Netin testin mukaan olen keskivaikeasti masentunut
Toki se on vain nettitesti. Mutta tein parit ja sama tulos.
Kummastuttaa oma mieli. Olen ollut nyt pitempään jo ajoittain todella väsynyt. Välillä nukun kyllä huonosti (heräilen yöllä, herään aamulla liian aikaisin) ja välillä taas nukun yöunet + tarvitsee päiväunet vielä päälle. Nyt heinäkuussa kun oli loma työstä ja opiskelusta, olin aivan loppu. Itku tulee tosi herkästi ja koen surua milloin mistäkin. Välillä en tunne nälkää ollenkaan enkä syö kunnolla, välillä taas mässään jotain sokerista ihan liikaa. Paino on noussut pari kiloa. Opiskelut, työt, lasten asiat olen saanut hoidettua. Mutta muisti on heikko, kaiken pitää olla kalenterissa ja silti voi unohtua ja unohtuukin usein. Keskittymiskyky on myös heikkoa, esim. sarjoihin on nykyään tosi vaikea uppoutua, ennen pystyin ihan hyvin. En saa samalla tapaa iloa asioista kuin ennen. Seksi kiinnostaa, mutta en kiihotu niinkuin ennen.
Onko nämä masennusoireita? Ihmetyttää myös miksi tämä iskee nyt. Taustalla on vaikea avioliitto lasten isään (pettämistä ym), siitä seurannut ero, lasten oireilu, toisen lapsen kouluvaikeudet, rahahuolet.... MUTTA nyt tällä hetkellä asiat on kuitenkin hyvin. Lapset on sopeutuneet eroon ja kouluun, itse olen puolivälissä opiskeluja uuteen ammattiin, ei ole suuria rahahuolia, ja kirsikkana kakun päällä minulla on uusi parisuhdekin, vasta 5 kk eli siihen liittyy kyllä epävarmuutta kun on niin tuore suhde, mutta periaatteessa siinä on ihan kaikkia hyviä aineksia kuitenkin. Pelkään kyllä paljon ettei suhde toimikaan, koska minulla paljon huonoja kokemuksia. Mutta kyllä silti ihmetyttää että miten nyt olen tässä jamassa, luulisi että olisin ollut kaksi vuotta sitten kun asiat oli silloin PALJON huonommin.
Kommentit (3)
Taidampa tehdä itekki tollasen testin.
Yleensä masennuksen tietää vasta sitten konkreettisesti, kun on noussut siitä sumusta/pimeydestä/usvasta missä on ollut, mutta ei oo huomannut sitä vaan luullut, että se kuuluu tähän elämään ja arkeen. Tosin jos et pääse sängystä ylös niin se on jo selvää masennusta, mutta kyl nuo merkit viittaavat siihen vaikka sulla elämässä onkin asiat hyvin.