Asuin vuosia ns. kehitysmaassa, jossa totuin
hyvään elintasoon ja asemaan. Nyt on pieni shokki kun palasin Suomeen ja olen tavis. Ongelma se tämäkin.
Muita saman kokeneita?
Kommentit (13)
Taitaa omakin kehitys olla jälkeen jäänyt.
Jos voisin tehdä työtäni (ja vielä samalla palkalla etänä) niin saattaisin lähteä itsekin jonnekin tuollaiseen paikkaan. Saisi perspektiiviä muutamassa vuodessa varmasti.
Mä taas totuin siihen kehitysmaan elintasoon, kehnoihin palveluihin, huonolaatuisiin tuotteisiin ja korruptioon niin, että nyt Suomi tuntuu ihan paratiisilta.
Kaikki toimii, on hyvä asua ja elää.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas totuin siihen kehitysmaan elintasoon, kehnoihin palveluihin, huonolaatuisiin tuotteisiin ja korruptioon niin, että nyt Suomi tuntuu ihan paratiisilta.
Kaikki toimii, on hyvä asua ja elää.
Minä taas totuin palvelijoihin, autonkuljettajiin, yksityisiin palveluihin, paikallisten arvostukseen, yms. Tuohon korruptioon, enkä rasismiin, en koskaan tottunut.
Ykkönen
Olen huomannut saman ja tänne puolisen vuotta sitten muutettuani oli Suomen nykyinen tila missä Suomi nyt on järkytys, kun tämähän on kuin entinen neuvostoliitto sillä erolla, että täällä ei ole edes sen vertaa järkeä politiikassa, päättäjissä ja eliitissä kuin tuolloin oli neuvostoliitossa.
En kyllä tule jäämään tänne kovinkaan pitkäksi aikaa.
Sanna elää kehitysmaa Suomessa ja on kaikki hyvä edessään. Tottunut siihen täällä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman ja tänne puolisen vuotta sitten muutettuani oli Suomen nykyinen tila missä Suomi nyt on järkytys, kun tämähän on kuin entinen neuvostoliitto sillä erolla, että täällä ei ole edes sen vertaa järkeä politiikassa, päättäjissä ja eliitissä kuin tuolloin oli neuvostoliitossa.
Palaa ihmeessä takaisin Venäjälle ja pysy siellä.
Ap ei myöskään tottunut näkemään köyhyyttä, rasismia, korruptiota enkä sitä arvosta tai halua tänne. Huomaan vaan, että totuin ns. helppoon elämään omalta osaltani, ompelijat, siivoojat, hierojat jne. Eniten kuitenkin on shokeerannut se, että kukaan ei ole kiinnostunut minusta eikä ole sellaista ehkä eksotiikan tuomaa arvostusta, johon vasta nyt palattuani huomaan tottuneeni.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei myöskään tottunut näkemään köyhyyttä, rasismia, korruptiota enkä sitä arvosta tai halua tänne. Huomaan vaan, että totuin ns. helppoon elämään omalta osaltani, ompelijat, siivoojat, hierojat jne. Eniten kuitenkin on shokeerannut se, että kukaan ei ole kiinnostunut minusta eikä ole sellaista ehkä eksotiikan tuomaa arvostusta, johon vasta nyt palattuani huomaan tottuneeni.
Jep, ihmiset olivat siellä kiinnostuneita sinusta, sait aina ensiluokkaista palvelua ja yläluokka halusi olla ystäväsi. Täällä kukaan ei ole sinusta kiinnostunut jaolet samalla viivalla kuin kaikki muutkin.
Ymmärrän oikein hyvin julkkiksia, joilla menee pää sekaisin julkisuudesta.
Ykkönen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä teille todellisen maailmaa nähneen älykön kommentti.
Kyllä kateeksi käy älykkyytesi taso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais kalikka kalahtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tais kalikka kalahtaa
Kuinka niin?
Siksikö, että tulit ja teit itsestäsi idiootin?
Ei se minuun osunut, mutta sinuun se osui kyllä ilmiselvästi.
Minä olen. Se on myös se syy, miksi monet expatit eivät enää sopeudu Suomeen. Koska olet täällä nobody.