Miten löytää merkityksellisiä, tasavertaisia ja pitkäikäisiä ystävyyssuhteita?
Tuntuu, että aikuisiällä ystävyyssuhteissa tulee usein esiin jonkinlaista statuskilpailua. Tai sitten kellään ei ole ikinä aikaa tavata. Mistä löytäisin sellaisen sydänystävän, jonka seurassa voisi olla täysin oma itsensä?
Kommentit (7)
Sama ongelma. Statuskilpailuihin mulla ei ylipäätään olisi mitään annettavaa.
Olisikin jokin paikka. Todellisen ystävän etsiminen on kuin aarteenetsintää. On niin paljon apiloita, mutta nelilehtiset ovat harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan enkä ole sellaisesta kiinnostunut. Mulla on yksi hyvä ystävä, mutta hänenkin seurassa on sellaista pientä jännitettä aina kun hän on sellainen Iittalan mukit ja Vallilan verhot-henkinen, ja tunnen että hän vähän ehkä paheksuu mun kirpparikotia. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan enkä ole sellaisesta kiinnostunut. Mulla on yksi hyvä ystävä, mutta hänenkin seurassa on sellaista pientä jännitettä aina kun hän on sellainen Iittalan mukit ja Vallilan verhot-henkinen, ja tunnen että hän vähän ehkä paheksuu mun kirpparikotia. AP
Iittalaa ja vallilaahan on lähes joka kodissa, kirpparikoti kuulostaa virkistävän rohkealta ja persoonalliselta. Outoa kyllä, että noinkin pieni asia kuin sisustusmieltymysten erilaisuus aiheuttaa aikuisten ihmisten ystävyyteen jotain jännitettä ja paheksuntaa.
se on oikeasti todella harmi, ettei edes lapsuudesta jatkuneet ystävyyssuhteet kestä "aitoina". Vaikea kuvailla mikä muuttuu, joku välittömyys ehkä katoaa ajan mittaan. Tuntuu, ettei ystäviä kiinnosta enää puhua merkityksellisistä asioista. Puhutaan lapsista, parisuhteesta, lomasuunnitelmista, harrastuksista..mutta vaikkapa tunteista puhuminen tai politiikasta -huomaan, että ystävällä alkaa mielenkiinto ja kuunteleminen herpaantua. Ja sitten se ajan puute. Hirvittävän vaikea sopia mitään, koska ei voi etukäteen tietää onko milloin miehen kanssa jotain suunnitelmaa. Minä ainakin priorisoin sen aina jos olen jotain kaverin kanssa jo sopinut. Mennään miehen kanssa sitten toisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla olisi siten, että mun rinnalla kaikki ystävät voisivat loistaa jopa ihan tavanomaisella elämällä.
Seuraan