Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maidon ehtyminen toisesta rinnasta?

24.10.2006 |

Huomasin jo esikoista imettäessäni, että vasen rintani on " laiska" maidontuottaja. Esikoinen rupesi noin viisikuisena hyljeksimään vasenta rintaa ja loppuajan (noin kuukauden) imetin vain oikeasta. Lopulta noin puolivuotiaana esikoinen vierotti itse itsensä. Nyt kuopuksen kanssa on käymässä samoin, vaikka olen tietoisesti pyrkinyt imettämään tasaisesti molemmista, jotta tällaista ehtymistä ei tapahtuisi. Vauva on vasta 3 kk ja käytännössä ei suostu imemään vasemmasta enää lainkaan. Olenkin siis pian vain yhden rinnan varassa. Toivoisin, että maitoa riittäisi ainakin pari seuraavaa kuukautta, joten vähän hirvittää, voiko yhdellä rinnalla pärjätä?? Onko muita, jotka imettävät vain yhdellä rinnalla? Tähän asti vauva on imenyt molemmista rinnosta jokaisella ruokailukerralla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on toinen tissi lähes toimintakyvytön nahkapussi. Kyllä sieltä joku pisara kielelle makua antamaan tulee, mutta ei nälkää pidä poissa. Sanoin eilen asiasta neuvolassa ja on kuulemma normaalia. Toisille vaan käy näin.

t.Lillefi

Vierailija
2/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meinasi myös maidontuotanto loppua toisesta rinnasta kokonaan ja välillä sieltä ei tosissaan tullut kuin pisara. aloin imettämään joka kerta ensin " ehtyneestä rinnasta" ja sitten vasta toisesta. Aina kun vaan vauva huoli tissiä niin annoin imeä juuri tuosta rinnasta. Oli välillä aika rankkaa tuo jatkuva tissittely, mutta se kannatti. Vieläkin toinen rinta tuottaa paremmin kun toinen, mutta tästä " ehtyneestä" tulee myös riittävästi. Toivottavasti tästä oli apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepedissä tuli aina imetettyä vain vasemmasta rinnasta. Kun oikeasta rinnasta ei tullut imetettyä päiväsaikaan riittävästi, tuli imetäminen siitä kivuliaaksi (olen raskaana) ja lopetin itse rinnan tarjoamisen. Olen jatkanut jo muutaman kuukauden yhdellä rinnalla imettämistä ja hyvin on mennyt. Tosin maidontarve on myös varmaan vähentynyt, kun lapsi syö nykyään myös kiinteitä.

Vierailija
4/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että saisin varmaan palautettua maidon tuotannon myös toiseen rintaan, jos imettäisin, mutta en ole kokenut meidän tilanteessa järkeväksi.

Vierailija
5/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Minullakin oli eroja rintojen välillä. Oikeasta rinnasta herahti herkemmin ja enemmän etumaitoa maidonkerääjään aina (siis kun imetin ensin siitä toisesta). Jossain puolen vuoden paikeilla alkoi käydä niin, että jos imetin ensin oikeasta rinnasta, vasemmasta otettiin enää pari imaisua päälle. Jos aloitin vasemmalla, niin oikea maistui vielä päälle oikein hyvin.

Siirryin samaan taktiikkaan kuin joku aiempikin eli aloin systemaattisesti tarjoamaan vasempaa rintaa ensimmäisenä. Ei se maidontulo mihinkään loppunut. Neiti on nyt 1v3kk ja edelleen maito maistuu hyvälle.

Vierailija
6/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä imetin poikaani lähes koko 8kk vain ydhellä rinnalla, poika kasvoi hyvin ja oli tyytyväinen. Minulla on toinen rinta rakenteeltaan niin erilainen että vauvat hyljeksii sitä ja otteen saaminen on todella vaikeaa ihan pienellä. Tätä kuopusta imetän myös enemmän vasemmasta, mutta pyrin useamman kerran päivässä aloittamaan tällä hyljeksityllä oikealla tai sitten pumppaan sitä. Kohta pitää luopua pumpusta ja palauttaa se ja sitten ollaan vaan imetyksen varassa ja todennäköisesti se hiipuu pikkuhiljaa. Täyteen vauva ei tuolla rinnalla todellakaan tule, mutta suostuu jo välillä imemään, otteen hakeminen vain kestää... Ei siinä yhdellä imettämisellä ole muuta minulla kun että kovillahan se rinta tietysti on kun se on ainoa ruokkiva ja kokoero on kurja (tyhjä tulee olemaan kokoa a ja imetysrinta c)

tuisku

Vierailija
7/7 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kyllä tämä näiden rintojeni koko. Tuo " laiskuri" on varmaan just ja just A-kupin kokoinen ja tuo toinen " ahkera" taas ehkä C-kuppinen. Valitettavasti tiedän jo, ettei tule koskaan meikäläisen tisseistä enää samankokoisia. Olivat eriparia jo ekan imetyksenkin jälkeen...