Kestääkö lääkereseptin uusinta aina 8vrk? (Ei yksityinen lääkäri)
En näe omakannan tietoja sillä asioin toisen ihmisen puolesta Suomi. Fi-palvelussa tunnuksella. En saa tätä ihmistä kiinni enkä viitsisi turhaan lähteä apteekkiin.
Kommentit (8)
Soita apteekkiin, jos hän on valtuuttanut sinut. Ei kukaan voi tietää, kauanko uusiminen kestää.
Muutama tunti menee mulla yleensä .Tai jos illalla pistää uusimispyynnöt niin yleensä ennen aamu yhdeksää aina ollu reseptit uusittuina.
Jos jotain pameja oot uusimassa turhan tiheään ,voi tulla loppu netin kautti uusimisille.
Minulla kesti valehtelematta 1,5 kk viime vuonna, johtuen terveyskeskuslääkäristä joka ei tehnyt mitään ja 8 päivän kuluttua uusimispyyntö raukesi. Tein uusia pyyntöjä ja lääkärit pallottelivat asiaa, hoitajat yrittivät tehdä parhaansa mutta kolmen lääkärin (kaikki ulkomaalaisia) viivyttelyn seurauksena meni tuo 1,5 kk ennenkuin kaikkien n kymmenen lääkkeen reseptit oli uusittu. Tapahtui helsinkiläisellä terveysasemalla syksyllä 2021.
8 vrk kuluessa uusintapyynnön jättämisestä resepti tulee uusia. Tämä voi vaihdella eri paikoissa riippuen siitä, paljonko lääkäreille on laitettu resursseja reseptien uusimiseen. Jos reseptiä ei ehditä uusia 8 vrk:ssa, se palautuu merkinnällä "Ei uusittu."
Voit ap soittaa terveyskeskukseen ja kysyä, onko resepti jo uusittu.
Mulle on aina terkkarissa Helsingissä ollut lupaus viikossa. Välillä on tullut päivässäkin.
Laittavat sitten viestiä, kun resepti on uusittu.
Yleensä menee 2-3 päivää.