikä: 28 ja 28 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 24.4. Synnytyssairaala: TAYS

Taustat:[/color]Lapsettomuutta takana vuosia ja mieskin vaihtui matkan varrella. Esikoisemme lähti pelkällä clomikuurilla, kolmannesta kierrosta. Clomipoika syntyi 02/01/05 ja 12kuukautta ehdittiin toivoa pikkukakkosta. Toisesta clomikierrosta (mukana myös menogon ja pregnyl) tämä tärppi nyt sitten tuli.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kesä1999[/color]

Oma ja miehen ikä: 22 ja 22 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Opiskelut ovat vielä kesken, toki valmistun jouluksi. Mulla todettiin kans kolme kuukautta sitten lievä PCO. Ja annettiin Terolutit, mutta kapinallisena ajattelin, että en vielä niitä ala... eli ilman mitään lääkkeitä olen nyt raskaana.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]kevyt1[/color]

Oma ja miehen ikä: 39 ja 30 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 28.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Yritettiin vuoden verran raskautta tuloksetta kunnes tärppäsi. Tutkimusajat oli varattu sekä kunnalliselle että yksityiselle puolelle. Yksi lapsi meillä jo on tullut luomuna ja ekasta kierrosta nappasi hän. Ihmetys oli siis kovin suuri kun en vuoden yrityksen jälkeen tullut raskaaksi.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Net-ta[/color]

Oma ja miehen ikä: 26 ja 26 Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 1.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Viime vuoden toukokuussa mentiin naimisiin ja yhdessä on oltu 8 vuotta. Marraskuussa 2005 jätettiin lopullisesti ehkäisy, pillerit jo 8/05. Maaliskuussa PCO-diagnoosi ja toukokuussa saatiin Lugesteronit (ilmeisesti = Terolut) kiertoa tasaamaan/tuomaan. Syyskuulle suunnitteluaika. Periaatteessa kai lasketan ihan luomuksi tämä meidän raskaus.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]pimpula2[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 26.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Meillä 1 tyttö, joka lähemmäs 3v. eikä olla minkäänlaista ehkäisyä käytetty sen jälkeen, kun tyttö syntyi. Tytön +:ssat tuli tosi nopeasti 3kk pillereiden lopetuksen jälkeen.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]Possukka[/color]

Oma ja miehen ikä: Lasten lukumäärä: 0

Laskettu aika: 22.4. Synnytyssairaala:

Taustat:[/color]Vauvaa yritetty elokuusta 2004, 1. ivf helmi-maaliskuussa 2006 -> hcg 104 pp14, meni kesken. Passiin ei päästy, saatiin vain kolme alkiota ja yksi siirrettiin, kaksi pakastettuja oli huonoja eikä selvinneet sulatuksesta. Nyt sitten 2. icsi tuoresiirrosta plussa. Kaksi alkiota siirrettiin.

[color=9B30FF]Nimimerkki: [color=EE30A7]violet82[/color]

Oma ja miehen ikä: 24 ja 29 Lasten lukumäärä: 1

Laskettu aika: 30.3. Synnytyssairaala: Tays

Taustat:[/color]Ollaan oltu naimisissa 5 vuotta ja meillä siis 8,5kk ikäinen suloinen tyttönen. Vauvaa alettiin toivoa 08/02, minulla pco ja sanottiin että ilman hoitoja ei lasta tule. Hoitona 4xclomifen, 2xclomifen+menogon, 1xIUI -> kaikista negaa. Clomeilla ei saatu edes ovista aikaan. Tulin raskaaksi syksyllä 04, mutta se meni kesken rv7+. Melkein heti sen jälkeen tulin uudelleen raskaaksi ja aloin odottaa meidän tyttöä, joka syntyi 12/05. Synnytyksen jälkeen ehti yhdet menkat tulla ja sitten... +++ Eli meille olisi kaikesta huolimatta tulossa toinen luomuvauva!!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kystassa ei ollut muutoksia ja sain uuden ajan 2 kk:n päähän. Lääkäri oli kuitenkin järkyttynyt kun en ollut erikseen ilmoittautunut vielä np-ultraankin ja sanoi että se on niin tärkeä että kyllä siihen on mentävä. Ne passitti mut heti äitiyspuolelle ja jonotin melkein 2 h toiseen ultraan.

En tiennyt että se tutkimus oli niin tärkeä kun eihän kaikki kunnat edes järjestä sitä ja mulla oli kuitenkin yksi ultra niihin aikoihin. Olin kuitenkin jo päättänyt etten pystyisi raskautta keskeyttämään vaikka downin syndrooma todettaisiinkin. Kivahan siellä ultrassa kuitenkin oli käydä varsinkin kun lääkäri oli huomattavasti mukavampi. Kaikki oli kunnossa, mitat vastasi viikkoja ja elimetkin löytyivät. Joka ultrassa on sanottu että onpas vilkas ja olikin niin kiva katsella sieltä omalta ruudulta niitä sätkyttelyitä ja kuperkeikkoja. :)

Nyt ei minullakaan ole kuukauteen lääkäreitä ja muutkin ovat tainneet käydä kertoilemassa lähinnä neuvola ja lääkärikuulumisia. Pitäisiköhän meidän keksiä yleisempiä puheenaiheita, gallup-tyyppisiä kysymyksiä tai kaikkien ihan vaan käydä useammin kertoilemassa arkipäiväisemmistäkin asioista? Nyt varmaan suurin osa meistä alkaa jo miettimään tulevia hankintoja ja ainakin minä olen jo ostanut yhdet äitiyshousut H&M:lta ja saanut ystäviltä kahdet. Joko te muut olette hankkineet äitiysvaatteita ja mistä? Joku teistä oli jo ostanut rattaat. Mitä muita hankintoja olette tehneet tai aiotte pian tehdä? Saatteko tutuilta, ostatteko käytettyjä ja mitä aiotte ostaa uutena?

Avellana 13+4

Vierailija
2/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökötin viime viikon enkä laitellut mitään kuulumisia. Muutenkin on kireä fiilis, hormoonit varmaan jyllää.. Mietiskelin myös tätä pinoa, kun luin tarkemmin nuo kuvaukset itse kunkin taustasta, tuntui että ehkä en kuitenkaan tähän seuraan kuulu. Meillähän ei aloitettu niitä hoitoja ollenkaan. Mulla ei siis ole samanlaisia kokemuksia kuin teillä muilla lapsettomuushoidoista. Lapsettomuudesta kylläkin. Halusin lapsen jo 19 vuotiaana mutta sain vasta 37 vuotiaana. Kohtuullinen odotuskaika sekin.

Mutta kerronpa tässä vielä ajatukseni ja kuulumiseni ennenkuin päätän siirrynkö vaikka tuonne odottajien huhtikun pinoon.

Äitiysvaatteita en ole vielä hankkinut. Jotain pitää hankkia kun edelliset on kevät/kesä mallistoa. Niitä voi käyttää kyllä sisällä. Toppahousut ajattelin taiteilla vanhoista ja muutama takki on kaapissa, yritän mahtua niihin. En viitsisi ostaa talvitakkia kun eivät ole halpoja eikä se sitten seuraavana talvena enää käy. Toistaiseksi olen mahtunut ihan nykyisiin vaatteisiin.....

.... mistä hyppäänkin seuraavaan aiheeseen. Olimme ultrassa. Np oli 1,6. Kaikki muutenkin ok. Siellä sanoivat että ensi keralla sikiö onkin siten kooltaan jo kaksinkertainen joten piakkoin kai tarvitsee niitä äitiysvaatteita hankkia.

Muuten mulla on kiirettä niinkuin jo aiemmin kerroin, muutto pukkaa päälle. Osoitteenmuutokset ym. siirrot on tehtävä. Pakattava ja siivottava. Ja sitten tietysti purettava ja siivottava toisessa paikassa. Vähän hirvittää, mutta aion vedota " terveydentilaani" ja pyytää kaikki mahdolliset ja mahdottomat ihmiset avuksi.

Seuraavaan kertaan ja hyviä vointeja!

K1 13 + 4(3)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tasaista menoa... seuraava neuvola vasta 21.11. ja rakenneultra sitten rv20, joulukuun alussa. Niin ja töitä ja vatsan ihmettelyä. Vyötärön ympärys on niin iso jo että hirvittää. Käytössä ovat äitiyshousut ja venyvät paidat sekä lötköt olohousut. Omiin housuihin en mahdu ollenkaan. Housuja ostin kahdet (farkut ja mustat suorat) H&M:ltä. Paidat (5kpl) ostin käytettynä ystävältäni.

Muita hankintoja ei ole suunnitelmissa. Pojan pinnasängyn annamme juuri pois kun se oli lainassa ja saamme varmaan sukulaisilta toisen sitten keväällä. Turvakaukalon saamme myös lainaksi. Vaunut ok ja muutenkin löytyy kaikkea pikkukamaa riittämiin. Toisen hoitoalustan ostin samassa kasassa parien äitiyspaitojen kanssa ystävältäni ja sen laitan alakertaan kun muuten vauvan tilat on yläkerrassa.

Uutena ei tule varmaan ostettua nyt vauvavaiheessa mitään. Sitten aikanaan kun lapsi tarvitsee oman isomman sängyn, me ostamme varmaan toisilta ystäviltä käytettynä heidän sängyn+vaatekaapin, jotka ovat aivan ihanaa massiivipuista, laadukasta sarjaa. Nimeä en tietenkään muista...

Jaahas, eipä tässä muuta kummempaa. Töissä tarttis pian kertoa, toistaiseksi olen saanut pidettyä asian salassa kun näemme vain palavereissa ja siellä olen pukeutunut villapaitoihin ja muuhun tosi peittävään. Mutta näytän niissäkin laivalta entisen laiheliinin sijaan, joten pian ne alkaa kyllä kyseleen. Pomon pakeille siis...

Miten muut, oletteko kertoneet töissä/aikeissa kertoa?

Nyt sohvalle ja sitten maate. Mukavata viikon jatkoa kaikille tasapuolisesti!

Jepuli rv13+6 ja pojuli 1v10kk

Vierailija
4/18 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä alkaa tasoittua alkuraskauden pahoinvoinnin jälkeen. Omat housut kaikki eivät mahdu enää jalkaan. Olen ostanut H&M parit äippähousut, kotona olohousuissa mukavin olla, eipähän purista.

Joitakin hankintoja on tehty pienokaisellekin, lähinnä vaatteita osteltu. Jos vuoden vaihteen jälkeen alkaa katsella vaunuja.. Turvakaukalon saimme tutulta ilmaiseksi. Muuten kaikki hankinnat ostamamme uutena kaupasta, esikoinen kun on tulossa niin ei ole vanhoja itsellä, enkä tutuilta halua vanhoja ottaa vaan ostaa kaikki uutena.

Nyt töissä olen, yö olisi tarkoitus valvoa. Yöt ovat raskaana ollessa menneetkin oikeastaan paremmin kuin aikaisemmin, saa nukuttua hyvin päikkäreitä ennen töihin tuloa, ei väsytä läheskään niin paljoa kuin aiemmin, nukkumaan pääsee noin klo 8 aamulla, aika rauhallinen yö tulossa, pitää keksiä puuhaa itselle. Nyt mahassa kovasti kurisee nälkä, ei auta kun palaselle lähteä.

Hyvää yötä.

Eikka ja nöpönenä 14+5

Vierailija
5/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen tätä laiskaa kirjoittelua, yritän tsempata..=)

Oikein hyvää kuuluu tännekin, kiva kuulla että muillakin menee hyvin. Seuraavaan neuvolaan vielä muutama viikko aikaa ja rakenneultra on vasta joulukuun alussa. Ei mitenkään jaksaisi odottaa sinne asti, nyt kun vielä vauvan liikkeitäkään ei tunne niin tekis mieli käydä ultrassa koko ajan kurkkimassa. Kyllä se masu on kasvanut jo, mikä on aivan ihanaa. Olen kertonut jo töissä pomolle ja muutenkin yleisesti joillekin, ja loput on varmaan jo arvanneet. Paljon helpompaa kun ei tarvii töissä piilotella tai keksiä tekosyitä neuvolalle yms.

Ei olla hankittu vielä mitään vauvalle, ehkä sitä kohta jo jotain pientä tulee ostettua.. kaikki aiotaan hankkia uutena koska esikoinen on kyseessä eikä haluta mitään vanhana. Aivan ihanaa mennä esim. vaunuja valitsemaan!

Ihanaa masun kasvatusta kaikille huhtikuisille!

-Possukka 14+0

Vierailija
6/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut jotenkin niin laiska viime aikoina, että ei ole tulllut itse kirjoiteltua.. Lukemassa olen käynyt teidän aktiivisten juttuja, mutta kun kello on siinä vaiheessa ollut aina jo ties mitä, niin on peti lähettänyt ylivoimaisia kutsuviestejään.. Tämä väsymys kyllä taitaa olla ihan normaalia syysväsymystä. Nää pimeät ja harmaat ilmat vie aina mehut pois, vaikka toisaalta ruskapuut antaa hirveesti lisäenergiaa. Värejä ja kosteaa ilmaa pitäis vaan jaksaa lähteä ulos etsimään, mikä voikin olla jo ylivoimainen haaste... Eilen kävin pitkästä aikaa ratsastuskoulullani moikkailemassa ihmisiä ja heppoja. Yksi tyyppi jo arvas paksun takin läpikin, että ole raskaana. Vaikka onhan se arvattavissakin, kun tämä ikäinen yhtäkkiä lopettaa säännölliset tunnit, eikä käy enää ollenkaan... Kauheesti tekis mieli päästä taas ratsastamaan, mut pitää nyt vain malttaa. Toiset kyllä sanoo, et sais käydä, mut otan tämän asian varman päälle.

Kaikilla näyttää neuvolat ja ultrat menneet hienosti. Me käytiin kanssa viime viikolla neuvolassa. Sydän pumputti 150/min, hemoglobiinit ok, paino noussut raskausaikana 2kg (entinen ilmoitus oli oman vaa' an mukaan - terkka käski puhua neuvolan lukemista, koska niin muutkin tekee :) Kiva täti!). Verenpaineet oli hieman alhaiset, minkä olen jo huimauksesta päätellytkin.. Mut siinä päällimmäiset.. Rakenneultraan on aika varattu yksityiseltä (kun täällä ei kunta tarjoa kuin yhden) 16.11. Sitten nähdään, onko asukki vielä samanlainen väkkärä. TOisaalta olen kyllä kateellinen Avellanalle ja muille joita on ultrattu vähän joka välissä.. Toisaalta, jos kaikki on hyvin, ei ultria tarvita.. Mä olen (luultavasti) kokenut jo elämäni ekat supistuksetkin. Onko muilla ollut havaittavissa? Entä onko joku jo mahdollisesti liikkeitä tuntenut?!? Olis kiva kuulla, miltä tuntui!

Tuossa hankintoja ja äippävaatteiden käyttöä selvittelitte, niin kerronpa minäkin meidän tilannetta. Brion yhdistelmävaunut ostettiin jo tuossa kuukausi sitten. Ja suvun perintökehto tuotiin kotipuolesta. Muutenkin on yksi nurkka täyttynyt nyssyköistä ja laatikoista, kun on suvun kierrätysvaatteet hiljalleen lähteneet tulemaan meille päin. Ei kyllä ainakaan 60-70 senttisiä vaatteita tarvi ostaa, pieniä on tullut vähemmän.. Nyt pitäis vain raivata jostain tila lapsen vaatteille ja muille tavaroille. JOnkunlainen hoitopöytä ja turvakaukalo joudutaan hankkimaan, mut muuten saadaa mun omia, suvulla kierrossa olleita tavaroita. Mammavaatteita en vielä ole ostanut, pari paitaa kyllä on valittu viime aikoina mahan kasvua silmälläpitäen, mut ei nekään varsinaista äitiysmallistoa. Omista housuista mahtuu enää ennen 20kg laihdutusta käytössä olleet. Ja nekin alkaa puristaa! Vyötärön ympärys kasvanut 10cm, huomenna olenkin menossa ostoksille. TOivottavassti " suurilla ruotsalaisilla" on halvempaa kuin alan liikkeissä! Olikohan Avellana, kun kaipaili muitakin kuin neuvolakuulumisia: tosiaan olisi kiva päästä vähän henkilökohtaisemmalle tasolle jutuissa. Onhan meillä vielä monta kuukautta aikaa tutustua! Netissä on aina niin helppo puhua omista vaikeista/ mieltä painavista asioista, et jää se " normaali jutustelu" vähemmälle.. Yritetään korjata asiaa! Mutta nyt on taas kirjoiteltuna sitä sun tätä, aina tulee romaani, kun näpyttelemään alkaa - siksi kai en puuhaan useammin ryhdykään! Ja työt (siis gradu) odottaa, joten...

Iloa ja Valoa toivottelevat

Net-ta ja Orvokki rv 17+3

Ps. Mulle on alun pahoinvointi-kuvotus tuntunut palaavan takaisin. Saattaa olla kyllä närästystä suurimmaksi osaksi, mut en ole enne kärsinyt, joten en niin tunnista. Toisina päivinä ei ole nälkä ollenkaan, toisina pitää syödä monesti. Sitten on näitä päiviä et muuten normaali, mut aina tuntuu syövän liikaa ja sit ällöttää.. Onko muilla tullut uudelleen samanlaisia oireita?

Pps. Toi Orvokki on mummani toinen nimi ja haluan sen myös omalle lapselleni toiseksi nimeksi, jos hän tyttö vain sattuu olemaan. Tosin PCOlaiset näyttää saavan pelkkiä poikia...

Vierailija
7/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saat tällä palstalla kirjoitella, jos itsesi koet lapsettomuutta kärsineeksi. Enhän minäkään mihinkään varsinaisiin hoitoihin vielä ehtinyt. Kartoituskäynnillä määrättiin Lugesteroni kiertoa tasaamaan, että saadaa kaikki arvot oikeilta päiviltä. Sitten jo tulikin plussa tikkuun ennen kuin kerittiin kokeiden tuloksia kuulemaan! Että jos tunnet olosi täällä hyväksi (ja ainakin jo kotiutuneeksi) niin pysyhän täällä vain! On minun mielipiteeni! ;)

Ja Listamestari Avellanalle: meidän synnytyssairaala tulee olemaan Keski-Suomen Keskussairaala, jos nyt tuolla nimellä virallisesti kulkee..

Vierailija
8/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa lueskelin tarkemmin meidän esittelyjä. Ollan kuitenkin melko luomusti raskautuneita, vaikka kaikilla jotain vaivaa taitaa ollakin. Kymmenestä esittelystä kuudessa ilmoitettiin luomuplussa, yhdestä (pimpula2) ei oikein saanut selvää ja vain kolme oli tullut raskaaksi hoidoilla (possukka icsi, jepuli clomit+menogon+pregnyl ja annme PAS). Eli antakoon tämä tilastollinen täysin pätevä :D tutkimukseni toivoa Teille, jotka vielä ette vielä ole plussanneet.

60% esittelynsä julkaisseista huhtihurmureista on luomuplussia!

Huomioita tehden, Net-ta ja Orvokki

(toi Orvokki näyttää niin suloiselta...)

Vierailija
9/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla näistä harvemmin kirjoittavistakin :o)!

Uutiset tuntuu olevan jokaisella samankaltaisia -siis hyviä ja sehän on hyvä se!

Satuit kysymään aikas passelisti Net-ta liikkeistä.

Tänä aamuna nimittäin tunsin ekat ihan selvät kutittelut vatsasta! Makoilin sängyssä nauttien kun poika vielä nukkui ja siinä asentoa vaihdettuani sitten sain muksauksen. Tönhäisin vähän masua ja kohta tuntui pieni pökkäys samaan kohtaan! Pari pientä sellaista heikompaa tuntui vielä ja sitten pitikin nousta ylös...

Tosi hassua - esikoisesta kun tunsin vasta rv19. Mutta toisesta kuulemma tuntee usein aiemmin ja esikoisen aikaan kohtu oli taaksepäin kallellaan. Nyt kohtu on suorassa ja näköjään masukki kääntynyt niin päin, että liikkeet tuntuu mahaan päin. Ultrassa viikko sitten oli nimittäin niin päin, että jalkojen sätkyttelyt kohdistui selkäni suuntaan.

Mulle passaa kans tutustua paremmin, joten eikun vaan kyselemään kaikenlaista. Meillä tämän pikkukakkosen odotuksen ohella tarttis suunnitella omia häitä jotka on aika tarkkaan vuoden päästä -talvihäät siis. Ihanaa, suunnittelu on aina kivaa! Otan myös kiitollisena vastaan hyviä menu ja muita häävinkkejä teiltä jo rouvautuneilta :o)

Nyt syömään jotain, on TAAASSSS nälkä.

jepuli rv14+0 ja santtu 1v10kk

Vierailija
10/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yhtä hymyä jo toistenkin ensiliikkeistä! Ite olen koittanut aina iltaisin hiljentyä hetkeksi sänkyyn kuulostelemaan, että jos jotain tuntuisi. Vielä ei ole tuntunut mitään minkä osaisin pikkuisen liikkeiksi tulkita. Mutta tämä on asia, jossa kärsivällisyys palkitaan (melko) varmasti. Ainahan voi sattua ikäviä... Ja rouviintuneena (omista häistäni viisastuneena) voin antaa vinkin, että muista laittaa laput erikoisruokien viereen. Meidän häät oli 5/2005 ja miniäkollega on vieläkin puhumaton meille, kun ei muistettu (Lue: ehditty) laittaa heidän allergisten lasten ruokiin erikseen lappuja. Oli kyselty ja mietitty kaikki erikoisruokavaliot, ja tehty ruuat, mut siinä hässäkässä jäi se lappujejn raapustaminen... Se olikin ainoa asia, joka häistä jäi harmittamaan.. Vahingosta (omasta tai toisen) voi aina ottaa opikseen! Ensi kerralla paremmin..

Mutta nyt tosiaan se gradu eteen!!! Pitäis saada vielä hyvälle mallille ennen pikkuista, eikä vielä ole oikein ku alkuun päässyt. Ja kun sitä harjoitteluakin täällä jossain vaiheessa itkin, niin se siirrettiin nyt radikaalisti 2008 keväälle. Jos mies vaikka jäis 3kuukaudeksi hoitovapaalle... Nyt vessan kautta oikeasti töihin! Piste!

Net-ta

Vierailija
11/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti..

Äitiyspakkauksen vaatteista tuli mieleen kun oli puhetta vauvan vaate hankinnoista. En aio ainakaan itse sitä toista kertaa ottaa. Olivat osittain huonolaatuisia, niin että jouduin niitä takaisin lähettelemään kun menivät rikki. Vieläkin on muutamia risoja kaapissa (ÄRRI). Ja sitten ne potkuhousut: olipa tosi hankalaa vaihtaa vaippoja niiden

kanssa kun napit on olkapäillä. Nyt en hanki kuin puolipotkareita kaappiin ja kietaisupaitoja. Koko 60 on ihan hyvä koska vauva kasvaa TOSi nopeasti. Ostin viimeksi 50 cm vaatteita pari ja tulin sitten vasta ajatelleeksi että olin itsekin 52 cm syntyessäni. Annoin ne ulkomaiselle tutullu joka sai lapsen hieman aiemmin. Niillä on lapset hieman pienempää kokoa.

Netta: kannattaa tosiaan touhuta se gradu valmiiksi ennen kuin vauva syntyy. Ja kannattaa peruuttaa päivälehti tilaukset pariksi ensimmäiseksi kuukaudeksi et niitäkään ehdi lukemaan vauvan syntymän jälkeen;o). (Nimimerkillä edellä mainituista kokemusta on)

Seuraavaan kertaan K1 !

Vierailija
12/18 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ulkomaiselle tutulle (kaikkea tää raskaus teettää...;o))

Vierailija
13/18 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette kuulkaa uskokaan miten onnellinen olen, että olen tässä kotona kirjoittamassa tätä viestiä. Takana on näet melko piinalliset tunnit polilla vuodon ja kipujen takia.

Mulla vuoteli jo ti-to aikana vähän ja kipuja ollut ajoittain. Lähinnä sellaista ikävää tuikkimista ja viiltelyä, jonkinverran jomotusta. No, soitin aamulle neuvolaan kun alkoi jo huolettaa ja neuvolan täti olikin heti sitä mieltä, että kyllä tilanne olisi syytä tarkistaa sen kohdun suun päällä osittain olevan istukan takia.

Polille lähdin siis ja odotin kaksi tuntia aikaa. Lopulta pääsin sisään ja lääkäri löysi syyn aika nopeasti. Ultrasta näki selvästi, että silloin np-ultrassa viikko sitten löydetty verihyytymä oli kadonnut kohdun suulta! Eli se vuoto oli ollut sitä ja ne kivut osittain sitä vuodosta johtuvaa ärsytystä ja osin normaalia kohdun kasvukipua. Vauva oli kasvanut aimo harppauksen tässä viikossa ja lääkäri sanoikin, että kohtu kasvaa nyt niin kovaa vauhtia, että se yhdistetynä tuohon vuodon aiheuttamaan ärsytykseen on varmasti kivuliasta.

Huh. Luojan kiitos kaikki kunnossa. KOhdun suu kiinteä ja kanavaa jopa 4.6cm, mikä on tosi paljon. Keskenmenon vaaraa ei siis ole vaikka istukan reuna edelleen onkin ikävästi juuri kohdun suun päällä ja aiheuttaa siinä vähän hankaluuksia.

Vauvalta näkyi kaikki elimet hyvin, lapsivettä oli hyvin ja sydän löi vinhasti. Joten kaikki hyvin. Lepoon ja rauhallisesti ottoon tuli komennus. Aion ottaa kyllä tosi rauhassa nyt jotta se kipuherkkä kohtu siitä asettuu.

Toivottavasti muilla viikonloppu alkaa mukavammin :o) Nyt syömään ja lepäämään hetkeksi kun reissusta umpiväsynyt poika simahti vaunuihin ulos ja töitäkään ei tartte tehdä tämän enempää.

Viikonloppuja toivotellen, Jeppis rv14+2

Vierailija
14/18 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tuntuu olevan pääasiassa mukavia kuulumisia. Mitenkäs olisi jos aloitettaisi uusi pino kerran kuussa? Seuraava olisi siis marraskuun pino. Kerran viikossa uusituissa pinoissa unohtuu edellisellä viikolla esitetyt kysymyksetkin niin helposti.

kevyt1: Tietenkin haluamme pitää sinut täällä meidän joukossa! Enhän minäkään ole hoidoissa ollut, mutta ei se mielestäni vähennä kokemuksiani lapsettomuudesta. Olet varmasti joutunut ajattelemaan lapsettomuuteen liittyviä asioita kun olette hoitoihinkin ilmoittautuneet. Minulle ainakin vauvakuumeilun ja lapsettomuuden rajan ylitys oli kova paikka ja asian myöntäminen itselle rankkaa. Niin ja se ainainen odottelu, siitähän sinulla on tosiaan runsaasti kokemusta! Ainakin minusta olisi mukava pitää ihana porukkamme koossa! Niin ja käytä ihan hyvällä omalla tunnolla kaikki apuvoimat hyväksi muuttohommissa. :)

jepuli: Ihana että selvisit säikähdyksellä ja kaikki on hyvin! Nythän on hyvä kun se hyytymä on pois ja tunnet liikkeetkin jo! Odotan jo niin liikkeitten tuntumista vaikka vielä kai joutuu pitkäänkin odottelemaan kun eka kyseessä. Siskoni on 1,5 kk edellä odotuksessa ja tuntee jo liikkeitä. Kaikki meistä tuntee liikkeet varmaan viimeistään jouluun mennessä. :)

Avellana 14+3

Vierailija
15/18 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on hetki nyt kirjoitella. Olemme lapsen kanssa neljän seinän sisällä kun lapsi sai korvatulehduksen ja ajattelin että oarisen päivää olleen sisätiloissa ehtii antibiootit vaikuttaa. Parempi sisätiloissa kun lapsi, poika, on..poika :). Aika kova menemään. Useasti on tukka märkä, niin kova on meno.

Avellana ja Net-ta, kiitos vaan kun otitte kantaa. Onhan ne piinailut osiaan ihan tuttuja. Olin jo valmis luovuttamaan. Henkinen väsymys oli niin kova. Mutta..kuinkas sitten kävikään..

Avellana: mitä tarkoitit kuukausipinolla? Minä kyllä halaisin lukea useamminkin kuulumisia ihan vaan mitä nyt on itse kullekin sattunut.

Niistä gyssäreistä tuli nyt tällainen mieleen kun jo kirjoittelin tosta äitiyspakkauksesta, ja niistä kiinassa ommelluista vaatteista. G: aiotteko ottaa pakkauksen?

V: itse ajattelin ottaan rahat. Täytyy hankkia ainakin turvakaukalo vauvalle ja seisomalauta isoveljelle.

Oletteko muuten huomanneett miten räjähdysherkkä raskaana oleva nainen on? En sitä viime raskaudessa huomannut, mutta nyt on kyllä kitkrät kommentit olleet heti valmiina, ja ihan tuntemattomille törpöille.

Hei vaan seuraavaan kertaan, velvollisuudet kutsuvat.. !

K1 14+2

Vierailija
16/18 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

parisen päivää kotona siis

Ja

piinailut tosiaan tuttuja

huh .. koko ajan täällä takeltelen

Eilenkin piti laittaa ketsuppi ruokapöytään niin laitoin paketin raakaa jauhelihaa. Pitää olla tarkkana koko ajan.

K1

Vierailija
17/18 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolona täällä kirjoittelen - on niin pitkä aika siitä kun viimeksi tänne kirjoitin...

Mutta oli ihana lukea teidän kaikkien kuulumisia, onneksi kaikilla on mennyt loppujen lopuksi hyvin - vaikka jännittääkin on osa saanut!

Meillä myös ihana tilanne- olen tuntenut ensimmäiset vauvan liikkeet :) :) :) - U S K O M A T O N T A!! Ne pikku hippaisut ovat niin mahtavia, ja kun samaan paikkaan tulee useamman kerran tuollainen töytäisy - ei voi muuta kuin hyvyillä onnellisena ja uskoa liikkeiden olevan totta... Onhan viikkoja kohta kasassa jo täys 16!!

Onnea matkaan teille kaikille - olen valitettavasti todella huono näiden koneiden kanssa, joten minulta tulee viestiä sitten hiljokseen...Mutta olette mielessäni ja käyn aina lukemassa kuulumisianne!! Auringon säteitä kaikille!

T. Annme rv15+4 (huh!!)

Vierailija
18/18 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkopinoihin kerätään viestit vain viikon ajalta ja kuukausipinoon kuukauden ajalta. Osalla plussanneista lapsettomista on kuukausipinot käytössä viikkopinojen sijaan ja ajattelin kun osa käy harvemmin kirjoittelemassa että mekin voisimme aloittaa uuden pinon hiukan harvemmin. Kuulumisia ei siis kirjoiteltaisi harvemmin, mutta harvemmin nettiä käyttävätkin ehtisivät joka pinoon kirjoitella, eikä aikaisemmat jutut häviäisi liian kauaksi.

Monikaan ei seuraavan viikon pinossa kommentoi tai vastaa edellisen viikon pinoissa esitettyihin kysymyksiin ja mielestäni osia aiheista voisi käsitellä pitempäänkin. Uusi pino viikottain katkaisee hieman keskusteluita ja ainakin minusta on välillä mukava lukea uudestaan hieman vahempiakin viestejä. Niitä tosin ei tule etsittyä vanhoista pinoista.

Haluatteko kerran viikossa uuden pinon vai aloitetaanko pino jollakin muulla aikavälillä? Esim. joka toinen viikko (HUHTIhurmurit vko 43-44) tai kerran kuussa (HUHTIhurmurit marraskuussa).

Avellana 14+5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi