mikä aiheuttaa pomppimisen puheenaiheesta toiseen?
Tuntemani ihminen alkaa yhtäkkiä puhumaan asiaan liittymättömästä aiheesta, niin että puhutaan jostain ja yhtäkkiä hän puhuukin jostain aivan muusta ja usein käsittää sen mitä hänelle puhun aivan omalla tavallaan. Olen miettinyt mistä se johtuu. Onko kokemuksia vastaavasta?
Kommentit (3)
Olen kaksonen ja saatan tehdä noin. Mieleen vaan pulpahtaa asioita joista haluaa jutella vaikka ei suoranaisesti liity käsillään olevaan asiaan. Toki vanhaan puheenaiheesta voidaan palata, jos keskustelukumppani niin haluaa. En tee sitä ilkeyttäni/ välinpitämättömyyttäni. Asioita vaan tulee mieleen mistä haluaa keskustella. :)
Minulla ainakin sen aiheuttaa ankara keskittymiskyvyn puute, josta olen kärsinyt jo 75 vuotta. Liekö joku ADHD tai ainakin ilman Hoota, ADD? Enää näin vanhana en viitsi enää mennä minkään kallonkutistajankaan puheille. Silloin 70-60 vuotta sitten tällaiseen ongelmaan ei ymmärretty kiinnittää huomiota. Nyttemmin olen ilmeisesti pystynyt hämäämään ihmisiä niin, ettei ainakaan kukaan ole minulle uskaltanut siitä huomauttaa!
No mä olen sellainen. Mulla vaan on tosi vilkas mieli, se pomppii aiheesta toiseen. Kyllä mä pakon edessä pystyn sen hillitsemäänkin, kun pitää esim. keskittyä työhön. Mutta arkielämässä en halua, se on niin nautittavaa antaa mennä vaan.