Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leopold Lohikäärme / Kippari Kalle ja Sindbad Merenkulkija

Hoilottaja
08.08.2022 |

No niin, pettääkö palsta vai voisiko tämä toimia.

Lapsena 90-luvun alussa tuli katsottua vhs:ltä Leopold Lohikäärmeitä. Joku teistä ehkä muistaakin sen piirrettyjen välissä sekoilevan, torkahtelevan, outoja kokkailuja tekevän, jumppaavan ja kummallisia horisevan pullukan lohikäärmeen, joka ei tiennyt oliko se kala vai kärme.

Youtubesta löytyy kaikki muut paitsi Leopold 2, jossa oli jakso Kippari Kalle ja Sindbad Merenkulkija. Englanniksi sen vielä löytää (Popeye the Sailor meets Sindbad the Sailor). Päässä soi Sindbadin itseään kehuskeleva laulu, jonka suomennoksen haluaisin kuulla. Tai edes lukea sanat.

"Sindbaaaaad the Sailor!" -> "Sindbaaaaaad se on!"
Siihen kohti mulla luuppaa tämä laulu mun päässä. Miten ne sanat menee? Muistaako joku tai onnistuuko joku peräti kaivelemaan tämän laulun suomenkielisen version?

Luotan teihin, av! Tsau tsau tsabeli, eihän tässoo trabeli! Eihän? :D

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostellaan. Tässä Leopold 1 kokonaisuudessaan.

Vierailija
2/5 |
08.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö soita kenenkään kelloja?

Tässä Leopold 3.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Sinbadin musiikki ollut englanniksi? Itse en muista suomenkielistä kuulleenikaan. Muuten muistan Leopoldin kyllä ;)

Vierailija
4/5 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaako kukaan, että kuka Leopoldia esitti? Lopputeksteissä nimiä ei mainita eikä ääni ole tunnistettava eli todennäköisesti näyttelijä ei ole kovin paljoa televisiotöitä tehnyt.

Vierailija
5/5 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Sinbadin musiikki ollut englanniksi? Itse en muista suomenkielistä kuulleenikaan. Muuten muistan Leopoldin kyllä ;)

Kyllä se laulukin oli dubattu suomeksi.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan