Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sähkölasku 22 euroa, 77 neliön kolmio. Kaukolämpö.

Vierailija
10.08.2022 |

Ihan normaalia sähkönkäyttöä. TV ja tietokone auki min. 8 tuntia vrk. Ei saunaa. Ip-sauna joka käytössä 4 kertaa viikossa.

Voisi maksaa enemmänkin mutta vuoteen 2024 tällä sopimuksella.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksesi kaukolämpö on ilmaista, sen hinta ei muutu koskaan eikä sen hinnanmuutokset vaikuta vastikkeen nousuun/vuokran nousuun.

Vierailija
2/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko siirtomaksu ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kerro mitään. Ei neliöt vie sähköä. Itselläni on kaksi huonetta joissa ei kulu sähköä ollenkaan. Paljonko on kulutus?

Vierailija
4/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 42 neliön rivarikämppä. Viime kuussa kulutus oli 67kWh. Energian lasku 18e (pörssi) siirrot yms muut liki 50e. Suomen kalleinta siirtoa meillä.

Vierailija
5/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattasi lukea muutakin kuin vain aihe vapaata. Sähköyhtiöt ovat alkaneet irtisanomaan hinnankorotuksilta suojaavia sopimuksia. Eikä suojassa ole kaukolämpö, eikä yhtiölainat, jne. Asumiskulut tulee nousemaan tuntuvasti myös rivi- ja kerrostalo asukkailla.

Vierailija
6/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 42 neliön rivarikämppä. Viime kuussa kulutus oli 67kWh. Energian lasku 18e (pörssi) siirrot yms muut liki 50e. Suomen kalleinta siirtoa meillä.

Oletko Loisteen asiakas ?

Vierailija
7/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme ja asunnon koko 75 m2, saunaa lämmitän kerran viikossa ja sähköä kuluu 130 kWh/kk.

Vierailija
8/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihmetellyt kuinka ihmiset saa kaukolämpökerrostaloissa kulumaan niin paljon sähköä.

Itsellä 55 neliötä ja kulutus keskimäärin 100kwh/kk, saunassa ei toki käydä kuin kerran kuussa. Olen peräti etätöissä, eli koko päivän on päällä tietokone ja valot ja lounaskin tehdään itse, eikä osteta valmiina. Muutenkin ollaan aika paljon kotosalla. Tuntuu ihan hullulta, miten joillakin menee 150-200kwh/kk samanlaisessa asunnossa.

Vierailija
9/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ihmetellyt kuinka ihmiset saa kaukolämpökerrostaloissa kulumaan niin paljon sähköä.

Itsellä 55 neliötä ja kulutus keskimäärin 100kwh/kk, saunassa ei toki käydä kuin kerran kuussa. Olen peräti etätöissä, eli koko päivän on päällä tietokone ja valot ja lounaskin tehdään itse, eikä osteta valmiina. Muutenkin ollaan aika paljon kotosalla. Tuntuu ihan hullulta, miten joillakin menee 150-200kwh/kk samanlaisessa asunnossa.

Meillä kulutus on keskinmäärin 92kwh/kk. Suurin osa ei edes tiedä mitä heillä kuluu. Sähkö on kyllä ollut pirun halpaa, jos vasta nyt aletaan miettiä sitä omaa kulutusta.

Vierailija
10/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Carunasta aina kohistaan mutta se ei ole edes kalliimpien hintojen, eikä myöskään korottajien joukossa. :D

Vierailija
11/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköä menee hieman enemmän, ei mitenkään hirveästi kuitenkaan, jos on matelijoita lemmikkinä. Niillä on uv- ja lämpölamput päällä lajista riippuen 7-24h/päivä.

Vierailija
12/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä on 59 neliötä ja kulutus keskimäärin 80 kWh/kk. Mutta ei saunaa. Teen työt osittain etänä.

Vierailija
13/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko siirtomaksu ?

Alle 3 e.

Vierailija
14/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Onneksesi kaukolämpö on ilmaista, sen hinta ei muutu koskaan eikä sen hinnanmuutokset vaikuta vastikkeen nousuun/vuokran nousuun.

Kyllä vastike nousi 10 e, osa johtuu varmaan kaukolämmön hinnan noususta.

Vierailija
15/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli käyttösähkön osuus heinäkuussa 120m2 okt:ssa n 21€, kesäkuussa n 30€ siirtoineen

Eipä tuo mitään kerro kenellekään meidän sähkölämmitteisestä talosta. 

Vierailija
16/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulutuslasku 50m2 kaksiosta 5-7 e/ kk. Saunaa käytän 2x/vk. Kodinkoneet kaikki on käytössä ja iso äly- tv päällä miltei koko päivän, koska eläkeläisenä olen paljon kotona.

Seuraavan laskun oletan olevan korkeampi. Saa nähdä.

Vierailija
17/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elenia on siirtoyhtiö.

Vierailija
18/18 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kulutus on keskinmäärin 92kwh/kk. Suurin osa ei edes tiedä mitä heillä kuluu. Sähkö on kyllä ollut pirun halpaa, jos vasta nyt aletaan miettiä sitä omaa kulutusta.

Totta, sähkö on ollut melkein liian halpaa. Itse en edes tiedä omia kulutus- ja siirtomaksuja, tuskin edes sähköyhtiötä jonka kanssa sopimus. Jos sähkölasku siirtomaksuineen alle 50 e, se ei ole herättänyt reaktiota.