Silja Europa myynnissä 30 miljoonaa euroa, miksi valtio ei osta laivaa vankilaksi, koululaivaksi tai ylimääräiseksi saaristokaupungiksi (jota voidaan tarvittaessa siirtää!)
Pienillä muutostöillä Euroopalle mahtuisivat kaikki Suomen vangit, kaikki valmiina laivalla, keittiöt ja sellit. Autokannella urheilisivat, aurinkokannella olisi ulkoilutus.
Lasten leirikeskuksena ja liikkuvana opetuslaivana olisi käytännöllinen. Satamasta satamaan etenisi ja keräisi alueelta ongelmallisia lapsia joilla hankaluuksia koulussa tai poliisien kanssa, laivalla olisivat kesäkoulussa jossa olisi riittävästi jämäköitä opettajia, tarvittaessa seilattaisiin avomerelle missä Suomen koululait eivät päde.
Myös työssäkäyvät vanhemmat voisivat laittaa lapsiaan noille koulutusristeilyille jos vaikka kesällä ei ole vanhemmilla lomaa.
Ikäihmisiä voitaisiin hoitaa keskitetysti laivassa ja samalla tarjoiltaisiin raikasta meri-ilmaa ja vaihtuvia maisemia.
Varuskunnaksi rannikkokaupunkiin tuollainen laiva on valmis paketti ja helposti siirrettävissä uusille toiminta-alueille- pitkät ampuradat voidaan sijoittaa autokansille ja myös kaikenlainen kenttäharjoittelu onnistuu autokansilla tai aurinkokannella!
Kommentit (28)
Ruostuu ja romahtaa kasaan viidessä vuodessa
Siinä on turistinähtävyyttä tosiaan
Siinä sulle bisnesidea
Soita Tallinkille ja vaadi että yhdistävät johdolle
Ylläpito olisi paljon kalliimpaa kuin kiinteiden rakennusten. Nykyisellekään omistajalle ei ole kannattavaa pitää sitä kelluvana bilekeskuksena.
P a k o l a i s k e s k u k s e n a toimisi hyvin. Tulija majoitettaiaiin hyttiin jossa oleskelisi tutkinnan ajan. Jos ei saisi t- p a i k k a a niin hyttinsä ovi lukittaisiin, muuten pääsisi maihin. Kun laiva täynnä noita tulijoita niin ajettaisiin somppulaan laiva, paljon halvempaa kun lennättæ näitä kotiinsa, kotimatkalla heitä opetettaisiin kalastamaan ruokansa jatkossa!
Pitäiskö ostaa kesämökin rantaan, niin mahtuisi yllätysvieraatkin aina. Ei kai tuo ylläpito paljoa maksa paikoillaan moottorit kiinni. Maalailee silloin tällöi sieltä mistä tarvitsee kesäpäivän ratoksi...
Kaikki laivat ovat koko ajan myynnissä.
Laivalla 3000 petipaikkaa eli jos löytyisi jokaiselle hytillelle halukas omistaja niin maksaisi tuhat euroa henkeä kohden tuollaisen yhteisön ostaa laiva omaksi!
Kun käyttökulut jaettaisiin omistajien kesken niin vastike olisi ehkä 50 euroa kuukaudessa.
Ostaisin kyllä hytin tonnilla mökikseni. Yhdessä mökkiyhteisö suunnittelisi mökkikuntansa reitit maailman merillä!
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito olisi paljon kalliimpaa kuin kiinteiden rakennusten. Nykyisellekään omistajalle ei ole kannattavaa pitää sitä kelluvana bilekeskuksena.
Europalla ei ole muuta kuin rautaromun hinta. Autokansi on iso niin rekkoja ja muita autoja mahtuu paljon. Tuskin Europaa tappiolla pidetään muttei se varmaan paljoa mitään tuotakaan. Mutta se ettei Tallink ole vaivautuntu huoltamaan edes hyttien viemäri järjestelmää niin että se toimii on jo asiakkaita halveksivaa. On viikkarillakin ollut vielä vanhempia laivoja mutta ei niissä ole paskavesi tullut lattioille. Samaa tekniikkaa niissä käytetään kuin Europalla.
Siirretään tuonne kaikki tarpeeton kuten hallitus, eduskunta, Elokapina yms. joista ei ole mitään hyötyä suomalaisille... kuka kannattaa?
Se v olisi 10000 euroa per hytti ja ylläpitovastike joku 300 per kk
Laiva ei liiku minnekään vielä tuolla rahalla
Joka toinen vuosi telakointi ja viiden tonnin lasku ja joskus kun tulee yllättävää korjattavaa niin sitten vielä toinen mokoma päälle
Vierailija kirjoitti:
Laivalla 3000 petipaikkaa eli jos löytyisi jokaiselle hytillelle halukas omistaja niin maksaisi tuhat euroa henkeä kohden tuollaisen yhteisön ostaa laiva omaksi!
Kun käyttökulut jaettaisiin omistajien kesken niin vastike olisi ehkä 50 euroa kuukaudessa.
Ostaisin kyllä hytin tonnilla mökikseni. Yhdessä mökkiyhteisö suunnittelisi mökkikuntansa reitit maailman merillä!
Matematiikka ei niin hyvin hallussa? Maksaa yksi paikka sen kymppitonnin sitten...
Jos se olisi kunnossa niin se olisi jo muutu. Se on huonosti huollettu paatti
Ehdotin tuota ratkaisuksi Uudenkaupungin autotehtaan tyylisiin paikkoihin paikkaamaan asuntopulaa, kun siitä pari vuotta sitten kitistiin. Laiva parkkiin satamaan, kytkentä kaupungin sähköverkkoon ja kas! Siinäpä erittäin toimiva asuntohotelli jopa 3000 ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylläpito olisi paljon kalliimpaa kuin kiinteiden rakennusten. Nykyisellekään omistajalle ei ole kannattavaa pitää sitä kelluvana bilekeskuksena.
Europalla ei ole muuta kuin rautaromun hinta. Autokansi on iso niin rekkoja ja muita autoja mahtuu paljon. Tuskin Europaa tappiolla pidetään muttei se varmaan paljoa mitään tuotakaan. Mutta se ettei Tallink ole vaivautuntu huoltamaan edes hyttien viemäri järjestelmää niin että se toimii on jo asiakkaita halveksivaa. On viikkarillakin ollut vielä vanhempia laivoja mutta ei niissä ole paskavesi tullut lattioille. Samaa tekniikkaa niissä käytetään kuin Europalla.
Europa taitaa olla neuvostohenkisen palvelun viimeinen linnake. Matkustin sillä kesällä, ja ensin jouduin odottamaan käytävällä puolisen tuntia hyttiin pääsyä kun siivous oli kesken, pönttö ei vetänyt kunnolla, suihkun lattia oli sellaisessa kunnossa että mietin tosissani voiko sinne mennä paljain jaloin.
Työttömät voisi laittaa siihen laivaan ja risteillä se botskin somaliaan.
:D Olisiko samassa paatissa siis yhtäaikaa Suomen ainoa ja suurin vankila, lastenhoitolaitos, vanhusten hoitolaitos? Ai että. Jonkun mielikuvitus vilkuttaa minuakin paremmin.
Tallinkin laskelmia kun katsoo niin kirjanpitoarvo on enemmän kuin mitä laivasta saa. Jos myyvät niin sitten pitää kirjata tappio
Mitä se olisi? 10-15 miljoonaa
Sen ylläpito maksaa vuodessa 10 miljoonaa ainakin
Siinä on pohja joka tippuu kohta mereen ja moottorit loppuun ajetut