Kuuluuko iittalan laseista ottaa ne i-merkit pois?
Ystäväni tyttöystävä oli meillä kylässä ja tapansa mukaan lateli puolihuolimattomasti kaikenlaisia kohteliaisuuksia meidän, omasta mielestäni kauniista, kodista.
Ihmetteli, miksi meidän sohvat ovat " eriparia" nojatuolien kanssa. Ovat siis päällystetty samalla kankaalla, mutta eivät ole samaa sarjaa. Sohvasta kommentoi, että he haluavat uudet sohvat, mutta he haluavat tyylikkään sohvan ja samalla katseli arvostellen meidän sohvaa.
Kahvipöydässä sitten kommentoi, että noi i-merkit kuuluu ottaa heti pois. On kuulemma etikettivirhe jättää ne lautasiin ja laseihin. Näinkö on? Olen vissiin tosi moukka.
Tämä neiti-ihminen on olevinaan niin helvetin mukava, mutta sivulauseessa sitten vittuilee aivan olan takaa. En ole edes varma tekeekö sen tyhmyyttään vai oikeesti piruuttaan.
Kommentit (42)
En kyllä itse tietenkään menisi moisesta isäntäväelle huomauttamaan, siksi tuntui törkeältä tuo vieraasi käytös.
Mutta nyt meni mullakin sekaisin asiat.. olen kuvitellut, että on fiksua jättää ne tarrat, vaikka musta ne on ollut paljon kivempia sen jälkeen kun esim. pesukoneessa on lähtenyt tarra irti - taidan repiä ne pois =)
kotiin tuotuani, mutta pitääpä mennä tarkistamaan onko i-tarroja vielä laseissa kiinni. Minulla on paljon tärkeämpääkin tekemistä kuin tarrojen nyppiminen, esimerkiksi täällä av:lla notkuminen ja hyville viestiketjuille nauraminen.
Osassa näytti vielä olevan niin oli aivan pakko repiä ne irti. Oli vaan aika kovasti kiinni, osasta piti vähän veitsellä rapsuttaa, että irtoaisi.
kaikkiin tuotteisiin.
Toisaalta 2-luokkaan ei laiteta sitä merkkiä ja siten osa kuvittelee, että kaikki merkittömät on 2-luokkaa.
Mua risoo nää besserwisserit jotka kertoo toisille miten pitää elää.
sellaiset menevät paremmin kaupaksi missä on se I-tarra, jotenkin niistä kait näkee että ovat ykköslaatua...
Meillä on sekaisin käytössä priima- ja sekundatavaraa. Minusta monesti noissa kkkosluiokan astioissa on kauniitakin virhietä. Esim. lasitavarassa ei lasin väri ole sekoittuntu täydellisesti, vaan siellä on tummempia viiruja seassa.
Kun itse ostan kakkosluokan tavaroita, tarkistan tietty, että ovat käyttökelpoisia ja siistejä. Enkä lainkaan pitäisi pahana, vaikka joku meille ostaisi jotain sellaista. Myyntiin en koskaan ole edes ajatellut astioitani laittaa, joten siinäkään mielessä ei väliä, onko niissä tarroja vai ei. Harmillista noissa tarroissa on se, että ne joskus lähtee tosi huonosti irti, liima on niin tiukassa.
Jätättekö sitten muutenkin tuotelaput aina paikoilleen? Siis puseron niskalappu roikkumaan että kaikki näkevät että pusero on vaikka
Marimekko merkkinen?
Olette hassuja :-)
Mutta siitä, viis av-mammat tietää parhaiten.
Vierailija:
Jätättekö sitten muutenkin tuotelaput aina paikoilleen? Siis puseron niskalappu roikkumaan että kaikki näkevät että pusero on vaikka
Marimekko merkkinen?
Olette hassuja :-)
meillä on yksi lasikaappi täynnä erilaista iittalan lasia, ja suurimmassa osassa se i- tarra tököttää. Ollaan sitten ihan juntteja, ihan sama ;-)
mutta esim . Muurlan lasiesineistä otan, niiden tarra on jotenkin kömpelömpi ja isompi
Meillä eletään sellaista elämää, ettei mitään tarroja edes ehdi repiä pois. Kunhan lasit ehtii tiskata käyttökuntoon, sekin on jo hyvä.
Ihan oikeesti, repikää, raaputtakaa, höyryttkää, rapsutelkaa ne i-tarrat pois, jos se on niin tärkeetä. Mä olen ripustanut niitä i-tarroja kuivauskaappini ritileikköön ihan sitä mukaa, kun olen niiden huomannut irtoavan. Osan olen jaksanut laittaa ihan roskikseenkin saakka, osa on vielä paikallaan lasissa. Pakko tunnustaa, että osa merkeistä on kiinni enää kolmelta laidaltaan. Yksi reuna saattaa repsottaa ällösti. Mut kun ei ehdii tai jaksaa niitä poistaakaan!
Ja mitä ihmettä teen Aalto-majakolleni? Siinä se i on! Enkä aio sitä siitä poiskaan sulatella. Etikettivirhe, hih?
Eli en ota, koska lähtevät itsekseenkin. Eli kai se on silloin tarkoituskin?
Että kaikki huomaa kyseessä olevan ihan oikeita iittaloita.
tiskikoneessahan ne irtoaa jokatapauksessa
" Punavalkoisen i-merkin Timo Sarpaneva suunnitteli vuonna 1956 eli se täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Sarpaneva suunnitteli merkin alun perin käyttölasikokoelmalleen, jolle hän antoi nimen i-linja."
lainaus iittalan sivuilta Timo Sarpaneva in Memoriam, josta voisi päätellä, että oli suunniteltu jätettäväksi tuotteeseen?
itseänne varten, siksi että miellyttää silmää vai siksikö, että muut näkevät teillä olevan iittalaa? Tämä lähinnä siksi kun moni pohti, että mistä ihmiset sitten tietävät että ovat iittalaa ja vielä ykköslaatua.
terveisin ykköslaatua ostava, joka aina poistaa sen merkin (harvemmin kuuluu alkuperäiseen designiin, kuten esim. aaltojen tuotteet)
Mä just mietin tuota i-merkkiä että pitääkö sen antaa olla vai ottaa pois.. *hih hih* Kun pari kappaletta pientä kartiolasia sain cittarista pesuaineiden kylkiäisinä.. On meillä muutenkin noita iittalan laseja ja kyllä niistä ne i-merkit on sitten ajastaan lähtenyt pois. En oo aiemmin ees asiaa aatellut että PITÄÄKÖ ne jättää kiinni vai irrottaa. *hih hih*