Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko säästäisit rahassa ja ajassa, jos et käyttäisi kosmetiikkaa?

Vierailija
06.08.2022 |

Puhun nyt meikistä ja hiustuotteista jne. Ennen vanhaan laitoin ripsariakin kauppaan lähtiessä, nykyisin en. En ole koskaan kova ollut meikkaamaan, mutta välillä liikkunut piireissä, joissa osa naisista meikkasi tunteja ennen kuin lähdettiin ulos. Näytän aivan eri lajin edustajalta baarissa, kun ympärillä kaikki on täydessä tällingissä.

Nyt en ole vuosiin ostanut kuin aivan muutaman perustuotteen ja käyttänyt pois varastoja. Tajusin, että vaikka olen ollut hyvin vähän näitä tuotteita käyttävä verrattuna paljon käyttäviin on niihin kuitenkin mennyt aikaa ja rahaa ihan liikaa. Mukavampi säästää rahat ja lopetin hiustenvärjäämisenkin,koska tajusin, että oma väri on ihan ok ja monet yrittävät tämän väriseksi maailmalla värjätä.

Avatkaa omaa tilannettanne? Minulla meni varmaan noin 500e vuodessa turhuuksiin, jotka nyt olen kokonaan jättänyt pois.Aikaa meni enemmänkin aina tuotteita googletellessa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee ehkä 50 e vuodessa, koska ostan halpismeikkejä, värjään ripset, kulmat ja hiukset itse, enkä käy kampaajallakaan.

Ei ole liian kallista.

Vierailija
2/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästäisin ripsivärin verran vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmpnen kakskymppiä. En käytä juuri meikkejä, en tarvitse ja näytän paremmalta ilman.

Vierailija
4/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noin 600 menee vuodessa jos lasketaan shampoot, suihkusaippuat ja sellaiset. Aikaa menee päivässä 30-45min itsensä laittamiseen, käyn päivittäin suihkussa ja illalla vielä kasvojen puhdistus erikseen. Meikkiä en laita joka päivä, vain silloin jos on asiaa jonnekin.

Vierailija
5/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa ja 0 minuuttia. En laske deodoranttia, hammastahnaa tai hiustenpesuainetta kosmetiikaksi, enkä satunnaista käsirasvan käyttöä rutikuivien käsien rasvaamiseksi, katson niiden lähinnä kuuluvan perushygieniaan tai terveydenhoitoon.

Vierailija
6/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä enkä ole koskaan käyttänyt niin en osaa sanoa paljonko säästän mut varmasti aika paljon? Saippuaa, dödöä ja hammastahnaa en laske kosmetiikaksi.

Vierailija
7/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään käytän lähinnä kulmakynää, -geeliä ja ripsiväriä, joista viimeiseksi mainittua ehkä 2 krt/kk. Aikaa päivittäiseen meikkaamiseen menee n. 5 minuuttia, kasvot pesen joka tapauksessa iltaisin, joten meikki ei lisää pesuaikaa.

Vierailija
8/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän vain ripsiväriä ja muotovaahtoa, niiden vaatima aika ja raha on käytännössä aivan mitätöntä.

Vierailija
9/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri mitään. Käytän puuteria, jos on kokouksia tai muita sellaisia menoja, joissa en halua esiintyä ihan punakalla ihollani. Yksi puuteri riittää lähes vuodeksi.

Ihonhoitoon on puhdistusaine, kasvovesi ja kosteusvoide apteekista. Ongelmaiho, jolle ei sovi mitkä tahansa tuotteet. Hiuksiin on shampoo ja hoitoaine, mitään muuta en käytä. Vartalonpesuun suihkusaippua.

En lakkaa kynsiä enkä tarvitse käsivoidetta tai vartalovoidetta.

Vierailija
10/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjään itse hiukset ni ja tänä vuonna olen ostanut huulipunan. Menee rahaa n 50€ vuodessa.

Vierailija
11/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ole vuosiin ostanut kuin aivan muutaman perustuotteen ja käyttänyt pois varastoja.

Olethan ottanut huomioon tuotteiden säilyvyyden. Älä levitä ihollesi mitään, mitä olet pitänyt avattuna yli sallitun ajan (ilmoitettu purkissa). Suljettuinakin tuotteilla on vain rajallinen säilyvyys.

Vierailija
12/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisataa vuodessa yhteensä. Meikkeihin menee vaan parikymppiä, mutta on ollut iho-ongelmia ja oon koittanut erilaisia tuotteita siihen. Pintakuiva, näppyläinen iho siis. Pitäisi kai suosiolla mennä kosmetologille. Hiuksiin mennyt ehkä 50€, värjään itse kotona muutaman kerran vuodessa.

Aikaa menee ehkä alle puoli tuntia viikossa keskimäärin, jätän satunnaiset hiustenvärjäykset pois.

Vierailija
13/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ole vuosiin ostanut kuin aivan muutaman perustuotteen ja käyttänyt pois varastoja.

Olethan ottanut huomioon tuotteiden säilyvyyden. Älä levitä ihollesi mitään, mitä olet pitänyt avattuna yli sallitun ajan (ilmoitettu purkissa). Suljettuinakin tuotteilla on vain rajallinen säilyvyys.

Tuo on totta. Joskus itsekin ostanut varastoon tuotteita ja yrittänyt käyttää liian myöhään. Avaamattomatkin voi olla täysin pilalla.

Vierailija
14/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin ns. ylimääräistä kosmetiikkaa (eli muuta kuin shampoota yms. perustuotteita). Meikkaa ehkä pari kertaa kuukaudessa tavallisena arkena ja usein päivittäin matkoilla, siinä menee noin puoli tuntia per kerta. En edes omista hiustuotteita kuten hiuslakkaa. Meikkini ovat suhteellisen kalliita mutta kestävät pääosin pitkään sillä suosin puuterimaisia koostumuksia. Eli säästö olisi varmaan alle satanen vuodessa ja ajallisesti muutamia kymmeniä tunteja. Ei niin paljon, että muuttaisin mitään.

Vierailija
15/15 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee arkena meikkiin ja hiustenlaittoon max 10 minuuttia. Iltamenoihin tykkään tällätä ajan kanssa ja voin käyttää siihen vaikka 3 tuntia samalla musiikkia kuunnellen ja skumppaa juoden, se on mulle tärkeä osa juhlafiilikseen virittäytymistä. Mutta toki tästäkin selviän tarpeen vaatiessa kymmenessä minuutissa.

Rahaa kampaajalle menee noin 300-500 vuodessa, muihin kauneushoitoihin ehkä 50-500, kosmetiikkaan (sumassa mukana ihonhoito) ehkä 100-500 riippuu mitä tarvitsen/haluan.

Jos rahasta olisi tiukkaa niin tietenkin näistä kuluista nipistettäisiin ensimmäisten joukossa.