Nouseeko teidän miehessä alkukantaiset vaistot pintaan aina kun on poikkeussäät kuten rankkasade- ja trombivaroitukset nyt
tai myrskyt tai talvella hirmupakkaset?
Herää aikaisin ja käyttäytyy melkein sotilaallisesti, eteisessä kaikki tarvittavat varusteet yhtäkkiä tiukassa pinossa?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Ei myöskään ole armeijaa käynyt?
Ei. Sanoo, ettei mitään pahaa tapahdu.
Kyllä niillä nousee: Juokse tai kuole.
Pelko on alkukantainen vaisto, ja vahva sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Sanoo, ettei mitään pahaa tapahdu.
Ei tapahdu kun hän valvoo puolestasi. Sitä se tarkoittaa. Alkukantaiset vaistot pinnassa miehelläsi.
Ei herää. On reservin kapteeni, mikäli tämä jotain tähän asiaan vaikuttaa.
Kovalla pakkasella voi pitää autoa käynnissä koko ajan mutta en pidä sitä kovin alkukantaisena toimintana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niillä nousee: Juokse tai kuole.
Pelko on alkukantainen vaisto, ja vahva sellainen.
Mun ukko ei ole niin säikky että saisi alkukantainen pelkokohtauksen säätilojen muutoksista. Ihan tyytyväisenä uinailee.
Olen poika ja vastaan että miehekkyydessäni on konservatiivisuutta eikä alkukantaisuutta.
En ole ollut ikinä alkukantainen metsästäkeräilijä narsisti vaan olen kaupinkilaistunut jo monta sukupolvea sitten.
Tavallaan kyllä, koska ukkonen voi aiheuttaa arvaamattomia tuhoja. Nytkin kävi aamulla tarkastamassa aidat ettei yksikään eläin ole pelästynyt ukkosta ja paennut metsään.
Kyllä. Alkaa kiipeilemään puissa ja haistelemaan takapuoltani. Lisäksi virtsailee nurkkiin.
Kyllä nousevat, tottakai. Nuuhkin aistit terävöityneenä ilmaa ja haen ovuloivan naaraan tuoksua, stalkkaan silmät kipinöiden naisia bussipysäkeiltä, ulvon sydämeni kyllyydestä lenkkipolun reunassa salamoivalle taivaalle.
En ole naimisissa eläimen kanssa.
Minulle tulee hyvä ja turvallinen olo siitä että mies varautuu ja huolehtii. Teen itsekin samaa, olen esim huolehtinut että suvun kesäpaikassakin on lämpimiä vaatteita, hyvin säilyvää ruokaa ja muita tarvikkeita siltä varalta että tulisi vaikkapa sähkökatko.
Eilen illalla kierrettiin tontti yhdessä läpi ja siirrettiin suojaan kaikki mikä voi vahingoittua kovassa sateessa ja tuulessa. Extra määrä polttopuita kannettiin sisään jne.
Mitä muka tekee sellaisella miehellä joka ei huolehdi perheensä turvallisuudesta?
Mieheni on upseerin poika ja hyvin nukkuu säällä kuin säällä.
Kyllä nousee. Haluaa nussia kaikkea mikä liikkuu.
Ei. Onneksi. Olisipa ärsyttävää pyrkiä parvekkeelle myrskyä katsomaan toisen vaaniessa ympärillä tähystysasennossa katse kohti taivasta 0_0.
Ihan normaali järjenkäyttö on suotavaa, kiihottaa itseäni enemmän kuin "alkukantaiset vaistot". Myrskyssä ei mennä metsään lenkille. Mut ihan rauhassa voi juoda teetä kotona, ei tää nyt jessus mitään hurrikaanialuetta ole.
Ei.