Osteopaatin vastaanotolla riisuminen
Alaselkä on ollut pitkään jumissa ja kaveri suositteli osteopaattia. Vastaanotolla kuulemma pitää riisua myös alusvaatteet. Mitä ihmettä, kuulostaa epäilyttävältä? Kyllä alusvaatteet pitää voida olla päällä! Vai eikö?
Kommentit (12)
Minä en ainakaan riisuisi! Gyne on ainoa "ammattilainen" jonka luona on alapää paljaana.
Kaveri sanoi, että aluksi tehdään " kokonaisvaltainen tutkimus", ja siksi pitää olla alasti. Ajatuskin ällöttää.
En kehdannut kysyä enempää kun se hänelle oli niin normaalia ja ko. osteopaatti on hänen mielestä hyvä.
Ap
Jos käyt ja sanot, ettet henkilökohtaisista syistä ole valmis riisumaan alusvaatteitasi. Tai sitten kysyt sähköpostilla asiasta ennen ajanvarausta?
Huuhaahoitoa. Kävin osteopaatilla kun kuvittelin sen olevan jokin muu kuin uskomushoito. Piti kättään muutaman sentin päässä kipukohdasta, mutta ei edes koskenut. Koko ajan odotin että joko se kohta niksauttaa, mutta ei. Lopuksi 65€ kiitos.
Ap, en tiedä minkalaisella osteopaatilla ystäväsi oikein käy, mutta kuulostaa todella oudolta kokonaan vaateiden riisuminen. Itse oon käynyt kolme vuotta osteopaatilla eikä koskaan ole tarvinnut alasti olla. Alusvaatteet, urheiluleggins/ shortisit jalassa ja jopa sukat olen saanut pitää jalassa. Ja valinnan mukaan saanut jopa viltin tai pyyhkeen suojaksi. Onko nyt varma ettei ystäväsi vähän jekuttanut sinua?
Olen käynyt osteopaatilla eikä ole koskaan tarvinnut riisua mitään. Alaselkävaivojen takia menin minäkin ja sain tuntuvan avun jo ensimmäisellä hoitokerralla.
Homeopaatin vastaanotolla on helpompaa. Kun hän pyytää riisuuntumaan kokonaan alasti, riittänee, että ottaa nenäliinan pois taskusta.
Mitä laittaa päälle Osteopaatille?
Hoidossa ollaan tavallisesti alusvaatteet päällä, jotta osteopaatti saa informaatiota kudosten tilasta myös ihon kautta mm. lämpötilaa ja kosteutta tai kuivuutta arvioiden. Halutessasi voit pukeutua peittävämmin esimerkiksi shortseihin tai legginseihin ja ihonmyötäiseen t-paitaan/toppiin.
Eikö osteopaatti ole pehmytkudoksiin erikoistunut?
Tuntuis hullulta, jos työstäisi pehmytkudoksia kankaan läpi. esim juurikin jos selkää ollaan hoitamassa. Kyllä siinä ritsikat jonkin verran tiellä on ja joillain mummoalkkarit. Toki eihän niitä kokonaan tarvis ottaa pois, mutta silleen syrjään työnnetään.
Mulla aina pikkuhousut jalassa osteopaatilla, paitsi kerran kun hoiti emättimen kautta lonkan lihaksia. Siihen kysyi kyllä luvan ja oli mulle ok.
Mies osteopaatilla kun kävin muutaman kerran niin pidin myös liivit päällä
Just kävin pari kk sitten osteopaatilla eka kertaa ja päällä oli trikoopusero ja legginit. Käsi oli viraton ja niskaakin valitin, mutta koko ajan makasin selälläni. Jalkoja/sääriä käsitteli ison osan ajasta ??. Eikä tosiaan pyytänyt kääntymään vatsalleen koko aikana. Kävin 4 x. Käsi kyllä tuli parempaan kuntoon, mutta ihmeen "lepsulta" vaikutti se hoito.
Miksi pitäisi?