Ujo pissa tuttujen seurassa
Yritin etsiä tietoa tästä ongelmasta, mutta lähes poikkeuksetta artikkeleissa puhutaan ujosta pissasta tuntemattomien seurassa esim. julkisissa vessoissa. Itsellä ongelma on juuri päinvastoin, minua ei häiritse minulle täysin tuntemattomien läsnäolo julkisessa vessassa, vaan nimenomaan minulle tuttujen ihmisten läsnäolo, poikkeuksena oma perhe. Esim. jos menemme ystäväni kanssa julkiseen vessaan (vessakopit), tai hän jää oven taakse odottamaan, rakko lukkiutuu ja pissa ei tule vaikka olisi rakko halkeamassa. Ongelma poistuu jos ystäviä on useampi ja he juttelevat keskenään. Ongelma on läsnä myös kotona tai muissa turvallisissa ympäristöissä, mikäli tuttu/tutut odottaa liian lähellä vessaa ja ihan hiljaa. Musiikki tai taustalla pyörivä tv-ohjelma auttaa, koska tiedän sen peittävän pissaamisen äänen ja vievän vieraan huomion muualle. Samoin tosiaan auttaa jos niitä ystäviä on useampi ja he pitävät ääntä käydessäni vessassa.
Tästä on alkanut kehkeytyä ihan kunnon ongelma :/ Jostain syystä naispuolisilla ystävilläni on tapana lähteä vessaan samaan aikaan, jos itse olen menossa. Itsellä on niin pieni rakko ja virtsaamisväli, etten pysty aina odottamaan sellaista tilannetta, jossa kaverit olisi juuri käyneet vessassa. Enkä toki kehtaa sanoa, etten mä tulekaan. Välillä oon rakko halkeamispisteessä teeskennellyt käyväni vessassa, ja mennyt pian yksin uudestaan vedoten pieneen rakkooni. Mutta pissan pidättäminen etenkin alkoholia juodessa on hyvin kivuliasta :( Nyt treffeillä (uuden miehen kanssa) kävi sama homma, pöytämme oli liian lähellä vessaa, joten kun pissa ei tullut, jouduin teeskentelemään käyneeni pissalla kamalissa kivuissa. Sain pissattua vasta kun siirryttiin istumaan toiseen pöytään kauemmas vessasta. Ihan kamalaa 😭
Tämä on silläkin tavalla merkillistä, että olen luonteeltani varsin estoton ja rohkea nainen, enkä ujostele muuten sosiaalisissa tilanteissa. Miksi uskallan olla ilkosillani sekasaunoissa, mutten uskalla pissata naispuolisten ystävieni kuullen ovi välissä? 😭 Samoin on outoa, että tämä ujous pätee vaan rakkooni, eikä lisäksi peräsuoleen. Ulostamisen kanssa ei ole meinaa koskaan ollut tällaista ongelmaa.
Onko teitä muita samasta vaivasta kärsiviä? Oletteko löytäneet keinoja pissaamista helpottamaan vai käyneet esim. lääkärissä asian vuoksi? Kaikki tieto ja neuvot otetaan vastaan, joten kiitos jos vastaat! :)
Kommentit (4)
Vierailija kirjoitti:
Kokeile luetella mielessä aakkoset samalla kun yrität pissata. Et pääse loppuun asti kun lorisee.
Olen yrittänyt luetella mielessä muita asioita, laulaa laulua, tuijottaa yhtä kohtaa vessassa ym., mutta mikään näistä ei tunnu auttavan enää sen jälkeen kun rakko on jo "lukinnut" itsensä :(
-ap
Ujosteleva rakko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeile luetella mielessä aakkoset samalla kun yrität pissata. Et pääse loppuun asti kun lorisee.
Olen yrittänyt luetella mielessä muita asioita, laulaa laulua, tuijottaa yhtä kohtaa vessassa ym., mutta mikään näistä ei tunnu auttavan enää sen jälkeen kun rakko on jo "lukinnut" itsensä :(
-ap
Sillä on merkitystä mitä luettelet mielessä. Ei se auta jos rallattelet jotain merkityksetöntä. Mieti sellaista mihin joudut keskittyyn jotta menee oikein.