Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun tekemään useampaan työtä kun kustannukset nousee-ja pelkään koska väsyn

Vierailija
09.08.2022 |

On pakko tehdä töitä, jotta pystyy elättämään itsensä ja teinit. Toisen lapsilisäkin loppui kun ikää 17. Molemmat kilpaurheilee, mikä todella kallista. Velkaa on vielä ja sähkölämmitys, mitä ei ole varaa nyt muuttaa. Nuoret syö paljon. Mitä minä teen? Töitä. Jotta saan maksettua laskut. Kuinka kauan tätäkään jaksaa?
Muita samassa veneessä että yksi työ ei enää riitä? Kuinka jaksatte?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla ainakin saa luvan 1850 e/kk työ riittää. En todellakaan jaksa toista työtä.

Vierailija
2/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukulat lopettakoon kilpaurheilun jos heistä ei ole tulossa uusi Bolt tai Messi. Urheilkoon kun itse pystyvät maksamaan menonsa. Opetat muut ihmiset riistämään itseäsi ja terveytesi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voi vaihtaa halvempiin harrastuksiin tai etsiä muita keinoja harrastuksen rahoittamiseksi (sponsorit, talkootyö, mainostenjako, naapurin koiran ulkoiluttaminen rahaa vastaan...)

Vierailija
4/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katselin osa-aikahommia. Ehkä haen postia jakamaan, tiedä sitten pääsenkö. Mulla on koulutustani vastaava asiantuntijatyö ja ihan hyvä palkka jopa, mutta kahden teinin kanssa ja kustannusten kasvaessa mikään ei tunnu riittävän. Lasten isä on ollut viimeksi työelämässä joskus vuosia sitten, sieltäkään suunnasta ei mitään apuja. Jaksaminen kyllä mietityttää, olen ollut jo vuosia väsynyt jo yhtä työtä tekemällä.

Vierailija
5/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuossa on lasten harrastuksista pakko tinkiä.

Vierailija
6/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukulat lopettakoon kilpaurheilun jos heistä ei ole tulossa uusi Bolt tai Messi. Urheilkoon kun itse pystyvät maksamaan menonsa. Opetat muut ihmiset riistämään itseäsi ja terveytesi. 

Myönnän, tämä on ollut virhe. On vain TODELLA vaikeaa lopettaa enää tässä iässä kun menestystä ja motivaatiota on. Ei varmasti tule olemaan mikään tulonlähde, mutta silti. Ja olet ihan oikeassa viimeisessä lauseessa, mutta silti tuntuu olevan tosi vaikea vaatia lopettamaan :(. Harmittaa tämä kustannusten hirveä nousu.

ap

Vierailija
7/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vuosi takana. Enimmäkseenhän rahat menee valtiolle verojen muodossa (marginaalivero), mutta itsellä se on joko muutama vuosi orjuutta nyt tai loppuikä katuojassa. Kannattaa tutkia vaihtoehdot kulujen karsimisille. Ja teinit mukaan siihen operaatioon; jos sinä teet kahta duunia niin teinit siivoaa ja tekee ruoan.

Vierailija
8/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri katselin osa-aikahommia. Ehkä haen postia jakamaan, tiedä sitten pääsenkö. Mulla on koulutustani vastaava asiantuntijatyö ja ihan hyvä palkka jopa, mutta kahden teinin kanssa ja kustannusten kasvaessa mikään ei tunnu riittävän. Lasten isä on ollut viimeksi työelämässä joskus vuosia sitten, sieltäkään suunnasta ei mitään apuja. Jaksaminen kyllä mietityttää, olen ollut jo vuosia väsynyt jo yhtä työtä tekemällä.

Älä ainakaan Postille mene, jos on jaksamisen kanssa ongelmia! :(

Vierailija
9/9 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lasten kanssa palaveri ja miettikää yhdessä, miten junailette talouden kanssa. Kyllä tuon ikäiset jo tajuavat tilanteesi ja ehkä keksivät keinoja, jolla säästätte edes jossakin. Yhdessä on yritettävä perheessäkin.

Oletko myös puhunut lastesi valmentajille tilanteestanne? Urheiluseuroillakin on pieniä roposia jaettavaksi ja vinkkejä miltä taholta  voi pyytää sponsausta. Sehän se ylipäätään lahjakkailla urheilijoilla on, miten  itsensä markkinoiminen yrityksille on osa harrastusta etenkin jos lastesi ura on nousujohteista niin kuin annoit aiemmassa viestissä ymmärtää.