Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kystia ja rakkuloita munasarjoissa?

24.10.2006 |

Hei, pikkuhiljaa tässä heräilen siihen todellisuuteen että pikkukakkosta ei meille taidetakaan suoda helposti. Eli vuosi yritystä nyt marraskuussa takana, ja takana myös lääkärikäynti terveyskeskuksen puolella. Alavatsan ultra outojen pitkään jatkuneiden kipujen takia tehtiin, ja munasarjoista löydettiin suurehko kysta oikealta puolelta ja suurehkoja rakkuloita vasemmalta. =/ Kystia minulla on ollut aikaisemminkin. Myöskin kierto on kesän ja syksyn aikana venynyt venymistään , ennen oli 28, nyt jo 35.

Nyt kysynkin teiltä tietävät ihmiset, että mitä ne löydöt tarkoittaa/on teillä tarkoittanut? Lääkäri oli niin onneton vastaamaan mihinkään kysymyksiin vaikka tivasin, että jäin aivan tyhjän päälle. ????? Tiedän, ettei tämä ole virallinen lääkäripalsta, mutta haluaisin kuulla kokemuksia ja muualta saatua tietoa.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaessani lapsettomuushoidot, löytyi myös minulta kystia munasarjoista. Eka inssiä ei voitu niiden vuoksi tehdä.

Lääkäri oli niin viisas, että epäili myös endometrioosia, vaikka itse olin suht. kivuton tai luulin oireiden olevan tavallisia kuukautiskipuja.

Sain kuitenkin lähetteen laproskopiaan ja endoa oli paljon.

Poistettiin kystat ja endo siinä leikkauksessa, ennen kuin pystyimme jatkamaan hoitoja.

Yleensähän kystat ovat täysin vaarattomia ja poistuvat ihan omia aikojaan.

Mutta meillä siis jostain syystä lääkäri yhdisti kystat tuohon endoon.

T:Minerva

Vierailija
2/2 |
26.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: kystat voivat olla täysin vaarattomia ja ohimeneviä, joita löytyy joskus lähes kaikilta. Eli välttämättä ei mitään hätää.

Itseltäni löytyi kystia jo pari-kolme vuotta sitten. Clomi-kuurin aikana minulla oli hyperstimulaatio ja kystat tuskallisen isoja ja niitä tarkkailtiin ja lääkkeiden avulla poistettiin sairaalassa. Minua tutki 3-4 eri lääkäriä ja kaikki uskoivat, ettei kysessä kuitenkaan ole endo.

Pääsin viime keväänä vihdoin erittäin pätevälle lapsettomuuslääkärille ja nopean tutkimisen jälkeen hän totesi saman tien, että vaikuttaa endolta ja pisti lähetteen laparoskopiaan. Toimenpide tehtiin kesällä ja siellä todettiin todellakin olevan paha endo. Oma kuukautisvuotonikin oli lähes pelkkää tiputtelua, eli vuoti sisälle päin. Jos / kun pääset laparoskopiaan, suosittelen sen jälkeen nopeasti lapsettomuushoitojen aloittamista, kun ns. paikat ovat puhtaat. Endo tulee usein nopeasti takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi