Miten te saatte syötettyä kissalle 4 pussia märkäruokaa päivässä?
Meillä syö nipinnapin yhden pussin. Raksuja ennemmin vetelee. On vaikka ennemmin nälässä kuin märkäruokaa enemmän syö. Olen lukenut monen antavan jopa 4 pussia märkäruokaa kissalleen päivässä.
Kommentit (22)
Syötän väkisin. Kalliks821i tulee mutta pakko mikä pakko.
Edellinen kissa eli 16 vuotiaaksi eikä syönyt yhtään pussillista, eikä ollut luuviulu. Nykyisellä kestää pussi kaksi päivää.
En mitenkään. Ne raksut on sinänsä hiukan haitallisia kissoille, koska kuivattavat vähän juovaa eläintä. Se taas voi altistaa virtsakiville ym.ongelmille.
Meillä kissat syö raakaruokaa+ lisät.
Meillä saattaa yksi kissa syödä yhteen menoon kolme pussillista märkäruokaa! Sitten onkin syömättä taas pidempään, vähän kuin joku anakonda.
En mitenkään. Oma kissa syö lähinnä raksuja, joskus vähän märkäruokaa, yleensä ei edes pussillista päivässä. Juo paljon, joten raksumäärästä ei varmaan ole haittaa. Raakaruokaakaan se ei syö, korkeintaan joskus jonkun yhden kanasuikaleen tms.
Kissa on lihansyöjä. Säälittää kissat, joille syötetään pelkkiä kissanruokia. Minun kissani syö lihaa, kalaa, katkarapuja, kanaa. Yhtenä ateriana päivässä annan valmista kissanruokaa. Lisäksi kuivattua kuoretta tms. välipalaa.
En saakaan. Useampi kissa ja märkäruokapussi aamulla ja toinen illalla, syövät etupäässä kuivamuonaa ja käyvät juomassa.
Vierailija kirjoitti:
Kissa on lihansyöjä. Säälittää kissat, joille syötetään pelkkiä kissanruokia. Minun kissani syö lihaa, kalaa, katkarapuja, kanaa. Yhtenä ateriana päivässä annan valmista kissanruokaa. Lisäksi kuivattua kuoretta tms. välipalaa.
Muista varoa ettei kanassa luita.
Meillä rei painanu yhtään 4 märkäruokaa. Syö varmasti 6-7 päivässä jos vain antaa.
mies54v
Miksi pitäisi saada? Siinä eläinkaupan märkäruuassa, jota itse kissalle syötän, on tuon painoisen aikuisen kissan päiväkohtainen suositusannos 2 pussillista. Sen verran menee hyvin. Välillä raksuja siihen lisäksi tai sen sijaan, tai keitettyä kalaa.
Kokeile raakalihapullia. Niitä löytyy eläinosaston pakkasesta. Esim. Mush-merkillä on pullia, joissa on lisättynä kaikki tarvittavat ravintoaineet. Oma kissani rakastaa niitä, vaikka muuten on vähän nirso.
Meillä syö kaksi kissaa puokkiin 3 pussia märkäruokaa päivässä ja illalla desi muroja lisäksi. Lihaa, kanaa yms. tuoretta anna aina jos teen jotain ruokaa, johon tulee tuoretta lihaa. Silloin annetaan pussiruokaa vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mun kissa ei suostu syömään raakaruokaa, ollaan kyllä yritetty antaa vaikka mitä. Raksuissa on kuitenkin 80% lihaa ja ei viljaa, märkäruuassa pelkkää lihaa ja eläinperäisiä aineita ja kivennäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Syötän väkisin. Kalliks821i tulee mutta pakko mikä pakko.
😁😁😁
Meidän kissa ei syö lainkaan märkäruokia. Myöskään raakaruoka ei kelpaa, hiukan joskus maistaa. Tietyt raksut menevät välillä liiankin hyvin. Kissanminttukarkkeja saa muutaman lounasaikaan, iltaisin haluaa usein pienen murun juustoa tai leikkelettä syödessäni iltapalaa - paras herkkupala on murunen oliivia *huuhdeltuna hyvin, muuten liian suolaista*. Kissa on eloisa, pirteä ja hoikka, eläinlääkärin mukaan täysin terve (käytiin juuri rokottamassa). Raikasta vettä on aina tarjolla kahdessa eri kipossa. Hiekkiksiä on myös kaksi.
Kannattaisi ostaa maustamatonta proileria ja laittaa järsimään sitä. Terveellisempää, täyttävämpää, maistuvampaa. Antaa sitten vaikka yhden märkämuonapussin päivässä, jos kelpaa kisulle.
Keposeen menee 3 pussia/karvanaama/päivä. Ja raksuja jonkin verran siihen päälle. Saavat ei nyt ihan päivittäin, mutta useasti myös lihaa. Isokokoinen rotu, kumpikin miltei 9 kiloa, eikä lihavuutta. Meillä kissat syö kalliimmin kuin emäntä 😸
Meillä syö yhden pussin kolmessa osassa päivittäin. Raksuja tarjolla.